Stipey Postad 25 Februari , 2006 Rapport Postad 25 Februari , 2006 Min första så vi får se om ni förstår NLT 0.25/0.50 Har ingen direkt read på Fi Wolvestilidie is the Dealer Ravn81 Posted Small Blind $0.25 dunkARN Posted Big Blind $0.50 Dealing Cards Joppe was delt 8d 8s kisamura Calls $0.50 caspe1spain Calls $0.50 groggur Folds Joppe Calls $0.50 Hur skulle ni ha spelat här? själv brukar jag limpa in med låga PP (under JJ) negrito70 Folds hillbilly46 Folds JohnPa Folds Wolvestilidie Calls $0.50 Ravn81 Folds dunkARN Checks Dealing Flop (8c,Qd,Th) dunkARN Checks kisamura Bets $1.00 caspe1spain Folds Joppe Raised to $3.00 Här ville jag få honom att inte gå med på stegdrag. satsade jag för lite? Är van att bara spela på 0.10/0.25-bord Wolvestilidie Folds dunkARN Folds kisamura Calls $2.00 Dealing Turn (Js) kisamura Checks Joppe Bets $8.00 Här tänkte jag att han checkade så då slår jag på fett. Tycker i alla fall jag kisamura All In for $37.18 Joppe Folds kisamura Wins $52.70 from pot 1 Tänkte att han hade AK och fått in en stege. Men sen när jag hade lagt mig kom jag på att han inte hade höjt nåt preflop. Och bara synade min raise på floppen. Vad tror ni han hade? Ska också säga att jag kan inte mycket om pottodds eller EV eller pottcomitted och sånt. Så ni behöver kanske inte skälla ut mig, men säg gärna men vänligt bestämt om jag spelat galet. Ok? Citera
Djens Postad 25 Februari , 2006 Rapport Postad 25 Februari , 2006 Joppe Calls $0.50 Jag ahde nog kommit in med en höjning, men helt okej att limpa också. Joppe Raised to $3.00 Lite litet, men inte sådära jättefel, 4-5 hade nog varit bättre. Joppe Bets $8.00 Stort misstag, stor chans att han satte sin stege här. Bästa är att checka bakom och verkligen hoppas att brädan parar sig på rivern då du troligen tar alla hans pengar om han har stege. kisamura All In for $37.18 Men du msåte tyvärr lägga dig eftersom du inte får odds att dra ut honom. Vilket du gjorde... Citera
spinner Postad 25 Februari , 2006 Rapport Postad 25 Februari , 2006 Tips, skriv gärna ut stack-size också... Utan read är det svårt att säga nåt. Han behöver inte sitta på AK för att ha stege och behöver således inte ha höjt pre-flop. Sätter honom på stege med den knapphändiga info jag har. Bra i denna situation att ha lite reads... Citera
Recommended Posts