Gå till innehåll

NLT - FR, AQo på farlig flopp


Recommended Posts

Har suttit vid bordet i över en och en halvtimme och har fått känslan av att folk spelar lite vad som helst pre-flop. Många rundlimpningar där 6/10 pers är med och liknande. Men om man höjer så följer ändå ovanligt många med.

 

Har ingen HH men kommer ihåg handen.

 

Sitter på UTG+3 (har nästan ett fullt inköp, typ 23) och plockar upp AQo. Jag höjer till 1,5. En har limpat innan mig.

 

Det foldas fram till SB som synar. Han har ett fullt inköp. Även BB synar.

Deras hand distribution är lite osäker. Jag har inga specifika reads på just dessa två spelare, men som spelet varit generellt kan de sitta på lite vad som helst.

 

 

floppen kommer AJT. inga färgdrag.

 

Jag suckar, känns som någon minst har träffat tvåpar, eller någon kanske gått med på KQ.

SB slänger in 1,25 i potten som höftat är runt 5.

BB foldar.

Jag höjer till 6 (runt pott) för att se var jag står.

Om han återhöjer mig här antar jag att jag är slagen. Men han synar mig bara istället.

 

Vad betyder en syn från fi i det här läget?

Att han är på drag?

 

Turn kommer ointressant.

 

Han checkar till mig.

 

Vad borde jag göra här?

 

Hans check borde ju indikera att han sitter på drag, eller A med dålig kicker? Men många gånger tycker jag att folk som har satt en guld hand på den här nivån spelar väldigt "häftig tv-poker" på alla gator, typ ska check-raisa dig så fort de får chansen. Eller så check synar de ända ner till rivern , då de ska panga på.

 

Borde jag också checka för att hoppas på att sätta kungen på rivern eller bomba på för att anta att jag har bästa handen?

(både jag och fi har ungefär 15 kvar i våra stackar och potten är på ungefär 15)

 

ni får ursäkta om siffrorna inte stämmer på öret, men de är i rätt region.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...