Gå till innehåll

SnG, var ska man spel?


mellis14

Recommended Posts

Tjo, spelar mest stng och har spelat på party ett tag nu.

Men tycker att strukturen är för dålig på party! Känns som det blir mest all in poker efter ett tag. Spelar inte speed och 22$ turneringar kan tilläggas. +för party tycker jag är att turneringar fylls väldigt snabbt.

Så har någon nått tips vart jag kan spela bra stng turneringar utanför partpoker!

 

* Flytt till Onlinepoker - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stars, helt klart

jag är nybörjare och lirar sit and go , på prima nätverket. Jag känner dock att de blir för mycket tur och för lite skicklighet iochmed blindstrukturen. Men iaf, hur är nivån på spelarna på stars? notera att jag spela 5 dollar entry sit and go single table...Hört att det finns mycket bra spelare på stars :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stars, helt klart

jag är nybörjare och lirar sit and go , på prima nätverket. Jag känner dock att de blir för mycket tur och för lite skicklighet iochmed blindstrukturen. Men iaf, hur är nivån på spelarna på stars? notera att jag spela 5 dollar entry sit and go single table...Hört att det finns mycket bra spelare på stars :oops:

 

Tänk logiskt nu...Tror du att det där skulle hålla i flera år? Om någon bjöd ut en lägenhet i sthlms innerstad för 200k, hur många skulle vilja köpa? Det här är enkel ekonomisk teori, en sajt kan inte alltid ha de allra bästa spelarna (allt annat lika) och en sajt de allra sämsta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stars, helt klart

jag är nybörjare och lirar sit and go , på prima nätverket. Jag känner dock att de blir för mycket tur och för lite skicklighet iochmed blindstrukturen. Men iaf, hur är nivån på spelarna på stars? notera att jag spela 5 dollar entry sit and go single table...Hört att det finns mycket bra spelare på stars :oops:

 

Tänk logiskt nu...Tror du att det där skulle hålla i flera år? Om någon bjöd ut en lägenhet i sthlms innerstad för 200k, hur många skulle vilja köpa? Det här är enkel ekonomisk teori, en sajt kan inte alltid ha de allra bästa spelarna (allt annat lika) och en sajt de allra sämsta.

okej, men om vi säger såhär då, är standarden på spelarna högre än på andra pokerrum ? o då menar jag inte high stakes jag menar 5/10 dollar entry fee för sit and go...den nivån snackar jag om :lol:

 

det jag söker är: Blinds som inte dubblas varje gång o höjjs var 10 giv . Dom höjjs fort som fan på prima sit and go..passar inte min spelstil då jag e ganska tight, blir mer ett tur-spel i slutet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får anpassa ditt spel till strukturen..., dvs du spelar antagligen för tight efter de första nivåerna (bara en gissning från min sida)

 

Annars så har väl som sagt stars en bra sng-struktur. Eurobet har också en bra struktur har jag för mig.

 

På 5$ och 10$ är de flesta dåliga (gäller även för många på 20$ och 30$...) så du ska inte oroa dig alltför mycket gällande spelstandarden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får anpassa ditt spel till strukturen..., dvs du spelar antagligen för tight efter de första nivåerna (bara en gissning från min sida)

 

Annars så har väl som sagt stars en bra sng-struktur. Eurobet har också en bra struktur har jag för mig.

 

På 5$ och 10$ är de flesta dåliga (gäller även för många på 20$ och 30$...) så du ska inte oroa dig alltför mycket gällande spelstandarden.

Jo , men när blindsen blir höga på Prima-SnG då spelar de knappt roll om man e chipleader eller shortstack, snor man enbart blindsen 1-2 gånger så är man med igen och ligger bra till...Det känns mer som turspel då än skicklighetsspel..

 

 

Jag har testat Pacificpoker nu , strukturen är bra , men jag gillar inte klienten osv..Partypoker testa jag ikväll och den blindstrukturen är väll ok ...verkar vara många dåliga spelare där på låga SnG..Så den gillar man :lol:

 

jag får väll testa Pokerstars också och se fall den är nått att ha..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...Det känns mer som turspel då än skicklighetsspel...

 

Poker är ett turspel med skicklighetsinslag särskilt turneringsvarianten...

Ja men du fattar poängen , när BB ligger på 1.200 och det finns 10.000 är det inte kul när man har ca 2 * BB som averange när vi är 3 kvar. Det jag menar är att de finns blindsstrukturer med mer inslag av skicklighet än tur.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter ju helt klart som Stars skulle passa det du söker efter som Gdaily sa. Den långsammare strukturen ger mer utrymme för en spelares skicklighet att spelas ut under en turnering.

 

Angående vart de bästa spelarna finns så sitter nog de bästa SnGspelarna på Party och Stars. Förmodligen fler på Party då. Men som sagts så har ingen site övergripande bra spelare på låg nivå.

 

Ha det! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stars, helt klart

jag är nybörjare och lirar sit and go , på prima nätverket. Jag känner dock att de blir för mycket tur och för lite skicklighet iochmed blindstrukturen. Men iaf, hur är nivån på spelarna på stars? notera att jag spela 5 dollar entry sit and go single table...Hört att det finns mycket bra spelare på stars :oops:

 

Tänk logiskt nu...Tror du att det där skulle hålla i flera år? Om någon bjöd ut en lägenhet i sthlms innerstad för 200k, hur många skulle vilja köpa? Det här är enkel ekonomisk teori, en sajt kan inte alltid ha de allra bästa spelarna (allt annat lika) och en sajt de allra sämsta.

okej, men om vi säger såhär då, är standarden på spelarna högre än på andra pokerrum ? o då menar jag inte high stakes jag menar 5/10 dollar entry fee för sit and go...den nivån snackar jag om :lol:

 

det jag söker är: Blinds som inte dubblas varje gång o höjjs var 10 giv . Dom höjjs fort som fan på prima sit and go..passar inte min spelstil då jag e ganska tight, blir mer ett tur-spel i slutet...

 

Du kanske skulle testa Paradise Poker? De har en rätt rimlig stegring av blinds på SnG... Sen får du ju $50 om jag bjuder in dig. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej.

Men vänta nu , har inte Partypoker och Stars samma blindstructur ?????

Paradise är också ett alternativ ja.

 

Jag menar för Singetable SnG. Jag vill helst ha en låååångsam struktur då jag spelar tight.

 

Vad jag sett så är det samma blindstruktur på pokerstars SnG och Partypoker, dvs 10 minutas sen höjjs blindsen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag testat Pokerstars, och jag gillar strukturen mycket. Ger utrymme att kunna torska och sedan jobba sig tillbaka.

 

 

Men jag skulle gärna vilja lira på fler än 1 sida, gärna en sida med schysst Bonus och schysst SnG-struktur(finns det någon med lika bra struktur som Stars?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...