Gå till innehåll

Program som antecknar starthänder?


XarsioN

Recommended Posts

Hej, Jag vet att det finns flera analysprogram för texas hold'em ,tex pokeroffice. Dock verkar dessa program ha väldigt många funktioner, och kostar där efter. Det känns nästan lite "overkill" för mig, jag känner att jag kan utveckla mitt spel mycket mer innan jag börjar analysera det på djupet. Jag är ny inom poker.

 

Jag spelar single table SnG, och jag antecknar hur många givar mina motståndare går med i , och fall dom bettar preflop, och även anteckna händerna dem synar/bettar med. "Problemet" är att jag tycker det är lite segt att sitta me ett ritblock framför sig och anteckna som en tok varje gång någon callar preflop, och undrar fanns det finns något program som bara skulle kunna sköta detta åt mej, skulle spara en hel del energi eftersom jag sitter 3-4 timmar i sträck.

 

Så kort :

Finns det något analysprogram som har dessa funktioner :

* räkna antalet givar motståndarn går med i (och totala antalet givar)

* "anteckna" med vilka starthänder

* "anteckna" fall han raisat eller callat

 

vilket program lämpar sig bäst efter dessa krav...jag behöver inte så jättemycket mer funktioner så som läget känns just nu.

 

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej ! När du antecknar det där ,tycker jag även du kan anteckna hur länge dom tänker innan dom betar , det kan vara en avgörande tell i många lägen..

 

Bästa anteckningsblock måste vara ett från ÖB i blå färg . Sen tycker jag även att du ska testa en Pilot Penna ( http://www.pilotpen.se/index.html ), har hört att man skriver extra snabbt och bra med den, om du hade tänkt att köra fler bord som ja anser måste vara en omöjlighet just nu.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej ! När du antecknar det där ,tycker jag även du kan anteckna hur länge dom tänker innan dom betar , det kan vara en avgörande tell i många lägen..

 

Bästa anteckningsblock måste vara ett från ÖB i blå färg . Sen tycker jag även att du ska testa en Pilot Penna ( http://www.pilotpen.se/index.html ), har hört att man skriver extra snabbt och bra med den, om du hade tänkt att köra fler bord som ja anser måste vara en omöjlighet just nu.

 

Lycka till!

 

Ja, bra och givande svar till Diskussionen! Hoppas du blir avstängd!

 

 

Ang. frågan:

Som alla andra säger - PokerTracker (Eller PO beroende vart du spelar)

 

Även om du inte använder alla funktioner just nu så komemr du ändå använda ett flertal och du kommer få lite intressant information som t.ex. hur mycket du har vunnit/förlorat med AJo UTG t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tack för svaren :) svårt att veta vilket program man igentligen ska använda när det verkar finnas så många.

 

Jag såg att det fanns en test-version av Pokeroffice, och den funkar tydligen på Prima/Turnering så jag ska testa programmet ikväll.

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Lär dig Perl och rulla ihop din egen version...

 

if ( $thisHand =~ /$thisPlayer shows \[/ )

{

( $showedHand ) = $thisHand =~ /$thisPlayer shows \[ (.*?) \]/;

}

else

{

( $showedHand ) = $thisHand =~ /$thisPlayer doesn't show \[ (.*?) \]/;

}

 

Svårare än så behöver det inte vara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...