Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena man är mätt nu. Grillad biff som legat i vitlöksmarinad, pommes, sallad, vitlökssmör och cola. Guld med riktig mat och ingen pizzaskit!

Har hunnit spela 6 sngs idag och ligger lite minus, men det ska vi nog ta igen ikväll. Förhoppningsvis är det lite mer aktivitet på sngborden nu också så man får igång en sng ikväll.

DEALER sitter på plats 1 med 885.00

SB sitter på plats 3 med 1445.00

BB sitter på plats 5 med 705.00

UTG sitter på plats 6 med 1180.00

UTG+1 sitter på plats 7 med 2660.00

MP1 1 sitter på plats 9 med 1450.00

HERO sitter på plats 10 med 1375.00

BB satsar s mörken 200.00

SB satsar l mörken 100.00

HERO: 7:diamond: A:spade:

Pre-flop:

UTG: Lägger mig

UTG+1: Lägger mig

MP1: Lägger mig

HERO: All in

DEALER: Lägger mig

SB: Lägger mig

BB: Lägger mig

HERO vinner potten på 500.00

Enkel push? Känns som att motståndarna tightar upp sin hd när alla har ganska lika stora stackar så jag bör kunna sno mörkar ganska lätt.

• Svars 123
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

2006-05-06

Antal spelade: 10

Förstaplatser: 2

Andraplatser: 2

Tredjeplatser: 1

OTM: 5

Resultat: +350 SEK

Bankrulle: 860 SEK

Idag spelade jag riktigt bra poker och är helnöjd. Blev utdragen en hel del och legade back ett tag men lyckades ta tillbaks det och plussa. Känner att jag blivit bättre på att hantera motgångar och inte tänka på när det går dåligt lika mycket, försöker undvika jag-har-par-i-ess-men-kommer-förlora-hursomhelst tänket.

Måste ge creds till svenska spels sng struktur då den är mycket bra om man kör "snabbis" varianten med 5 minuters nivåer. Inte för långsam och inte för snabb då blindsen inte dubblas, utan ser mer ut som en på en riktig turnering (t.ex. 50/100 till 75/150)

Orkar nog inte spela något mer ikväll då jag känner att koncentrationen börjar svikta. Har några filmer att kolla istället, The Producers och V for Vendetta, hoppas det är något värt att kolla på.

Postad

2006-05-07

Antal spelade: 5

Förstaplatser: 1

Andraplatser: 1

OTM: 2

Resultat: +225 SEK

Bankrulle: 1085 SEK

Spelade mycket bra och aggresiv poker igår, min sämsta placering var 5a och då förlora jag med q-q vs 10-10. Spelade ibland lite för löst på bubblan och var med i för många potter, ska försöka ta det lite lugnare idag men behålla aggresiviteten mot svaga motståndare.

Fick även $30 gratis på en annan sida som jag ska slaksa lite cashgame för, man måst ju hålla sig skärpt och spela "riktigt" poker någon gång då och då. Blir kanske lite livepoker också till kvällen, det är riktigt kul!

HH 1

MP1 sitter på plats 1 med 1000.00

MP2 sitter på plats 2 med 700.00

HERO sitter på plats 3 med 970.00

CO sitter på plats 4 med 1860.00

DEALER sitter på plats 5 med 960.00

SB sitter på plats 6 med 950.00

BB på plats 7 med 980.00

UTG sitter på plats 8 med 1340.00

UTG+1 sitter på plats 9 med 300.00

UTG+2 sitter på plats 10 med 910.00

BB satsar s mörken 20.00

SB satsar l mörken 10.00

HERO: K:club: A:diamond:

Pre-flop:

UTG: Syna 20.00

UTG+2: Lägger mig

MP1: Syna 20.00

MP2: Lägger mig

HERO: Höj 120.00

CO: Lägger mig

SB: Syna 120.00

UTG+1: Syna 120.00

Flop: 4:heart: A:heart: J:diamond:

SB: Passa

UTG+1: Passa

UTG+1: Syna 850.00

Showdown:

UTG+1 visar: 6s, Ac (par i ess)

HERO visar: Kc, Ad (par i ess)

Turn: 2:spade:

River: 8:diamond:

HERO vinner potten på 2100 med par i ess

Funderade vilket som ser mest ut som en bluff, pottbet eller allin. Gick på det senare och fick syn av svagt ess. Det roliga var att en kille i chatten skrev "bluff" så mitt spel verkade funka.

