RoccX Postad 13 Mars , 2006 Rapport Postad 13 Mars , 2006 http://www.hallandsposten.se/artikel.asp?oid=128953 Jag har inte själv varit med men droppar en tråd om det eftersom jag kan tänka mig att det finns intresse för det här på forumet. ---------------------------------------------- kriminalinspektör Eva-Gun Gunnarsson: "Antalet pokerspelare har varierat från gång till gång. De som var med har enligt polisens uppfattning ingått i ett medlemssystem, det har varit ett slutet sällskap. Polisen har inte funnit att arrangörerna annonserat eller på annat sätt marknadsfört sitt pokerspel. Detta hindrar inte att det varit olagligt." ---------------------------------------------- Nu vet jag iof inte hur den här klubben har skötts men om statsmakten orkar ödsla tid på en liten klubb med 18-20 deltagare så antar jag att de kan ge sig på de stora arrangemangen/klubbarna också. Polisen verkar ju inte heller tro att det har varit något annat än just ett slutet sällskap men väljer att ge sig på dem ändå. Är detta början på en ännu mer omfattande hetsjakt på pokerspelare tro?[/url] Citera
spear island Postad 13 Mars , 2006 Rapport Postad 13 Mars , 2006 Har svårt att tänka mig att det skulle kunna bli en fällande dom om det som står i reportaget stämmer. Så länge man inte annonserar om spelet och/eller tillhandahåller det till allmänheten ska det inte kunna vara någon fara på taket. Det vore iofs skoj med en ordentlig rättegång förutsatt att killarna fixar en vettig advokat som kan ta ut svängarna lite. Citera
Stahl Postad 13 Mars , 2006 Rapport Postad 13 Mars , 2006 Polisen fick kännedom om pokerspelet genom tips och bakom beslutet att ingripa låg också en oro för den ökade spelverksamheten i samhället, framför allt gäller det pokerspel. – Vi måste ingripa och förhindra att sådant här sprider sig, säger Eva-Gun Gunnarsson. Vilken samhällsriddare Eva-Gun Gunnarson är. Otroligt skönt att de lägger energi och resurser på att "spränga spelhålor" (sjukaste ordvalet) istället för att göra något åt chaffisarna som kör fulla eller människosmuggling. Varfan Holm ligger vet jag iofs inte. Hoppas hoppas hoppas det kommer upp i rätten. Jag vill se Eva-Gun Gunnarson stå och säga hur hon försöker rädda samhället ifrån alla onda kortflippare. Du drar dött, din sopa. Citera
QoS Postad 13 Mars , 2006 Rapport Postad 13 Mars , 2006 Såg att denna var före, men det var lite fler länkar i den andra tråden. Fortsätt gärna i http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=24914 Enjoy! - QoS Citera
Recommended Posts