Gå till innehåll

Russ Georgiev och hans Boiler room


lundis

Recommended Posts

Har sett massa märkliga trådar med den här killen hos RGP ibland vet man inte vad man ska tro. Han snackar ofta om hur mycket han fuskar med sina boiler rooms http://pokermafia.com/boiler_room.php men jag har aldrig riktigt fattat hur de går till. Nu anonsrear han på sin sida att man för endast $8 500!!! kan få lära sig hur det går till att sätta upp sitt eget boiler room. http://pokermafia.com/index.php?tid=free&artid=43&action=zoom

 

Är det någon här som har en aning om hur dom här rumen fungerar. Hur går fusket till.

 

lundis

 

* Flytt till Poker OT - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså killen postar först jättemycket om hur mycket pengar man kan tjäna på att fuska, sedan så erbjuder han att lära ut hur enkelt det är för det facila priset av 8,5k. Känns inte det liiiiite skumt?

 

Hur som helst så har han en historia av att glatt blanda fakta och rena lögner, så han är inte direkt en vidare pålitlig källa.

 

Angående själva fuskandet så påstås det alltså gå till genom collusion på en närmast industriell skala. Alltså man sitter och samarbetar med en massa konton. Det finns dock starka skäl att misstro Russ när det gäller sånt här, dels för att han påstår sig fuska i sådan omfattning att så gott som 100% av alla highstakesspelare måste vara ett av hans konton, han refererar till mystiska databaser på sätt som är totalt orimliga, och verkar ljuga en hel del i sin rapportering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Russ är stenseriös ! Sen finns det skämtsamma imposters.

 

Själv har jag Russ Famous Cheating Tapes med Mike Caro som han skickade till mig efter att ha anonnserat att alla på RGP som vill ha det kan få det.

 

han verkar vara en labil person men som ibland ändå får en hel del cred för sitt pokerkunnande och för att han faktist har rätt i väldigt mycket om fuskandet. Han har beskrivit utförligt om hur det fuskas.

 

Däremot skjuter han blint till höger och vänster och vill få folk att tro att alla fuskar etc etc etc vilket ger honom väldigt lite credibility och väldigt mycket looser-stämpel.

 

jag gillar att läsa många av hans strategiposter som jag tycker är väldigt läsvärda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså dessa boiler rooms, sitter de flera stycken och spelar eller kör han alla datorerna själva eller är det botar?

verkar rätt coolt, men samtidigt en aning otroligt.

 

Nån som vet lite mer utförligt eller kan posta en länk där han beskriver detta?

 

verkar i alla fall helt sjukt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han verkar vara en labil person men som ibland ändå får en hel del cred för sitt pokerkunnande och för att han faktist har rätt i väldigt mycket om fuskandet. Han har beskrivit utförligt om hur det fuskas.

Jag tycker att han verkar vara en kompetent short-handedspelare i ett gäng former, och kanske även i big-bet. Även själva fuskmetoderna har han ju rätt i. Men, jag har aldrig läst något av Russ som inte varit ganska trivialt att inse, generella utalanden (raisa mycket och folda lite i shorthanded exempelvis) med fel eller fuskmetodik som faktiskt inte varit någon stor hemlighet. Han har såvitt jag vet aldrig skrivit något vidare användbart eller mer avancerat.

 

Det är möjligt att han är jättebra, men inget han skrivit tyder på det. Sklansky har vid flera tillfällen gett honom hyffsat med cred dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, jag har aldrig läst något av Russ som inte varit ganska trivialt att inse, generella utalanden (raisa mycket och folda lite i shorthanded exempelvis) med fel eller fuskmetodik som faktiskt inte varit någon stor hemlighet. Han har såvitt jag vet aldrig skrivit något vidare användbart eller mer avancerat.

 

Det är precis det som alla säger till dem som hyllar hans strategitrådar på RGP.

 

Hur många gånger när du köper en ny bok står det något som inte har nämnts tidigare.

 

jag tycker inte det är något bra försvar mot att någon försöker skriva bra sammanfattande information om hur man spelar lite udda former av poker.

 

Han behöver inte komma med något revolutionerande för att själva posten skall vara bra.

 

hans strategiposter har ofta varit om lite ovanliga spel som Stud hi/lo eller betting-stratergier på olika sätt som "Rule of 7" etc.

 

Det är inget som skrivs om i närmsta bok utan han sammanfattar olika saker i bra poster.

 

 

Sen att vissa strategiposter suger eller är helt felaktiga är en sak - tycker dock inte att man kan ha som försvar att säga att de är oläsliga för att informationen redan finns.

 

Du håller också en hög nivå så du tycker nog att mycket inom poker är hyfsat trivialt att inse. (OBS ! ej sarkasm)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är precis det som alla säger till dem som hyllar hans strategitrådar på RGP.

Japp, det stämmer ju. ;-)

 

Hur många gånger när du köper en ny bok står det något som inte har nämnts tidigare.

Så gott som ingen pokerbok är särskilt avancerad (pokerlitteratur är ett område med rätt låg kvalité överlag), däremot så var det en del som var nya för sin tid. I Russ poster så framkommer det nästan ingen information som inte redan publicerats

 

jag tycker inte det är något bra försvar mot att någon försöker skriva bra sammanfattande information om hur man spelar lite udda former av poker.

Försvar mot vadå? Jag säger bara att hans strategiposter mestadels är användbart för nybörjare och inte innehåller avancerat, lite mer användbart material. Min poäng är att han inte behöver vara vidare bra för att skriva posterna han gjort.

 

Han behöver inte komma med något revolutionerande för att själva posten skall vara bra.

Han behöver ju komma med något läsaren inte redan visste om för att det ska vara användbart. Men 7S8-postarna ska väl vara bra intromaterial vad jag förstått.

 

Du håller också en hög nivå så du tycker nog att mycket inom poker är hyfsat trivialt att inse. (OBS ! ej sarkasm)

Det är nog inte så mycket för att jag håller en hög nivå (om jag nu gör det) som för att mycket inom pokern helt enkelt är trivialt att inse. Speciellt generella uttalanden om spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att han skulle vara bra själv vet jag inget om - det verkar bara som om vissa proffs har antytt det i vissa poster.

 

Han verkar mest vara en bitter looser !!

 

Varför skulle han gömma sig i en källare och skriva massa posts om han vann så mycket pengar som han påstod - i hans ålder borde han ligga på hawaii och leva ett skönt liv i sådana fall istället.

 

Tycker likt förbannat att en del strategiposter är intressanta och inte för nybörjare utan möjligen för den som är en bit in i sitt studerande.

 

Förklara Rule of Seven för någon som har svårt att läsa en flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...