Macallan Postad 10 Mars , 2006 Rapport Postad 10 Mars , 2006 FLT $1-2, fem spelare Preflop: Hero är BB med 2 folds, button calls, SB completes, Hero checks Inga konstigheter. Knappen är dålig och kan ha precis vad som helst, gillar att syna. Ingen read på SB. Flop: SB checks, Hero bets, button calls, SB calls TP i ohöjd pott? Given bet. Fis spel säger lite, A3/A7 möjliga, färgdraget givetvis en möjlighet liksom bättre kungar, tvåpar och set - slöspel är kul. Turn: SB checks, Hero bets, button calls, SB calls Samma visa igen. Jag är ganska säker på att jag leder, även om båda skulle kunna sitta på typ K9 och inte våga höja - jag tror att båda hade agerat starkare med tvåpar+. River: (6BB) SB checks, Hero checks, button bets, SB raises, Hero ??? Färgen missar och ledde jag på turn leder jag fortfarande medan jag nu splittar mot K9-K5. Jag väljer ändå att checka, färgdraget kan inte syna men däremot bluffa mot min visade svaghet. Kx kommer givetvis att beta men hade synat ändå så det känns ointressant, är väl egentligen bara 7x där jag kan vinna på att beta. Och det börjar ju bra, button slänger in en bet men SB hittar en check-raise - en slöspelande mupp som nu vaknar till liv? En jättebluff? Nej, jag måste nog ge upp? Edit: Fel ändrade. Citera
Haggisen Postad 10 Mars , 2006 Rapport Postad 10 Mars , 2006 T7 på fi så leder du fortfarande.... Citera
Macallan Postad 10 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 10 Mars , 2006 T7 på fi så leder du fortfarande.... Sant. Klantigt av mig att missa det. Citera
VikingSW Postad 10 Mars , 2006 Rapport Postad 10 Mars , 2006 Med tanke på din dåliga kicker hade jag också lagt vid CR. En bett hade jag synat... ...Tänkte jag skriva utan att tänka efter, men det verkar ju osannolikt att han ska sitta på KQ elller KJ utan att göra ett enda move under hela handen. Förmodligen är du uppe mot två par KT, K7 alt ett set. Jag hade lagt mig. Citera
Recommended Posts