Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Satt precis och spelade en re-buy turnering. Sitter med ca 2300 marker (startstack 1500) och hittar KK (Blind 25/50). Får en all-in mot AQo från en med mkt marker (6-7000, kollade inte så noga), som klonkar. Jaja, det må vara hänt, tänkte inte mer på det förrän det inledes en diskussion i chatten. En säger "nice call, you had chips for it".

I mina öron låter det ganska korkat att spela (läs: få in 50BB preflop) med den här typen av händer tidigt i en re-buy när man redan fått en hygglig markerhög. Hade han haft lika mkt marker som jag hade jag inte sett något lustigt med spelet, torskar han köper han in igen.

Så jag undrar alltså hur man ska spela när man har 4-5 inköp i stacken i en re-buy? Ska man spela händer som AQo aggresivt för att försöka öka stacken, eller ta det lugnt och enbart spela stål om det blir hårt spel?

Postad

I rebuy turneringar spelar ju alla slaskigt för att bygga storstack på direkten så det bästa spelet när du väl har den lär vara att spela tajt, du kan ju ändå inte skrämma ut nån när de kan köpa in igen :)