Gå till innehåll

Detta och lite till hände i oppeby


Var strukturen bra på den första turneringen?  

11 medlemmar har röstat

  1. 1. Var strukturen bra på den första turneringen?



Recommended Posts

Kända hjältar på plats: Don Thomas, Räkan, Stu, Alex blueman, Joel, Berga, Dippendale, Märna (Defending champ), Kuben mfl.

 

Den enda(?) turneringsframgången stod Joel för. Och detta i den billigare av dem två (150:-), där han knep en sjätteplats.

 

 

 

 

En intressant pott:

 

Stu sitter med JJ mot en överförfriskad Dippa flop kommer A J x, stu ställer in (ca: 600) och dippa blixtsynar med KT, givetvis kommer det en dam och dippa drar hem ytterligare en monsterpott i cash gamet. pott ca: 1300sek.

 

Dippen hade jordens flyt ett tag och drog ut både nån tjejs AA & Stu´s KQ, med KJ. Pott ca 1000sek.

 

En annan stilig pott var när Räkan och en från sthlm betade sönder varandra och hade till slut en pott på ca: 2500sek framför sig. Flop och turn är typ 3 5 5 6 eller nåt, river en 8 och sthlm visar upp TT varpå Räkan vräker upp 88.

 

Kvällens roligaste hand var på finalbordet med 4-6 spelare kvar. Sthlm ställer in preflop med AQs och får steksyn av chipleader med AKoff.

Sthlm deklarerar att han inte kan torska utan givetvis kommer träffa Q.

Flop kommer xxx och sthlm vrålar nåt i stil med att "Mr.Kuk kan inte förlora, jag vinner, jag är mister kuk!" Han är full och svinstörig. Turn kommer Q och beaten är ett faktum, ända tills river visar K.

 

Fem minuter senare försökte sthlm få medhåll från sin vän att det skulle vara en bad beat. Jubel, jubel.

 

Det var så jävla svinkul att jag blev tvungen att skrika nåt i stil med "OJ, JA!", samt skratta halvhögt.

 

Mot slutet av kvällen glider den riktiga Berga in till folkets stora förtjusning. Dock håller han sig skapligt lugn, eller så har alla blivit avtrubbade av stockholmarnas vilda framfart.

 

Kom gärna med tilllägg eller rättelser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D:D:D:D:D

 

Jag är en Stockholmare som var där i lördags och hoppas inte jag var stöddig. Brukar inte vara det. Däremot så fanns det 1-2 stycken av er från Nyköping som inte var så ödmjuka heller. Inget konstigt med det tycker jag. Folk är inte så olika oavsett om dom kommer från Stockholm eller Nyköping.

 

Sedan så betedde sig säkert Mr Kuuk stöddigt det säger jag inget om.

Jag tyckte inte det var bad beat. Bäst starthand vann ju!!!

 

Kruno,Micke & Mats ni är kungar!!!!

 

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för en trevlig kväll i lördags alla som var där och särskilt Kruno & co som fixade en kanondag i Nyköping.

 

Strukturen i första tävlingen var lite brant, annars inget att klaga på. Bra att det fanns cashgame, billig bira.

 

Jo en sak till måste jag klaga på - det måste varit nåt fel på den där alkoläsken ni sålde - typ Vodka lemon, för efter några stycken förvandlades jag till Mr Kuk och blev högljudd och onykter :D

 

Var kanske bra att AK stod där mot min AQ på finalbordet så man inte skickades ur stan med tjära och fjädrar.

 

Full och glad vart man iaf, störig var inte meningen. Trodde alla gillade min James Blunt.

 

puss på er alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morsning!

 

Nog för att jag hade musik i öronen hela den första turneringen. Den billigare åkte jag ju ut snabbt i. Men var ju kvar ett tag och spelade cashgame och märkte inget stök under hela tiden. Men kanske var ännu senare på kvällen. Fast många stockholmare var väl inte kvar då? Eller??

 

Vill tacka organisatörerna för en väldigt bra genomförd dag iaf. Tycker att blindsplanen var ok. i första turneringen. Man hade trots allt gott om tid att bygga upp en stack och nivåerna gjorde att det inte blev så mycke fiskande utan ett bra pokerspel. Men kan ju vara färgad liiite av att jag vann.. :D

 

Ha det gott alla nyköpingsbor.

 

Vi ses igen.

 

Voy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå

 

Tyckte också det var en allmänt trevlig dag, det får man tacka för.

 

Undrar om det var mig som menades i första inlägget, isf så blev det faktiskt en 3:e plats i lilla turneringen och va aldrig med i den stora.

 

Kommer att finnas på plats den 1:a, hoppas man får se minst lika mycket folk då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...