Gå till innehåll

Starta Pokerklubb?


KlasMan

Recommended Posts

Hej!

Jag och några kompisar hade tänkt och starta en pokerklubb i falun som projektarbete med skolan..

Efter som ingen av oss har nån direkt erfarenhet förutom diverse homegame-slask i diverse storlekar så tänkte vi skriva lite frågor som vi hoppas att vi får besvarade här.

*Vilka tillstånd behövs?

*Sponsring, är det svårt och fixa?

*Etablera sig, hur är bästa sättet?

*Alkohol, bra eller dåligt? (typ tillåtet eller icke?)

Tack på förhand !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

här var vi trevliga värre caucazo...

 

 

Iallafall, till frågorna:

 

* Inga tillstånd behövs vad jag vet, jag har en pokerklubb och vi bara slog upp den i en lokal. Så inga, mig vetandes, tillstånd behövs. (det kan ju behövas "snygga" tillstånd. Alltså att ni frågar grannar och så vidare att det verkligen är ok att ni lirar där ni ska vara)

 

* Maila någon site (svensk är väl att föredra) och fråga vad det finns för möjligheter.

 

* jaaa du. Av egen erfarenhet så sprids ryktet ganska snabbt. Men börja med att regga er på pokerklubbsdelen här på PF och gör lite reklam här där det inte berör någon illa. Men gör för guds skull inte reklam på stan! Då hinner ni stänga innan ni hinner öppna, det kan jag garantera.

 

* Alkohol. hmmm, det straffar ju i princip bara de som dricker. Men om de slänger burkar å lever rövare så är det ju inte så kul. Sen är ju fråggan oxå vilka det är som kommer att lira på klubben. Är det Johnny 25 år, eller Kattizzz 14 så är det kanske inte så jäkla bra idé att ha alkohol i en redan tveksam miljö för minderåriga.

 

Happ, det var mina svar efter bästa förmåga och kunnande. Hoppas att det hjälper dig/er

 

MVH / Dahlberg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det Johnny 25 år, eller Kattizzz 14 så är det kanske inte så jäkla bra idé att ha alkohol i en redan tveksam miljö för minderåriga.

 

Tänker ni släppa in minderåriga över huvud taget bör ni tänka om.

 

Vi ska inte släppa in minderåriga, tanken är att vi ska göra det på tredje året i gymnasiet, och ha 18års gräns...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...