therussian Postad 14 Mars , 2006 Rapport Postad 14 Mars , 2006 Knappen är lös, aggresiv, men jag har inte sett honom bluffa tom i en flervägspott. UTG är superlös och ganska aggresiv och spelar de flesta händer till turn iallafall. PokerStars 2/4 Hold'em (6 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is BB with Q:spade:, K:club:. UTG calls, 2 folds, Button calls, SB completes, Hero checks. Flop: (4 SB) 5:spade:, 2:heart:, J:spade: (4 players) SB checks, Hero bets, UTG calls, Button calls, SB calls. Turn: (4 BB) K:diamond: (4 players) SB checks, Hero bets, UTG calls, Button raises, SB folds, Hero ? Vad gör jag efter knappens höjning? Leder jag här tillräckligt ofta för att trebetta eller är den bästa linjen att syna ner? Han kan mycket väl höja mig med en sämre kung, men det kan också betyda att han träffade floppen men väntade till turn eller kanske något i stil med K-högt spaderdrag. Vill jag ha kvar UTG? Han kan mycket väl peta in pengar i potten med en knekt, 88 eller A5o men det är väl troligare att han drar till färgen. Mot en trebet har han fortfarande odds till färgen men skulle förmodligen lägga de händerna han ligger långt efter med. (Bonusfråga: Är min bet på floppen bra eller dålig och varför?) Edit: Jag hade trasslat in mig lite... Tack Ruterkung Citera
Ruterkung Postad 14 Mars , 2006 Rapport Postad 14 Mars , 2006 Flopbeten gillar jag inte då du inte kommer få bort något par/drag. Den känns lite onödig. Vad gör jag efter knappens checkraise? knappen checkhöjer inte men eftersom du säger att knappen är lös aggro så kan vi ju ta bort fold alternativet direkt. Är UTG fiskig eller bara LAG? Om han syanr vidare med ett J, 88 så tycker jag du ska trebeta då Button kan vara på par + drag, iofs konstigt spelat eller funderar jag på om han kan ha settat flop. Det är ett jobbigt läge men man måste våga smälla till LAG'sen, jag hade trebettat. Citera
therussian Postad 14 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 14 Mars , 2006 Flopbeten gillar jag inte då du inte kommer få bort något par/drag. Den känns lite onödig. Vad gör jag efter knappens checkraise? knappen checkhöjer inte men eftersom du säger att knappen är lös aggro så kan vi ju ta bort fold alternativet direkt. Är UTG fiskig eller bara LAG? Om han syanr vidare med ett J, 88 så tycker jag du ska trebeta då Button kan vara på par + drag, iofs konstigt spelat eller funderar jag på om han kan ha settat flop. Det är ett jobbigt läge men man måste våga smälla till LAG'sen, jag hade trebettat. Nej, vad tänker jag med? När man blir checkhöjd av knappen är det dags att kalla på riggpolisen. UTG är fiskig och när jag spelade handen kände jag att jag ville ha kvar honom i potten eftersom jag trodde han sötade potten med en svag hand men i efterhand det som att det är rimligare att försöka bli av med honom då det är ganska troligt att han har någotslags drag. Citera
Recommended Posts