Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ingen aning... Hörde att han satt på hispan ett tag. Kanske bara ett elakt rykte, men han försvann ganska snabbt tyckte jag. Har för mig att han var på tv för ett par år sen och då tror jag att han verkade vara vid sina sinnens fulla bruk.

Postad

Han var i Norrköping och spelade för nåt år sedan. Var inte där personligen, men enligt folk som var där så kändes han ganska avdankad. Han glömde t.ex texter under spelningen och folk tyckte väl att han lika gärna hade kunnat skippa att göra en comeback.

Postad

Han spelar på. Dyker upp lite då och då, senaste åren har han varit på visfestivalen i västervik bland annat. Han var ju med på Kalasturnén också, fast det var väl rätt många år sedan.

Jag har sett honom ett par gånger och tycker han har varit ok, han arrangerar om låtarna rätt mycket och är väldigt blyg på scenen. Men har man släppt världens bästa pop-skiva kommer man enligt mig undan med en hel del. Jag skulle dock inte ligga sömnlös om jag råkade missa nästa spelning.

Vill även minnas att jag såg honom sitta och nynna nya låtar i SVT någon gång, men det var nog något år innan Kalas och mig veterligen har de inte släppts.

Postad

Även jag såg honom på kalasturnén i sthlm, och måste väl i ärlighetens namn säga att det var rätt mediokert. Då bör man ändå ta i beaktning att jag har TVÅ exemplar av "...och stora havet", och verkligen gillar grabbens musik.

Jag tror helt enkelt att hans glansdagar är förbi. Även om jag hoppas på och unnar honom all framgång.

Postad

Utan tvekan har han som sagt släppt en enastående pop-platta, men de spelningar som jag har sett har varit rätt släpiga. Vill dock tillägga att jag definitivt ådrog mig en hel del gåshud under ett antal låtar så det har inte varit dåligt, snarare just mediokert.

Jag fick tyvärr aldrig tillfälle att se honom på Johan Johanssons unpluggedklubb på Nalen (vad hette den nu igen??) trots att han spelade där ett flertal gånger, biljetterna försvann innan man hann säga flaskhals. Men enligt folk som var där så var han sjukt bra. Kanske klarar han inte en större publik något vidare bara?

• 2 weeks later...
Postad

Jag var på kräftskiva i Peking i somras. Då var han underhållningen! Och ja, det var han. Liiite smått knepig denna karl. Vi frågade om han ville följa med på KTV, det ville han. Men det blev aldrig av... :?

Så fick jag en autograf "Puss Malin, tycker Jakob Hellman"

Postad

Såg honom på Kalas 99, i Gävle.

Gillade spelningen starkt, även om jag i ärlighetens namn inte var särskilt inlyssnad då.

Minns att det var lite småhype kring honom sommaren 03 när han var ute på en kortare turné, och i intervjuer smått antydde att det kanske var nytt material på gång.

Tänkte åka och se honom i Borlänge (eller om det var Falun), men det blev aldrig av.