HH 2

CO sitter på plats 1 med 980.00

DEALER sitter på plats 2 med 980.00

SB sitter på plats 3 med 930.00

BB sitter på plats 4 med 980.00

UTG sitter på plats 5 med 1000.00

UTG+1 sitter på plats 6 med 1000.00

HERO sitter på plats 7 med 1000.00

UTG+3 sitter på plats 8 med 1100.00

MP1 sitter på plats 9 med 1000.00

MP2 sitter på plats 10 med 1000.00

BB satsar s mörken 20.00

SB satsar l mörken 10.00

HERO: J:heart: J:spade:

Pre-flop:

HERO: Syna 20.00

UTG+3: Syna 20.00

MP1: Höj 60.00

DEALER: Syna 60.00

BB: Syna 60.00

HERO: Syna 60.00

UTG+3: Lägger mig

Flop: 5:heart: 7:diamond: J:diamond:

BB: Passa

HERO: Satsa 200.00

MP1: Syna 200.00

DEALER: Syna 200.00

BB: Syna 200.00

Turn: Q:spade:

HERO: Satsa 500.00

MP1: Syna 500.00

DEALER: Syna 500.00

BB: All in

MP1: All in

DEALER: All in

Showdown:

DEALER visar: A:heart: K:spade: (högsta kort ess)

BB visar: Q:diamond: K:diamond: (par i damer)

HERO visar: J:heart: J:spade: (triss i knektar)

MP1 visar: A:club: A:spade: (par i ess)

River: 2:heart:

HERO vinner potten på 4010 med triss i knektar

Spelade turn rätt konstigt, velade ha med mig alla så gick inte allin. Onödigt för det lär inte göra någon skillnad för motståndarna, skrämmer nog mer än lockar. Men annars kan man väl säga att det var en drömhand att få ta ut 3 spelare på en och samma gång.

Postad

2006-05-10

Antal spelade: 8

Andraplatser: 3

Tredjeplatser:

OTM: 4

Resultat: +260 SEK

Bankrulle: 1345 SEK

Tagit en paus några dagar, har bara spelat lite på cd-poker där jag lekt med $30 som jag fick gratis, dem är uppe i $90 nu. Måste dock få 1000 cd points för att kunna ta ut pengarna, ligger väl på runt 200 sådana nu.

Sen har det blivit en del livespel också, spelat både igår och förrgår. Riktigt trist har det varit, 2-3 spelare som hade 100% floppar sedda och syna i princip vilken raise som helst. Visst ger dem bort pengar, men det är inge kul spel när man måste spela korten. Att man inte lyckats plocka upp en pocket över 10 på säkert 6 timmars spelande gör en ännu mer less. Trots allt +150 SEK på livespelet.

Idag körde jag en del sngs, lite tungt att få in folk på borden så fick ofta spela halva sngn innan jag fick igång en till. Men desto bättre reads hade man och det tillsammans med att mina kort höll upp oftast gjorde att jag kom långt i nästan alla turneringar. Sen har mitt hu-spel vart värdelöst och har tappat mycket pengar på att jag lyckats komma 2a tre gånger. Måste arbeta på det!

Här har vi resultaten efter varandra med kort kommentar om varje sng:

2a dåligt hu-spel

6a a-6 vs a-j

1a hyfsat spel

4a otur på bubblan, gjorde väl ett onödigt steal försök

10a spelade q-q dåligt (k-x-j flop, shortstack ställer)

2a gjorde en missread hu.

5a q-j vs 10-4

2a kan inte vinna hu

HH1

UTG sitter på plats 4 med 3215.00

DEALER sitter på plats 6 med 1005.00

SB sitter på plats 7 med 3400.00

HERO sitter på plats 10 med 2155.00

HERO satsar s mörken 150.00

SB satsar l mörken 75.00

HERO: 7:club: K:spade:

Pre-flop:

UTG: Syna 150.00

SB: Syna 150.00

HERO: Passa

Flop: A:club: 8:diamond: A:spade:

UTG är en callingstation som synar nästan varje hand och minbetar om man checkar till honom, han synar även ofta ens bettar.

SB: Passa

UTG: Satsa 150.00

HERO: Syna 150.00

Inte helt oväntat minbetar UTG, bestämmer mig för att syna ner hans minbet på turn och river då min hand mest troligt är den bästa, han hade absolut inte minbetat trissen här.

