Gå till innehåll

HU cashgame online, lite allmänna frågor


matte med slice

Recommended Posts

1. Finns någon social uppförandekod (code of conduct) vid online HU cash spel.

 

Ex1: Om vi båda börjar på $50 och efter ett tag så har jag vunnit $40 från fi. Är det ok att lämna bordet då eller är det underförstått att man sitter kvar och spelar tills det att någon har vunnit alla den andras pengar?

 

Ex2: Jag går in på ett $50 bord mot en spelare som har plussat och sitter med $250 när jag kliver in. Efter en timmes spel eller två så ligger jag plus $100. Är det ok att kliva av då eller inte?

 

2. Jag ser många spelare som kliver in på NL $100 bord med inköp långt under det tillåtna. Väldigt ofta kliver de in med under halva beloppet. Finns det ngn speciell anledning till detta? Är det för att köra all-in taktik och hoppas på att dubbla upp? Varför inte kliva in på NL $50 bord och få en djupare stack så man får större utrymme till spel?

 

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På dem där nivåerna finns det nog ingen som spelar efter någon "uppförandekod" Var glad om du slipper höra några svordommar i chatten.

 

För övrigt rekomenderar jag att inte lira hu lägre än 2-4.. Raken äter upp dig

 

 

Ja det där är ju ett stående problem för oss på låga nivåer oavsätt om det är HU eller inte. Jag har dock kollat i PT och just nu så betalar jag faktiskt mindre i rake per HU hand ($0.03/hand) än SH/FR ($0.04/hand)

 

2-4 är det fixed du menar då? På pokerroom där jag spelar just nu hittar jag inga NL bord högre än $100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns så mycket otrevliga människor som spelar poker så om du vill dra så är det väl bara att lämna bordet... Sen kan det vara trevligt med ett "gg" eller liknande.

 

Men som nån skrev: Jag spelar inte nätpoker för att skaffa polare... ;)

 

Om man går in med ett lägre inköp så hör man oftast hemma på en lägre nivå eller så känner man att man är en sämre spelare än sin motspelare och vill inte riskera så mycket pengar.... kanske

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...