Gå till innehåll

Pokermatte, för stor pot?


spinner

Recommended Posts

Fattar inte det här riktigt...

 

I vissa pokerböcker etc står det att man skall akta sig för att driva upp en "för" stor pot, eftersom det matematiskt blir korrekt för desto fler händer att syna.

 

Antag då exempelvis att potten är uppe i 100BB och det kostar 5BB att syna i en given situation. Det bör således vara korrekt att jaga långsökta händer och drag då. Men inte f*n följer medspelare som sitter med skithänder med så långt!? Anledningen till att potten är stor är ju att det varit höjningar innan. Ok om jag har odds för runner-runner eller backdoor efter höjningarna, men man lägger sig väl innan dess???

 

Jag fattar inte konceptet. Kan någon vara snäll och reda ut begreppen lite, tack ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur man inte spelar FL, blir mer och mer övertygad om att det är alldeles för komplext och petigt...

 

FL: Hmm, jag vill höja för att driva ut andra och skydda min hand/jag vill inte höja för då får vi för stor pot och då blir jag utdragen :P

 

Skönt med pot-bets.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FL: Hmm, jag vill höja för att driva ut andra och skydda min hand/jag vill inte höja för då får vi för stor pot och då blir jag utdragen :P

 

Du gör detta när du inte kan driva ut spelarna preflop och inte tjänar så mycket på att få in mer pengar just då. Då kan du istället hålla ner potten preflop för att dina betar och höjningar på floppen ska ge motståndarna för dåliga odds och därmed skydda din hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FL: Hmm, jag vill höja för att driva ut andra och skydda min hand/jag vill inte höja för då får vi för stor pot och då blir jag utdragen :P

 

Du gör detta när du inte kan driva ut spelarna preflop och inte tjänar så mycket på att få in mer pengar just då. Då kan du istället hålla ner potten preflop för att dina betar och höjningar på floppen ska ge motståndarna för dåliga odds och därmed skydda din hand.

 

gäller fö även för flopp -> turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...