richardd Postad 21 Mars , 2006 Rapport Share Postad 21 Mars , 2006 Ingen aning om nånting då jag kollar på tv samtidigt, dock synade Fi en preflop raise för typ 2 händer sen och folda floppen mot mitt CB. Han verkar gilla och syna raisar preflop då jag sett han göra det ett par gånger men har nog lite bakom panbenet trots allt, min image är väl TAG. Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Kumla" Game ended 2006-03-20 23:44:54 GMT+01:00 Players: HERO (EUR 50,55 in seat 1) Ante1 (EUR 42,14 in seat 2) FI (EUR 58,90 in seat 3) DodgeThis (EUR 50,00 in seat 4) Stoneborn (EUR 35,42 in seat 5) Dealer: kattkiss Small Blind: Ante1 (0,25) Big Blind: Alikaimi (0,50) HERO was dealt: Jd - Js Solklar preflop raise DodgeThis Fold Stoneborn Call (0,50) HERO Raise (2,00) FI Call (1,75) Alikaimi Fold Stoneborn Fold Flop 3d - 4s - 2h Ok småläskig flopp solklar raise, hans hd med tanke på flop actionen är väl typ 22-TT, stege och nått drag typ 45/57/AK-AT. Ser nu att jag kanske tryckt på lite mer på floppen. FI Bet (2,75) HERO Raise (7,00) FI Call (4,25) Turn 3d - 4s - 2h - 7h Hmm ganska så mysig turn trots allt och här aviker jag från mitt standard spel och väljer att checka bakom. Fördelar: *Billigare showdown om jag är slagen. *Kan inte bli utbluffad, får lite bluffvärde från missade drag. *Kommer troligtvis få ut värde av låga par på rivern som troligtvis foldar mot turn bet. Nackdelar: *Kan bli utdragen. *Förlorar värde mot 88-TT. *Spelar nog inte så stor roll på dessa bord men jag kommer få svårare att få betalt med mina framtida turn valuebettar. Ante1 Check kattkiss Check River 3d - 4s - 2h - 7h - 3s Enkel riversyn. Ante1 Bet (7,25) kattkiss Call (7,25) Edit: Vad tycker ni om spelet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hf89fc Postad 21 Mars , 2006 Rapport Share Postad 21 Mars , 2006 Ingen aning om nånting då jag kollar på tv samtidigt, dock synade Fi en preflop raise för typ 2 händer sen och folda floppen mot mitt CB. Han verkar gilla och syna raisar preflop då jag sett han göra det ett par gånger men har nog lite bakom panbenet trots allt, min image är väl TAG. Ante1 Check kattkiss Check River 3d - 4s - 2h - 7h - 3s Enkel riversyn. Ante1 Bet (7,25) kattkiss Call (7,25) Edit: Vad tycker ni om spelet? Inte titta på TV Jag skulle bettar hela vägen, sista kortet all in känns som han sitter med 88-99 eller har en 7, har du otur har han A 5. Nu avslöjade du ditt namn Kattkiss;) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 21 Mars , 2006 Rapport Share Postad 21 Mars , 2006 Helt okey spelat, fast det verkar som du har den bästa handen. Han sittar förmodligen på mellan-pockets, 55 kanske? Man måste kunna sakta ner ibland när man inte rikigt vet var man ligger i handen. Jag har jävligt svårt att göra det, har jag börjat aggressivt så fortsätter jag till sista kortet. Okey, ibland får jag väldigt bra betalt för mina händer men ibland är det jag som får betala av. Jag ska dra lärdom av ditt spel, Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hf89fc Postad 21 Mars , 2006 Rapport Share Postad 21 Mars , 2006 Jag ska dra lärdom av ditt spel, Tack! Haha ta lärdom av mitt spel det lät inte som en vinnande taktik vad hade han ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
richardd Postad 21 Mars , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 Mars , 2006 Öhh alla tidigare svar är raderade Ni har så rätt han satt på 66, tror inte han synar turn eller river om jag bettar/höjer? Men mycket möjligt att en mjölkraise kan vara rätt på rivern. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
richardd Postad 21 Mars , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 Mars , 2006 LOL snacka om lagg, kommer ihåg at det var strul med att få in inlägget igår och nu finns det 2 st Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts