Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har spelat poker i lite merr än en och en halv månad och jag har nästan börjat plussa. I början fick jag såndär "nybörjarhysteri" och dubblade mina 20 dollar ganska snabbt. Men som med dom flesta som tror dom alltid kommer plussa och laddar upp med hårt självförtroende så förlorade jag dessa pengar på cirkus tre veckor. :lol:

Min bankrulle är faktiskt väldigt liten, 100 kronor tillåter jag migsjälv sätta in per månad (förutom första där jag satte in 200 kronor). Dessa spelar jag med på en låg fixed limit, 15 cent är big blind och alla raise fram till turn där man raisar med 30 cent. 100 kronor är 14 dollar och nu är dessa 18. Jag planerar att inte förlora dessa pengar något mer och därigenom slippa sätta in pengar igen på sajten igen. :lol:

Jag har läst Pokerhandboken och Hold'em Poker för avancerade spelare (den var kanske inte den bästa för mig på denna limiten men ändå) och jag läser just nu Theory of Poker. Jag har inte riktigt börjat räkna på odds osv men ska försöka börja med detta.

Det var en kort resumé av mitt spelande.

Mitt mål med pokern: Att kunna casha ut ett ganska stort belopp men samtidigt plussa på siten, som exempel, jag har 1000 dollar på siten och plussar upp till 2000 på en månad så kanske jag tar ut 600 dollar och har nu 1400 på sajten. något sådant hade jag tänkt. Jag har dock inte för avsikt att casha ut mindre belopp (typ 20 dollar) eumed att jag tror att dessa är bättre att ha om man blir utdragen på river eller något annat otrevligt.

Hur tycker ni att jag ska gå till väga för att nå mitt mål? Ska jag spela upp till 200 dollar på den nivån jag spelar på nu och sedan gå över till lägsta no-limit nivån eller tycker ni att jag ska gå upp i nivå på FL borden istället?

Ni kanske tycker 18 dollar är lite men det ska jag ändra på!

Postad

Hm alltid svårt att svara på.. Tror att du börjar i fel ände, att ha som mål att plussa ett visst belopp. Tycker man poker är kul och anstränger sig för att lära sig så kommer vinsterna naturligt om man har någon som helst fallenhet för det (just nu då, ofta dåligt motstånd) så jag tycker du ska grinda vidare och låta allting komma naturligt. Kom ihåg att grinda lågt och spela inte för högt om du inte vill förlora.

Mitt tips är att du går över till nolimit , typ det lägsta 0.01/0.02 (Maxinköp är 2 dollar. lol) , tror det finns på everest poker fortfarande. Sen kör du på det. Jag plussade 120 dollar ungefär på en månad på dom låga blindsen i början av min karriär, började med 10$.. (hmm skryt? nej menar mer att envist lågt grindande kan faktist ge ett hyffsat resultat.) Sen började jag NL10, sen NL20 o.s.v.., Nu 8-9 månader senare har jag plussat några tusen dollar och mitt motto är att vara sansad och spela lågt och lägga stor vikt vid att man ska känna sig bekväm och inte lira efter vad jag tycker är det extremt korkade tänket "nu ska jag hålla mig till 30 inköp", på låga nivåer kan man känna att det räcker med mindre, på högre nivåer behöver man bra mycket mer än så anser jag, eller tror rättare sagt, jag har aldrig spelat speciellt högt. (och då menar jag om man håller sin bankroll kär och vill minimera riskerna för gulning, vill man spela hårt och skiter i bankrulle krav för att snabbt komma upp till dom höga nivåerna kan man ju helt skita i att ha backup)

Så ta det lugnt och stressa inte!

Lycka till!

Postad

Jag förstår vad du menar, men det verkar som att du tycker ungefär som jag, att jag ska grinda upp ganska mycket på min limit och sedan gå över till NL? Dock tycker jag att NL 0.01/0.02 är lite väl lågt, det spelar jag på PokerChamps om jag vinner i deras freeroll..

Tror jag håller mig till FL en tid framöver!

Postad

Orkar egentligen inte skriva detta igen... men det är möjligt men du måste ha ett jäkla flyt i början. För 18 dollar är inte mycket till Bankroll. Men jag registrerade mig på Betandgame.com och fick 10 euro efter ungefär 3 veckor hade jag 1100-1200 euro. Dock så slog tilten till efter detta eftersom jag spelade mellan 8-10 tim/dag 3 bord. Började på NL 0.10/0.20, hade alltså ett inköp men när jag var uppe i 100 euro så kändes det ganska safe. Men efter så långt nötande så började jag skotta på högre bord plus att jag spela MTT´s som inte rullen klarade av. Men jag ville se hur långt jag kunde gå på en minimal rulle.

Postad
Jag förstår vad du menar, men det verkar som att du tycker ungefär som jag, att jag ska grinda upp ganska mycket på min limit och sedan gå över till NL? Dock tycker jag att NL 0.01/0.02 är lite väl lågt, det spelar jag på PokerChamps om jag vinner i deras freeroll..

Den FL nivån du snackar om är väl typ lika lågt. Blir mindre rejk på NL. Inrikta dig på NL!

Postad

Den FL nivån du snackar om är väl typ lika lågt. Blir mindre rejk på NL. Inrikta dig på NL!

Den FL jag lirar nu är 0.15/0.30 (big blind 0.15, small blind 0.07) dollar snackar jag om