Gå till innehåll

Headsup hjälp!


user0307

Recommended Posts

Hej på er

 

Jag har läst å tränat texas holdém och har nu satt in ett litet belopp att spela för. Det blir ju en helt annan dimension att spela med riktiga pengar.

Jag har valt att spela SnG 10-manna bord för att det känns bäst, liten insatts mycket spel.

 

Här kommer frågan:

 

Satt i går och spelade i ca tre timmar och gick under perioden +-0 så det är ju skönt när jag är nyubörjare, men jag har inga problem att spela tight och väger mina kort rätt så att komma bland top 3 känns inte som någon svårighet.

Problemet är heads up....jag hade i går chiplead inför headsupen med ca 5500$ emot typ 2300$ (osäker på beloppen).

Och jag blir uppäten av den andra för att till slut gå all-in och förlora.....hur ska jag tänka? Hur ska jag spela? Villka händer spelar jag?

 

Hjälp mig för det är det lilla extra som saknas för att jag ska vinna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

headsup går det att spela i princip alla händer som har över 50% mot en randomhand.

 

j med kicker 8 och uppåt

q med kicker 6 och uppåt

alla k

alla a

alla pp

10,9 o

10,8 o

9, 8 o

8, 7 o

alla sc och sgc med ett kort över 7

 

Sen är det ju upp till read och betmönster hur HÅRT du skall spela dem.

 

 

 

Loose = lös = spelar fler händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad menar du med "loose"? :?

 

[Jag har läst å tränat texas holdém...]

 

Något säger mig att du inte har gjort läxan. ;-)

 

pust.....sorry att jag inte kan alla utryck, det är just där för jag skriver på nybörjar forumet för att jag inte kan allt än.....tack för att du hjälper mig med mitt heads-up spel :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad menar du med "loose"? :?

 

[Jag har läst å tränat texas holdém...]

 

Något säger mig att du inte har gjort läxan. ;-)

 

pust.....sorry att jag inte kan alla utryck, det är just där för jag skriver på nybörjar forumet för att jag inte kan allt än.....tack för att du hjälper mig med mitt heads-up spel :(

 

Lite osmidigt svar av MajkTheBike, men han skojade bara.

 

Loose är motsatsen till tight, alltså att du spelar (för) många händer.

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad menar du med "loose"? :?

 

[Jag har läst å tränat texas holdém...]

 

Något säger mig att du inte har gjort läxan. ;-)

 

pust.....sorry att jag inte kan alla utryck, det är just där för jag skriver på nybörjar forumet för att jag inte kan allt än.....tack för att du hjälper mig med mitt heads-up spel :(

 

Lite osmidigt svar av MajkTheBike, men han skojade bara.

 

Loose är motsatsen till tight, alltså att du spelar (för) många händer.

 

//Hickmott

 

jo, förstår också att det var ett skämt, det är inte det...men det är ganska irriterande när jag som nybörjare vill ha svar på frågorna NU!(kommer kanske själv ihåg när ni var nybörjare) och sedan ett sånt svar....

 

visst tycker jag om humor....ja ja ni fattar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla k

 

Menar du då typ K 3

 

10,9 o

10,8 o

9, 8 o

8, 7 o

 

O=offsuite?

 

alla sc och sgc med ett kort över 7

 

denna får du beskriva förstår inte riktigt sc,sgc

 

O=offsuite

 

sc = suited connector. Ex. 78s (s=suited) 9Ts

 

sgc antar jag är suited gap connector, alltså 57s, 68s osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar en del headsup på pokerstars och det är kul att se vissa människor. Dom spelar typ likadant som ett fullbord. Kanske spelar 20% av händerna. Själv spelar jag nästan alla händer headsup när blindsen är låga- även vid höjning. Höj mycket, känns det som den andra är svag så tryck på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom spelar typ likadant som ett fullbord. Kanske spelar 20% av händerna. Själv spelar jag nästan alla händer headsup när blindsen är låga- även vid höjning. Höj mycket, känns det som den andra är svag så tryck på!

 

Jag tror det är det som är mitt problem spelar för lite händer. Det är helt enkelt bara å trycka på rejält?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja i princip :D

Har inte mycket erfarenhet av höga nivåer, men på låga så tycker jag att många är passiva, så jag det är bara att trycka på :P

 

Jag vill bara säga tack för all hjälp, är sugen nu att komma hem å praktisera.

 

Förresten några bra sidor på nätet om just heads-up

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla k

 

Menar du då typ K 3

 

10,9 o

10,8 o

9, 8 o

8, 7 o

 

O=offsuite?

 

alla sc och sgc med ett kort över 7

 

denna får du beskriva förstår inte riktigt sc,sgc

 

Japp även K3 och O är offsuite. Självklart skall du inte spela alla händer lika hårt men om du är headsup, du har K3, bägge har limpat och floppen kommer K 8 2 så är din hand vansinnigt mycket bättre än om du spelat fullring och 4 limpat. Heads up är chansen att du är uppe mot en kung mycket lägre vilket gör att din kicker blir mycket mindre viktig än i fullring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...