Gå till innehåll

FLT - SH, Reraisad på turn


VikingSW

Recommended Posts

Paradise Poker 5/10 Hold'em (5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

UTG är 52/15/0.64 efter 290 händer

 

Preflop: Hero is Button with J:club:, A:diamond:.

UTG raises, 1 fold, Hero 3-bets, 1 fold, BB caps, UTG calls, Hero calls.

 

Standard för mig att reraisa på knappen med AJ mot en loose Fi

 

Flop: (12.40 SB) 8:heart:, 4:diamond:, A:club: (3 players)

BB checks, UTG checks, Hero bets, BB calls, UTG calls.

 

Standard bet

 

Turn: (7.70 BB) 5:club: (3 players)

BB checks, UTG checks, Hero bets, BB calls, UTG raises, Hero ?

 

Hur hade ni spelat vidare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syna ner. Om du träffar en knekt eller 8:an parar och det checkas runt hade iaf jag bettat rivern.

 

15% preflop raise är väl inte speciellt loose på 5 manna bord? Det lilla jag spelat och stoppat in i PT är jag 38/15/6 på 5 och 6 manna. Då tycker ändå jag spelat konservativt från SB. Vad har du själv för pf raise?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att du är ganska slagen, men det är svårt att lägga i en så stor pott. Jag skulle nog lägga in en extra höjning för att driva ut BB. Dina vinstchanser ökar kanske bara marginellt men det är värt en extra bet i en så stor pott.

 

Givet BB's spel har han inte många outs mot vår hand om han ligger efter, jag skulle gissa på 2 i de flesta fallen och då får vi väldigt mycket värde av att ha honom kvar i handen. Skulle suga att bli cappade på turn med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CR flopp istället om han 3 bettar syna en gång för att träffa J om du ej gör det fold turn..

 

Blir svårt då vår hjälte sitter på knappen och således talar sist i en hand där det checkas fram till honom.

 

F.ö. får du gärna ge mer utförliga kommentarer Jessica. Sett att du kommenterar en del FLT-händer, och alla inlägg är ungefär lika uttömmande som ovanstående. Har fått för mig att du är en kompetent spelare, så varför inte bemöda dig ett par rader till som kan hjälpa andra på traven om du nu ändå väljer att kommentera vissa händer.

 

Ang. handen. Fi är loose, men inte jätteaggro, raisar turn, tror han har ett kasst A som tvåparat. Hade check-synat ner av nyfikenhet. Förmodligen fel spel men du har ändå rejält med outs givet att Fi. sitter på ovanstående. BB cappar och synar din bet på flop och turn. Känns som han sitter på TT-KK som han inte vill släppa i en stor pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Om jag toltar siffrorna 52/15/0,64 så är den första att han ser 52% floppar och 15% går till showdown och aggressionsfaktorn är 0,64. Isf kan man säga att han är loose/passiv? Jag har för mig att jag hade runt 30/x/1,5 när jag lirade med PT. Han raisar UTG vad gör en Loose passiv det med för hand? ett par över 66 eller 2 höga kort (tror ej han raisar låga par pg.a av hans passivitet). Hjälten 3 bettar mycket riktigt för att isolera/information. AJo är förmoldigen hyffsat stark mot hans rage. BB cappar oväntat förmodligen för att få värde då det är konstigt o försöka isolera utg som redan stoppat in 2 bets och är trots allt utg och borde ha en hyffsad hand. Floppen kommer A hög och du betar. Jag sätter BB på TT-KK här och UTG är det fort svårt o säga. Du betar turn som sig bör BB synar med sitt PP och hoppas på något.. nu blir du CR av UTG och jag sätter nu honom på följande händer AA/AK/AcQc 88 och kanske Ax som 2 parat. Potten är rätt stor 11,77BB och du behöver inte vara bra ungefär 1/7 om han betar rivern med för att vinna. Fold och hoppas BB synar ner

så du kan ta notes på resp spelares händer.

 

 

Han kan ha AQo med lr kanske kanske AJo men med tanke på hans passivitet tror jag ej det. Tomtar på lowlimit brukar ej raisa såvida de ej har minst 2 par lr TPTK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När hans C/R kommer på turn sitter jag och tänker ungefär på samma sätt som Jessica analyserar; framförallt får jag en känsla av att han har Ax och tänker att jag bör lägga mig.

 

Istället gör jag en Call på turn. Ytterligare en fyra kommer på river, BB checks, UTG bets, jag call. Han visar upp A4 och har förmodligen ett äckligt leende på läpparna när han gör det.

 

Känner efter handen att den är felspelad från min sida, då en fold på turn vore att föredra. Typiskt läge när man sätter Fi på en hand, men litar inte på sin read utan spelar annorlunda.

 

Det verkar som om det är lite delade meningar om hur handen ska spelas och det vore kul att höra lite fler kommentarer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15% preflop raise är väl inte speciellt loose på 5 manna bord? Det lilla jag spelat och stoppat in i PT är jag 38/15/6 på 5 och 6 manna. Då tycker ändå jag spelat konservativt från SB. Vad har du själv för pf raise?

 

- Hans stats är 52/15/0.64 vilket jag tyder som Loose/Aggressive/Passive.

 

- Han petar in pengar i 52% av alla händer vilket förmodligen innebär att han spelar mellan 60 - 70% av alla händer. Detta tycker jag är loose.

 

- Han höjer preflop 15% av alla hans händer. Detta är rätt aggressivt, men inte överdrivet.

 

- 0.64 är hans AF efter floppen och detta är passivt.

 

Nu när man har facit i hand så tycker jag hans stats speglar ganska exakt hans spel.

 

Han väljer att spela en hand som A4o. Han spelar garanterat alla Ax med en VPIP på 52%. Han väljer att höja preflop med Ax vilket han förmodligen inte gör varje gång men till och från eftersom han höjer 15% av alla händer. Sedan checkar han floppen, antingen för att han känner att han har bästa handen eller helt enkelt för att han är passiv och inte vågar betta då han allmänt är passiv . Sedan slår han till med en C/R på turn eftersom turn kortet är blankt och han känner sig säker på att vinna handen. En passiv spelare gör inte så ofta (men det händer) en C/R på turn utan att ha en mycket bra hand.

 

Jag tänkte något liknande under handen, men spelade annorlunda. Fler som inte alltid litar på sina reads?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...