Gå till innehåll

NLT - Trn, är det smart att ställa/syna med A8o här?


Recommended Posts

Har tyvärr ingen historik på denna så jag får ta den ur minnet.

 

30$ MTT på Party med en 350 startande, vi är nere på 19 spelare (i pengarna), plats 11-19 får ut samma slant och grabbarna på finalbordet börjar givetvis tjäna bättre.

 

Stackarna ligger mellan 20K och upp till 150K och snittet är kring 45K. Blindsen är uppe på 3K/6K så det är extremt lite spel efter flop just nu och det är mest all-in eller fold som gäller. Många av potterna snos av någon som raisar eller går all-in från sen position.

 

Själv sitter jag i SB med 36K och läget är ganska ansträngt, jag skulle behöva dubbla upp pronto för att ha en chans på finalbordet. Jag har inte fått kort på ett bra tag och har hållt mig i livet genom att trycka all-in ett par gånger med allt möjligt skräp och vunnit blinds+antes osynat.

 

I denna hand så foldar alla till CO som med en stack på ca 70K höjer till 18K. Jag sitter som sagt i SB med A8off och väljer, efter att ha våndats ett tag, att ställa in hela kardemumman och ber till gudarna att i alla fall BB lägger sig. Att button synar tar jag för givet i denna situtation.

 

Jag tänker enligt följande:

-Han kan försöka sno potten med i princip vilka kort som helst, så jag bedömer mina chanser (helt utan egentlig grund) till ungefär 55/45.

 

-Jag brukar försöka undvika slantsinglingar så gott det går i MTT-spel, i denna turnering har jag tex bara vara inblandad i en enda och det i ett tidigt skede av turneringen. Här börjar dock mitt läge vara desperat och jag ser ett läge att ta ett rejält kliv mot finalbordet med en ganska medelmåttig hand.

 

-Plats 11-19 får lika mycket betalt, så det kvittar om jag åker nu eller om ett par händer.

 

Det som förstås talar mot mitt move är att han till 95% synar och givetvis har en bra chans att slå ut mig. Jag skulle kunna lägga här och bomba på nästa varv enligt "first-in"-principen och hoppas på det bästa.

 

Så gör jag rätt, eller är jag en korkad gambler?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du gör rätt, chansen finns att han sitter på lågt PP eller KJ, KQ el liknande, visst kan du vara dominerad med A men det bör ändå vara rätt. Hade spelat samma sätt själv.

 

Du nämnde att du var short, alltså räcker det inte att sno blinds hela tiden, du behöver en hand att dubbla upp med ganska snart, och trots att detta inte är den bästa är det en helt ok hand att ta chansen med. Och eftersom du har ganska stor stack finns det chans att han lägger en hand som har dig slagen också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Djens har en poäng här att det säkert bättre att ställa in mörkt, men detta hade jag iofs gjort ett par varv i följd redan och började oroade mig för att bli nersynad.

 

Hade jag dock vunnit den här handen hade jag haft en stack på ca 80K och haft ett bra läge inför ett finalbord, genom att mina blindstölder troligen varit mer skrämmande då jag haft lite mer stack att backa upp dom med.

 

Nu synade FI med KQs och drog in färgen på river, så mina tankar (eller snarare förhoppningar) om hans hand stämde ganska bra den här gången.

 

Jag har fortfarande inte riktigt bestämt mig om jag var smart eller puckad, men det lutar nog mot att jag känner mig lite smart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...