Turn: 5:heart:

UTG: Satsa 150.00

HERO: Syna 150.00

Funderar ifall jag ska betta eller bara checksyna ifall han minbetar, han brukar oftast dubbla sin bet (300) på turn ifall han har något. Kör på checksyn, han kommer värdebetta river ifall han har något så rivern blir lättspelad

River: A:diamond:

UTG: Passa

Showdown:

HERO visar: 7c, Ks (triss i ess)

UTG visar: 9s, Js (triss i ess)

Huvudpott:

HERO vinner potten på 1050 med triss i ess, kung sidokort.

Att spela den här potten kanske var onödigt, men fick en hyfsad stack och kunde ta mig itm senare.

Postad

50+5 kör jag, Känner mig inte motiverad om jag spelar på lägre, så bankrullen är nästan liten. Börjar köra 100+10 när jag har runt 3000-4000 i rullen. Sen på högre nivåer får man väl ha över 50 inköp.

Postad

2006-05-11

Förstaplatser:

Tredjeplatser:

Resultat: -125 SEK

Bankrulle: 1220 SEK

Gårdagen spelade jag rätt okej men mina händer höll inte upp lika bra som dem gjort senaste tiden. Spelade en A-K rätt fel från sb, 4-5 spelare limpade (15/30 blinds) en spelare i sen position höjer till 120, jag ställer allin 900, han synar med A-A. Lyckades dessutom sumpa ännu en headsup igår, förlorar en hel del pengar på att "bara" komma 2a istället för 1a. Någonting måste ändras i mitt headsup spel. Sista sngn bubblade jag och gav upp spelandet för dagen då jag kände att humöret börja bli sämre.

Slog mig just att det ser ut som att jag gör reklam för en sida med min avatar, så ändrade lite.

Rätt deprimerande när jag vaknade på morronen, klockan ringer, jag gäspar, känner att det är kallt som fan och kollar ut. Vad tror ni jag ser på gården? En björn? Ett stycke hiphoppare som stjäl bilen? En brinnande igelkott? Nej, SNÖ! Förra helgen var det 20 grader i skuggan, nu snö och minusgrader. Man ångrar att man inte grillade och drack öl förra helgen när det var fint väder.

Postad

2006-05-12

Antal spelade: 1

Andraplatser:

Tredjeplatser:

OTM:

Resultat: +402 SEK

Bankrulle: 1622 SEK

Igår spelade jag lite cashgame och provade på en 100+10 sek sng. Lyckades vinna sngn efter att varit nere på 1 bb heads up. Får se om man hinner spela lite mer idag.

Postad

2006-05-12

Antal spelade: 7

Andraplatser:

Resultat: +105 SEK

Bankrulle: 1727 SEK

Spelet flyter på riktigt bra och har nog aldrig spelat så bra poker som nu, känner att jag utvecklas för varje sng jag spelar. Har börjat fokusera på två väldigt "basic" saker en multitablande grinder kan glömma: 1, försök alltid sätta motståndaren på en hand och 2, tänk alltid en extra gång innan du tar ett beslut. Det låter så enkelt men man börjar alltid slarva efter ett tag och klickar runt på msn eller pokerforum.

Börjat blanda in någon 100+10 sng om jag ligger plus för kvällen då motståndet där är lika uselt som på 50+5. Så igår blev det 2 st men åkte ur båda. Den första åkte jag ur med K-10 vs 5-5 efter att jag inte vunnit någon pott och tvingades ställa in som shortstack. Fanns inga som helt stealmöjligheter då alla limpade in och förstörde mitt annars ordinarie stealparty.

I den andra sng satt jag på bb (10/20) med 7-4, 6-7 spelare limpar in och flopp kommer J-7-4. SB (stack ~1000) bettar lite mindre än halva potten och jag (stack ~1000) slår om till en pottbet (runt 200). På turn kommer ett ess och jag blir lite rädd att han sitter på A-J, han checkar och jag bettar 400, sb synar och vi har båda kvar ca 350. River är ett till ess och jag är körd, han går allin och jag tvingas folda. Möjligt att han hade settat flop eller hade ett högre 2 par redan, men man kan väl inte lägga ett 2 par på låga sngs?

Efter den potten satt jag bara och väntade på kort att gå allin med, plockar upp J-J efter ett tag och får syn av 2 spelare. Potten är på drygt 1000 och flop x-x-9, båda checkar, turn J, nu bettar en av spelarna och den andra lägger sig. Bettaren visar stolt upp 9-9 och jag flinar, river är en 9 och det är ridå. Samtidigt åkte jag ur en 50+5 sng med A-Q vs Q-J och beslutade mig därmed att det var färdgispelat för kvällen.

