Stusse Postad 2 Mars , 2006 Rapport Postad 2 Mars , 2006 Efter hans första reraise så är jag ganska säker på att han gärna trycker in. Då skulle jag nog synat bara.. att trycka in allt om du nästan vet att han synar är väl inte så bra? Det som gäller mot såna spelare vid flushes är väl att helt enkelt valuebetta eftersom man inte har så mkt värde i semibluffar.
nekaren Postad 2 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 2 Mars , 2006 Efter hans första reraise så är jag ganska säker på att han gärna trycker in. Då skulle jag nog synat bara.. att trycka in allt om du nästan vet att han synar är väl inte så bra? Det som gäller mot såna spelare vid flushes är väl att helt enkelt valuebetta eftersom man inte har så mkt värde i semibluffar. Ptja, du kanske har rätt, syna flop och check-folda turn om han potbettar? Tråkigt, men det kanske är bättre.. problemet är väl att om han bara satt på toppar så skulle det finnas många kort som skrämmer honom på turn (bl a alla hjärter) vilket skulle göra att jag kanske inte får värde.. Vet inte, är lite trött...
nekaren Postad 5 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 5 Mars , 2006 Jaha, så var helgen över, tycker synd om alla er som missade karneveljen här i lund, dock behöver ni inte vara avundsjuka på dagens kollektiva baksmälla.. Spelade dåligt i torsdags och fredags och lyckades gå från mina surt förvärvade +600$ till -200$, nästan enbart på grund av dåligt spel. Jag vet att jag lyckas med liknande bedrifter lite för ofta och det är där min största svaghet ligger, vet inte hur jag ska bli av med det. Har svårt att hålla disciplinen.. Bromsade det i alla fall efter ett tag (kunde gått mer minus) och har nu jobbat mig upp lite grann igen.. känns ok, men surt att börja om. Slänger in en HH också, vad tycker ni, bra laydown eller inte? Ser nu att jag inte spelade handen särskilt bra, borde slagit om pf eller iaf på flop. Pf tänkte jag väl att jag skulle ta stacken om det kom ett ess... på flopp var jag rädd redan då, men en syn är väl ändå sämsta alternativet.. svårt mot små stackar, men borde tagit kontroll på ett bättre sätt eller vad tycker ni? Party Poker No Limit Holdem Ring game Blinds: $0.50/$1 6 players Converter Stack sizes: UTG: $41.20 Hero: $172.60 CO: $16.70 Button: $67.20 SB: $14.88 BB: $90.34 Pre-flop: (6 players) Hero is UTG+1 with Kc Ah UTG raises to $4, Hero calls $4, 3 folds, BB calls $3. Flop: Ts Qs Ad ($12.5, 3 players) BB checks, UTG bets $6, Hero calls $6, BB calls $6. Turn: 9d ($30.5, 3 players) BB checks, UTG is all-in $31.2, Hero folds, BB folds. Uncalled bets: $31.2 returned to UTG. Results: Final pot: $30.5 F.ö. Sen senast: först -200 sen +300$ Cashgame, Timmar spelade: 19,5 Turnering, timmar spelade: 6 Resultat: +104$ Rulle: 2104$ BB/h: ~5
Recommended Posts