Plala Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Jag har flyttat till Thailand där jag nu bor och enligt fokbokföringen registrerats som utvandrad. Pengarna jag drar in på poker för jag över från Neteller till mitt svenska bankkonto. Ska jag enligt lagen betala skatt i Sverige för mina vinster? Eller är jag befriad från skatt pga utvandring? Citera
JohnH Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Det borde väl gå under Thailandregler... dvs inget tills du blir haffad! Citera
Plala Postad 8 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2006 Men eftersom jag inte har invandrat till Thailand och endast är här på turistvisum så är jag inte skatteskyldig här. I Thailand finns det för den delen inte någon vinstskatt eftersom endast staten får anordna spel och lotterier. Citera
psykologen Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Hur kan du vara utvandrad men inte invandrad? I sådand fall är du statslös vilket är ett enomt dilemma för de som hamnat i dylik situation. Jag tror det är komplext juridiskt och ville skattemyndigheten här komma åt dig så skulle det bli ett avgörande rättsligt. Du lär inte få någon korrekt svar här. Kolla med skattemyndigheten. Citera
Plala Postad 8 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2006 Hur kan du vara utvandrad men inte invandrad? I sådand fall är du statslös vilket är ett enomt dilemma för de som hamnat i dylik situation. Statslös är den som inte har medborgarskap i något land. Statlös kan den bli som befinner sig utomlands när hemstaten kollapsar, eller som tillhör en främmande etnicitet, t.ex. den ryska befolkningen i Lettland efter Sovjetunionens kollaps. Nej, jag är inte statslös. Jag är fortfarande svensk medborgare. Jag har endast utvandrat från Sverige utan att invandrat i något annat land. Citera
Recommended Posts