HH1

UTG+1 sitter på plats 2 med 990.00

MP1 sitter på plats 3 med 3905.00

CO sitter på plats 5 med 880.00

DEALER sitter på plats 6 med 965.00

HERO sitter på plats 7 med 935.00

BB på plats 8 med 1030.00

UTG sitter på plats 10 med 1250.00

BB satsar s mörken 30.00

HERO satsar l mörken 15.00

HERO: A:heart: 9:diamond:

Pre-flop:

MP1: Syna 30.00

CO: Syna 30.00

HERO: Syna 30.00

Flop: 6:heart: 8:heart: 10 :heart:

HERO: Satsa 100.00

MP1: Höj 260.00

HERO: ?

Hur ska jag spela mitt drag här? Syn, raise eller kanske t.o.m fold? Draghänder är ingen favorit i sngs, men nu har jag ett riktigt bra drag med överkort, hålstege och nötfärgdraget.

Postad

Skröt om att jag tar bra beslut nästan hela tiden i föregående post. Här har vi en dåligt spelat Q-Q.

SB sitter på plats 3 med 1725.00

BB sitter på plats 5 med 2475.00

UTG sitter på plats 6 med 865.00

MP1 sitter på plats 7 med 825.00

HERO sitter på plats 9 med 2095.00

DEALER sitter på plats 10 med 1715.00

HERO: Q:heart: Q:spade:

Pre-flop:

HERO: Höj 500.00

SB: Syna 500.00

Flop: 10 :spade: 2:spade: 5:spade:

SB: Satsa 200.00

SB: All in

Showdown:

SB visar: 4:spade: A:spade: (färg med ess i topp)

HERO visar: Q:heart: Q:spade: (par i damer)

Turn: 3:heart:

River: 6:club:

Huvudpott:

SB vinner potten på 3850 med färg med ess i topp

Dumt att försöka få med sig någon genom att inte ställa preflop? SB är en stor fisk så hans flop bet på 200 säger ingenting. Tanken var att få med sig någon och ställa på floppen om den inte ser farlig ut. Nästa gång ställer jag då bara allin.

Postad

2006-05-15

Andraplatser:

Tredjeplatser:

OTM: 6

Resultat: -190 SEK

Bankrulle: 1537 SEK

Gått nästan lite för bra på sistone, så nu kom det lite röda resultat. Spelade helt okej poker idag, men hade inte klonken på min sida. Två händer jag är missnöjd med; Q-Q handen ovan som var på en 100:- sng (alla andra är 50:-) och en semibluff på bubblan där jag läste ena spelaren helt rätt men glömde bort att en till var bakom mig.

Jag satt på bb (100/200), en kille limpade in från tidig pos som han gjorde hela tiden och sb completar. Alla har stack kring 1200-1500. Floppen kommer 2-3-7 med en klöver, jag sitter på 10-8 klöver och handen checkas igenom, turn är en klöver 5, sb minbetar och jag ställer in 1200 på en pott som är 800. Förväntar mig att han ska lägga sig men till min förvåning synar limparen. SB lägger sig och limparen visar upp a-4, ingen förbättring på river ocg jag åker ut som 4a. Mycket dåligt spelad hand av mig då jag lika gärna hade kunnat syna och riskerat mycket mindre. Draghänder är egentligen skit och ingenting i sngs!

Sen får ni gärna kommentera de händer jag postat ovan, kul med lite respons då och då. Visar jag upp så mycket sämre handhistorier än Myssion? :D

Postad
Skröt om att jag tar bra beslut nästan hela tiden i föregående post. Här har vi en dåligt spelat Q-Q.

SB sitter på plats 3 med 1725.00

BB sitter på plats 5 med 2475.00

UTG sitter på plats 6 med 865.00

MP1 sitter på plats 7 med 825.00

HERO sitter på plats 9 med 2095.00

DEALER sitter på plats 10 med 1715.00

Electric: Q:heart: Q:spade:

Pre-flop:

HERO: Höj 500.00

SB: Syna 500.00

Flop: 10 :spade: 2:spade: 5:spade:

SB: Satsa 200.00

SB: All in

Showdown:

SB visar: 4:spade: A:spade: (färg med ess i topp)

HERO visar: Q:heart: Q:spade: (par i damer)

Turn: 3:heart:

River: 6:club:

Huvudpott:

SB vinner potten på 3850 med färg med ess i topp

Dumt att försöka få med sig någon genom att inte ställa preflop? SB är en stor fisk så hans flop bet på 200 säger ingenting. Tanken var att få med sig någon och ställa på floppen om den inte ser farlig ut. Nästa gång ställer jag då bara allin.

