Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tänker faktiskt inte svara på din fråga, utan mer amatörmoderera lite.

Ungefär 99% av fallen, när jag ser en tråd med en torftig Topic-line, låter jag bli att läsa tråden över huvud taget. När jag ser en tråd, som uppenbarligen är skriven på ett sätt som den här "Nån som läst den här?" som uppenbarligen skriver "läs mig, jag vill inte avslöja något innan du klickat på länken", undviker jag den som pesten.

Lite då och då irriterar jag mig extra mycket och skriver ett inlägg som det här.

Om du inte kan skriva en tillräckligt beskrivande topic förtjänar du inte att få något svar. Låter lite besserpettrigt, det vet jag. Och du blir säkerligen lite stött, för jag hade ju faktiskt inte behövt förpesta stämingen på forumet ytterligare.

Men jag förundras hela tiden över varför det är så svårt att skriva en bra topic, när man ändå bemödar sig att skapa en ny tråd.

Topic: Nån som läst den här

skulle kunna bli så mycket bättre om den skrevs

Topic: Är det någon som läst Lars Nylins "Död mans hand"?

Du får ungefär tre gånger så många läsare (för det är ofta det som är drivkraften för skribenter, "antalet visningar") och du slipper kinkiga inlägg som det här.

Dessutom var jag tvungen att klicka på länken för att få reda på titeln på boken.

Ser att det är ditt första inlägg, så jag har nog förstört den här siten för dig helt och hållet. De flesta andra på det här forumet är mindre kinkiga. Lyssna på dem istället för mig.

Förresten, nej, jag har inte läst boken.

//magnus