Gå till innehåll

Hur många händer i FL för ett någorlunda BB/100 ?


Pokemonn

Recommended Posts

Om jag inte är fel ute krävs det fler händer i FL än NL för att närma sig sin förväntade vinst. Hur som helst krävs det löjligt många så det blir inte relevant för ens spel ändå.

 

Men efter 100k händer kan du få ett hyffsat värde, fortfarnade inte exakt för fem öre men det ger en ok bild över hur mycket man kan tänkas vinna/förlora. Långt ifrån omöjligt att det värdet då har efter 100k händer är mer än 1BB/100 ifrån ditt reella värde.

 

EDIT: Om du orkar kan du söka på 2+2 efter trådar där detta gårs igenom matematiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som hade några uträkningar på 2+2, han räknade med en standardavvikelse på 15 BB/100 (nu har jag själv ingen aning om hur man räknar ut sånt och om det är en rimlig avvikelse för dom flesta) och med dom förutsättningarna så skulle man efter 10k händer ha sin riktiga winrate +-3BB/100 .. dvs om du är en bra vinnande spelare med en förväntad vinst på 2BB/100 så kan du fortfarande ligga -1BB/100 efter 10k händer.. np

å sen efter 100k händer så var det +-0.3BB/100 osv osv

 

Kan som sagt inte säga om det här stämmer, men det var vad han skrev.. ska försöka leta upp tråden senare idag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som hade några uträkningar på 2+2, han räknade med en standardavvikelse på 15 BB/100 (nu har jag själv ingen aning om hur man räknar ut sånt och om det är en rimlig avvikelse för dom flesta) och med dom förutsättningarna så skulle man efter 10k händer ha sin riktiga winrate +-3BB/100 .. dvs om du är en bra vinnande spelare med en förväntad vinst på 2BB/100 så kan du fortfarande ligga -1BB/100 efter 10k händer.. np

å sen efter 100k händer så var det +-0.3BB/100 osv osv

 

Kan som sagt inte säga om det här stämmer, men det var vad han skrev.. ska försöka leta upp tråden senare idag

 

OK, tackar!

 

Det är tillräckligt exakt för mig, du behöver inte leta upp tråden för min skull. :)

Jag har trots allt 9500 händer kvar till min första checkpoint... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...