Gå till innehåll

NLT - Straight, gjorde jag rätt?

Recommended Posts

Postad

Dax för min första HH..

efter att ha vunnit en MTT o gav en tillskjuts på $300 på min BR. najs. Så det var dax o gå upp i limit tänkte jag.

Texas Hold' em Limit $0.50/$1.00 Shorthanded

Ioklfred ~$110? (orkar inte kolla)

ANDY88

Owner75

KriCar ~$190

Jetsetmange

Kommer tyvärr inte ihåg fi stacken. Ladbrokes har sååå dålig HH utdrag

7 :diamond: 5 :heart: was dealt to KriCar

Ioklfred limpar in

Jetsetmange limpar in (SB)

KriCar limpar in (BB)

Flop:

4 :diamond: 6 :diamond: J :spade:

Rundknackning

Turn:

8 :spade:

Jetsetmange: check, fold

KriCar: Bet $3

Ioklfred: Called $3

River:

5 :club:

KriCar: Bet $6

Ioklfred: Raise $24

KriCar is allin $177.54

Ioklfred is allin $96.75

KriCar: returned $62,79

Showdown:

Ioklfred: :heart: 9 :spade: 8 :spade: 7 :diamond: 6 :club: 5

KriCar: :spade: 8 :diamond: 7 :diamond: 6 :club: 5 :diamond: 4

Funderar mkt på hur jag borde ha gjort på turn, rivern..

En sak är klart, jag betade för svagt på turn, och gav kanske honom en billig river? Jag personligen skulle inte syna en $3 bet på turn i hopp på att det kommer ett nut kort på river.

Var säker på att han skulle sitta på Two pair när han reraisade mig eller så hade han smygt sig på en set tänkte jag.

vill gärna ha kommentarer gott folk ;)

* RP - QoS *

Postad

Jag skulle nog lutat åt att beta runt 1/2 pott på floppen, mest för att det finns god chans att ta mörkarna rätt av men också för att det är bra om potten är betad om någon av de sex nötoutsen trillar in.

På turn så är det ju nötstege och den ska du ju ha value för, så jag tycker inte att du kan beta mer än pott här om du inte är väldigt säker på att dina motståndare då synar med ungefär samma händer som de skulle synat ett pottbet med.

På rivern så har du inte längre särskilt mycket EV att hämta, det är extremt uppenbart att du har stege eller bättre här. Möjligen kan du beta ut om du tror att du får betalt av en hand som par eller två par, men det är helt ok att checka också. När din motståndare höjer så har han som absolut minimum hand samma stege som dig, om han har testiklar av stål så kan han höja med en bluff också (tvåpar, set mm synar bara här), men det är extremt ovanligt. Bara att syna i det läget är rätt tveksamt, eftersom du när du plussar på synen tjänar $9 och potten blir delad, medan du när du förlorar så torskar du $18.

En syn kanske är marginellt +EV ändå, det beror lite på motståndaren. Men en höjning är katastrofal, det är ett bättre spel att syna $20 kallt preflopp med 72o. Du kommer aldrig få syn av en sämre hand för de $96 extra du lägger in i potten, frågan är bara hur ofta du blir av med hela summan. Jag skulle tippa på att höjningen är likvärdig med att sätta eld på ~$20.

Funderar mkt på hur jag borde ha gjort på turn, rivern..

En sak är klart, jag betade för svagt på turn, och gav kanske honom en billig river? Jag personligen skulle inte syna en $3 bet på turn i hopp på att det kommer ett nut kort på river.

Din motståndares syn på turn var helt ok, du behövde rimligen inte ha särskilt mycket och visste han att du brukade överspela händer så pass så är det definitivt värt att fundera på syn där.