Den där är inte dåligt spelad. Fast jag skulle nog gått allin pre.

Postad

Kanske inte dåligt, men tveksamt. Killen var som sagt en fisk och hade nog fått syn av honom även om jag ställde. Ifall floppen skulle komma med ett ess eller kung hade jag fått det svårspelat då det inte är det lättaste att släppa handen. Aggresivt spel preflop på bubblan belönar sig mer, speciellt mot fiskar.

Hur tycker du jag ska spela färgdraget/hålstegen med a-9 som ligger några inlägg upp?

Ska lägga in 200:- (27 dollar) och skotta $0.1/$0.2 cashgame på prima senare ikväll. Ska jag skriva om det också, eller ska jag bara hålla mig till sngs i den här dagboken?

Postad

Japp, allin är nog bästa alternativet. Jag tog det sämsta och synade, träffade färgen på turn och checkade i förhoppnings att han skulle fortsätta betta, men han checkade efter. Bettade 250 på rivern och fick syn, vet inte vad han satt på för hand, troligen en hand han hade lagt mot en allin på flop.

• 4 months later...
Postad

Ska börja skriva lite smått igen. Vet att det inte är speciellt många som är intresserade av att läsa ännu en microlimit sng dagbok så skriver mest för min egen skull och kanske någon annan tomte på samma nivå.

Bankrulle: 818:-

Målet är att dra inte lite pengar till vinterns aktiviteter. Ska till en början hinna med minst 5 sngs om dagen. Kör 2 bord samtidigt på 50:- nivån @ SS.

Postad

hero: 3s, 7d -> 1k marker

limpare: --,- -> 3.5k marker

Pre-flop:

limpare: Syna 50.00

sdadas: Lägger mig

asdasd: Syna 50.00

fdasdsa: Lägger mig

asdasdadas: Syna 50.00

hero (sb): Syna 50.00

B-jerk: Passa

Flop (Board: 2c, 7c, 10d):

hero: Passa

sdasdas: Passa

limpare: Satsa 50.00

asdasdas: Lägger mig

dasdasd: Lägger mig

Hur spelar ni dessa mellanpar? Lägga sig eller spela vidare?

hero: Js, Ah -> 885

bb: --, -- -> 830

utg+2: --, -- 920

Pre-flop:

2 lägger

utg+2: Syna 50.00

3 lägger

hero (sb): ?

Hur spelar ni vidare här? Höja 4-5 ggr blind och ta hem potten? Om det är mot löst motstånd? Hur spelar jag vidare flop utan träff? Dessa händer brukar kosta mig mycket. Höjer jag och cbar flop får man ofta syn av average fisken på ss, limpar man och träffar esset kan man ha svårt att lägga sig om t.ex. bb eller limparen träffar nåt bra. Tankar?

Postad

2006-10-09

Tredjeplatser:

OTM: 3

Resultat: +125 SEK

Bankrulle: 943 SEK

Började första dagboksdagen med att småplussa, SÅJA! Spelade väldigt okoncentrerat (msn/irc/) men trots det gjorde jag rätt beslut så länge jag inte försökt på en fancy bluff som resulterade i en otm. De 2 andra åkte jag på otur ena, A-A vs A-K och på den andra först A-A mot A-7, till en split mellan min A-K och A-4 för att sedan göra ett felspel (trodde jag var smallblind med 150 när jag egentligen var bb och utg hade minraisat doh, ställde 800 med Q-6 och fick syn av hans K-K)

Ni som inte är med i intresseklubben kan läsa första halvan av stycker ovan, resten går nog bara intresseorkestern igång på.

Postad

2006-10-09

Andraplatser:

Tredjeplatser:

OTM: 5

Resultat: +115 SEK

Bankrulle: 1058 SEK

Idag gick det rätt segt men lyckades ändå få plusresultat, så man får väl vara nöjd. 2 plusdagar åtminstone. Spelet flyter på rätt bra och jag börjar komma in i pokern igen efter en lång paus sen i Juni. Dock är det sjukt tråkig nivå att spela då spelarna är så dåliga, man kan ju knappt utvecklas. T.om. partypokers speed 10+1 sngs bjöd mig på mer manöverutrymme och lite bluffar, på ss är det otroligt svårbluffat så man MÅSTE ha kort. Bara spela tight som fan och aggresivt med A-X, 5-5+ och typ K-9, K-10, Q-10 osv mot shortstackarna när blindsen börjar bli höga. Har försökt lugna ner mitt spel på bubblan lite, men oftast är på bubblan som blindsen börjar bli värda att sno, så lite tråkigt :/.

