dafgaard Postad 14 Mars , 2006 Rapport Postad 14 Mars , 2006 UTG är en megafisk som inte verkar veta att det finns en raiseknapp. SB är en stabil spelare som multitablar 6 st bord. Party Poker 5/10 Hold'em (5 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is Button with 8:diamond:, K:diamond:. UTG calls, 1 fold, Hero calls, SB completes, BB checks. Borde jag raisa här för att isolera fisken? Flop: (4 SB) 8:heart:, A:heart:, 7:spade: (4 players) SB checks, BB checks, UTG checks, Hero bets, SB raises, BB folds, UTG folds, Hero 3-bets, SB calls. Misstänker att SB försöker sno åt sig potten, finns antagligen många händer han kan tänkas gör en raise med här. Anser det vara stor chans att jag leder så jag 3-betar. Turn: (5 BB) J:heart: (2 players) SB checks, Hero checks. Turn känns som ett skrämselkort och jag vill inte ge fi chansen att stjäla potten med en checkraise. Skulle kännas jobbigt att syna ner här. Checkar med intentionen att syna ett bet på river. Det kan ju locka fram en bluff av fi på river istället för en fold på turn och isf skulle jag få in ett extra bet i potten. Är det vekt spelat? River: (5 BB) A:spade: (2 players) SB checks, Hero bets, SB calls. När fi väljer att inte beta nu heller är det bara att valuebeta. Kommentarer? Citera
Saint_Bjorn Postad 14 Mars , 2006 Rapport Postad 14 Mars , 2006 Ditt preflopspel förstörde spelmöjligheterna. K8s är rätt kass hand även i sh och om ditt syfte att spela den är att mjölka fisken på UTG så ska du givetvis höja. Släng annars handen och invänta bättre tillfälle. Då du limpar från knappen är det svårt att representera ett ess. Postflopspelet har jag inga direkta åsikter om, SB kan ju sitta med en jäkla massa händer, t ex steg- /färgdrag eller svagt ess eller bättre (checken på river indikerar ju missat drag eller lågt par så värdebet kanske inte är fel). Ditt sätt att spela handen framför allt preflop är rätt fiskigt faktiskt. Citera
Ruterkung Postad 14 Mars , 2006 Rapport Postad 14 Mars , 2006 Om jag hade spelat hadnen så hade jag höjt den som bjorn säger. Sen hade jag bettat turn och slängt mig för omslag. Sen beror det på vad jag tro jag kan få betalt av på river om jag ska beta. Citera
bossbaver Postad 14 Mars , 2006 Rapport Postad 14 Mars , 2006 Det känns verkligen som överaggrospel här.. det ligger färgdrag ute, 2 ess, en knekt och det enda du har o komma med är en 8:a... jag hade definitivt varit mer skraj för de andra chanserna/riskerna... snyggt läst om du vann potten, om du torska-softa lite nästa liknande hand Citera
bossbaver Postad 14 Mars , 2006 Rapport Postad 14 Mars , 2006 Ditt sätt att spela handen framför allt preflop är rätt fiskigt faktiskt. verkligen Citera
joeki Postad 14 Mars , 2006 Rapport Postad 14 Mars , 2006 Jag tror han har ess med svag kicker. Citera
Recommended Posts