Juzzam Postad 27 Februari , 2006 Rapport Postad 27 Februari , 2006 Jag har funderat på hur många bord folk spelar kontra spelform. Alltså Cashgames NL/FL/PL, MTT´s, SNG´s. Själv spelar jag 2 NL,SH bord samtidigt och har då fortfarande kontroll på spelare och hinner ta dom korrekta besluten. Men i SNG´s har hört folk som spelar 14 bord i taget, men där är väl besluten oftast väldigt enkla jämfört med cashgames och därför flyter på lite mera. MTT´s bör man väl kunna spela ett par stycken i taget och fortfarande hålla koll på läget men jag har aldrig testat detta själv. Jag brukar spela 1 MTT plus 2 CG bord i taget och det funkar bra för mig. Hur spelar folk här på forumet och varför är kraven så annourlunda beroende på spelform? Citera
Sommar Postad 27 Februari , 2006 Rapport Postad 27 Februari , 2006 Om jag samlar händer till en bonus kör jag 3SH CG bord aldrig mer, hinner inte med att ta notes och liknande annars. Annars spelar jag två CG bord i taget. Känns bekvämt bara jag kan hålla fokuset. MTT som jag spelar mest spelas lite olika. - Ibland 3-4 MTT bord samtidigt. - 1 MTT, 2 CG bord. - Endast 1 MTT, brukar ha svårt att hålla fokus men om jag är koncentrerad så är det överlägset bäst. När jag spelar MTT så kan jag ha fler bord igång eftersom jag har mer notes på turneringsspelarna än CG spelarna och känner igen flera. Citera
folder Postad 27 Februari , 2006 Rapport Postad 27 Februari , 2006 Intressant fråga. Själv spelar jag mest CG NL100 FR och då oftast på fyra bord. Anledningen till att jag spelar fyra bord är att jag lätt blir utråkad och börjar slaska för mycket om jag bara kör ett bord PokerTracker hjälper mig att hålla reda på spelarna och många FI multitablar också så jag har snarare 20-25 än 36 motspelare på mina fyra bord (har dock inte räknat). Spelstilen är en blandning mellan TAG och weaktight när jag spelar bra (d.v.s. lyckas fokusera och inte titlar . ) Jag är rätt säker på att jag skulle kunna spela bättre på färre bord samtidigt men det blir oftast fööör seegt för mig. Jag skulle inte köra LAG-spelstilen på fyra bord samtidigt. När jag kör LAG (prövar ibland på lägre limit eller fixed limit) kör jag aktivt på max två oftast ett, bord med varierande framgång. Jag spelar dock sällan mer än två och oftast bara en SnG eller MTT samtidigt. Däremot kör jag ofta två CG bredvid i början av turneringen men på slutet släcker jag ned mina CG och fokuserar helt på turneringen. Turneringsspelet går väl sisådär för min del medan jag plussar på CG. Jag prövade några andra pokerformer i helgen för första gången (man måste ju variera sig). Det gick bra att köra 7stud på två bord. Var rätt kul faktiskt och jag plussade några dollar. Men vad skall man säga om mitt Omaha försök ... annat än katastrof! Och varför försöker jag köra två bord samtidigt? Och varför PL och inte fixed limit? Körde även lite PLO HILO! Så som jag spelade undrar jag överhuvudtaget skulle ha råd att spela Omaha i längden på ett halft 0.1/0.2 playmoney bord ... Citera
Nickefik Postad 27 Februari , 2006 Rapport Postad 27 Februari , 2006 Jag kör oftast fyra bord samtidigt. Jag spelar då CG, mestadels Hold´em eller PL 7cs. Det brukar kunna bli riktigt förvirrande när man, av någon underlig anledning, plötstligt sitter där och spelar ett bord Omaha, ett Omaha Hi/Lo, ett Hold´em och ett PL 7cs. Har hänt. Men brukar rätt snabbt sluta med att jag stänger ner några bord och riktar in mig på något av spelsätten. Citera
PeO Postad 27 Februari , 2006 Rapport Postad 27 Februari , 2006 Spelar fler bord på cashgames än SnG, 6 st samtidigt i miniviewformat brukar vara lagom på 10-mannabord. Du kan spela tight men samtidigt få tillräckligt med bra händer för att du skall slippa bli uttråkad. När det gäller SnG blir det så få bord som möjligt. Eftersom blindsen stiger ganska snabbt och fler händer måste spelas gäller det att ha full kontroll på situationen. Citera
Recommended Posts