Dessa händer (A-J, A-Q, K-Q) har jag stora problem att spela från denna position (blindsen), så vill väldigt gärna ha lite feedback:

CO sitter på plats 1 med 360.00

DEALER sitter på plats 2 med 680.00

SB sitter på plats 3 med 1295.00

HERO sitter på plats 4 med 910.00

UTG sitter på plats 6 med 970.00

UTG+1 sitter på plats 7 med 4220.00

MP sitter på plats 8 med 1490.00

HERO satsar s mörken 50.00

SB satsar l mörken 25.00

HERO: Js, Ad

Pre-flop:

UTG+1: Syna 50.00

MP: Syna 50.00

SB: Syna 50.00

HERO: Höj 250.00

UTG+1: Syna 250.00

MP: Lägger mig

Flop (Board: 6c, Kh, 3h):

HERO: Satsa 350.00

UTG+1: Höj 700.00

HERO: Lägger mig

Hur spelar ni A-J här? Hur spelar ni vidare missad flop likt denna ifall ni väljer att försöka få iväg dem preflop men ändå får syn. UTG+1 limpar hela tiden, alltifrån ess och kungar med dålig kicker till låga par, så han kan ha i princip vad som helst. Blir ofta bränd på dessa händer, så har börjar checka dem istället då och då. Vad är rätt spel generellt?

En till hand, denna med 5 spelare kvar:

BB sitter på plats 1 med 2145.00

UTG sitter på plats 2 med 4175.00

HERO sitter på plats 3 med 1515.00

DEALER sitter på plats 5 med 510.00

SB sitter på plats 6 med 905.00

BB satsar s mörken 500.00

SB satsar l mörken 250.00

HERO: Ah, 2c

Pre-flop:

Ställa här eller vänta ut shortstacksen? BB kommer troligen syna med alla ess, kungar och par. Känns som att dealer och sb kommer lägga nästan allt för att försöka ta sig ITM ifall jag ställer. Tankar?

Hade vart kul att höra vad Myssion och alla sng-kunniga tycker om dessa händer. Var rätt längesen jag "pluggade" sng-lära, så behöver verkligen fräscha upp mina sngkunskaper och höra det senaste.

Postad

Alla har runt 1000 marker, första nivån 10/20 på en sng.

HERO: Jh, Jd

Pre-flop:

UTG+1: Syna 20.00

UTG+2: Lägger mig

MP: Höj 120.00

HERO: Lägger mig

BB:

Lägger ni er här? Första handen killen spelar, 5-7 händer har spelats sammanlagt.

Postad

2006-10-11

Antal spelade: 8

Tredjeplatser: 2

Resultat: +160 SEK

Bankrulle: 1218 SEK

Spelet flyter på rätt bra, spelar nästintill felfritt och blir inte sur över beats. Det jag får jobba på är väl att maximera allt för några större ändringar verkar då inte behövas just nu. Vid 2000:- går jag upp i nivå och spelar 100:- sngs skulle jag gå under 1500:- byter jag tillbax till 50:- nivån.

Postad

2006-10-14

Antal spelade: 6

Andraplatser: 2

OTM: 3

Resultat: +320 SEK

Bankrulle: 1538 SEK

Vinner stadigt men är ändå inte riktigt nöjd med mitt spel. Det är koncentrationen som är dålig, sitter och lyssnar musik, surrar med folk på irc/msn, surfar runt på internet o.s.v. I vintras kunde jag spela 20 sngs på en dag och koncentrera mig på dem nästan hela tiden. Nu kör jag 1/4 av den mängden och klarar ändå inte hålla koncentrationen uppe, ska arbeta på det!

Postad

UTG sitter på plats 4 med 640.00

HERO sitter på plats 6 med 915.00

HERO: Ks, Kd

Pre-flop:

UTG: Syna 50.00

HERO: Höj 250.00

6 lägger

UTG: Syna 250.00

Flop (Board: 7h, 5h, Ad):

UTG: Passa

Hur spela vidare floppen här?

Inte uppdaterat på ett tag, åkte på första minusdagen igår men vunnit tillbaks lite idag.

Bankrulle:1451 SEK