Gå till innehåll

Berättar ni för vänner vad ni tjänar på pokern?


freni126

Recommended Posts

Klart du ska beratta! Ar det dina kompisar sa ska dom ju kunna unna dig det har utan att bli avundsjuka, eller hur? Och blir dom alltfor irriterade och arga pa dig for att du vinner en massa pengar var det ju inga kompisar att ha anda.

Jag berattar for nastan alla jag kanner att jag spelar och att jag gor stora pengar pa det. Dom flesta blir glada och tycker det ar roligt. Dock ar det inte sa roligt nar dom ber en spela for deras 2000kr...

Du bor nog undanhalla ditt spel(miss)bruk for eventuella tjejer du traffar. Battre att saga att du ar brandman eller polis istallet, haha!! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag drar inte in några stora pengar men har gått stadigt plus iaf och vill bara säga att 2 timmar per dag inte är mycket. Vinner du ihop 10-15k i månaden på den tiden så tycker jag det är jäkligt bra, speciellt om du spelar low limit. Beror iofs på vad man tycker low limit är =)

 

Sen undrar jag vad Johan Hjort menar med "Under nuvarande förutsättningar"? Tror du det kommer att bli svårare att tjäna pengar på poker, och isåfall varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer bli svårare för att just nu strömmar det fullständigt in folk till alla pokersidor, dom ger bort mkt pengar även på låga nivåer därför går många mkt plus som egentligen borde förlora pga raken.

 

Jag hade nog aldrig klarat mig i början om det inte hade funnits så mkt fisk (samt höga bonusar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

till orignal postern så tycker jag du ska berätta, om de blir avudsjuka so what, du ska inte må dåligt för att det går bra för dig, unna dig själv det för fan människa :) när jag berättade, eller iof d kom mer lr mindre fram så sa alla "jaha coolt" ungefär.

man ska inte gå omkring i livet på äggskal o tänka "vad kommer folk tycka"

 

..bara vad jag tycker

 

snabb fråga till studenten, var pluggar du;)?

 

Trevligt att du gillar tråden - och det gör jag också faktiskt. Många bra, intressanta svar...

Det har gått ett par månader sen jag skapade tråden och har inte kollat svar på en tid. Sen jag skapade tråden har jag dels gått upp i limit och dels lägger jag ner mer tid på pokern.. Just att jag lägger ner mer tid än jag gjorde förr vilket gör att fler av mina kompisar har fått reda på vad jag håller på med...

 

Jag pluggar till Civil ingenjör i Linköping (Teknisk Fysik och Elektroteknik)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de fortfarande är kvar på jobbet så gissar jag att de inte direkt tjänar gigantiska summor på sin sportsbetting. Mitt intryck är att mycket högre procent av alla som betar på sport är förväntade förlorare än procenten som spelar poker. Dev kan rätta mig om han vill nu.

 

Givetvis är det så. Förklaringen är väldigt enkel.

 

Det är många pokerspelare som är bättre än snittspelaren + den rake som finns i pokern. Dessa får med andra ord +EV på sin poker.

 

Det finns inte många sportsbettors som är bättre än oddssättarna samt den marginal oddsättaren har på sin sida (ligger runt 8% på internetbolagen). Oddssättarna är givetvis oftast fruktansvärt pålästa om allt i den sport de sätter oddsen. Man har alltså ett EV- som spelare.

 

 

Personligen då... Ja jag pratar givetvis mycket poker med kompisarna eftersom i princip alla spelar poker. Då talar man också om både de vinster och de förluster man haft nyligt. För föräldrarna försöker jag inte säga så mkt eftersom de då mest oroar sig, detta trots att jag inte alls spelar mycket eller på nivåer där det påverkar min ekonomiska situation. På jobbet pratar jag en del poker, men summorna jag vinner på poker är ju småpengar jämfört med de summor som folk på jobbet gör i värdepapper :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

frenni, jag ve tinte hur man lägger quotar o har sig så ziit'it men ivf:

 

vad spelar du för stakes nu då ? drar du in mer pengar? hur mkt spelar du?

 

själv e jag just nu mellan utbildningar och kör pokern nu, vilket känns bra va..men det känns också som att jag borde göra något "riktigt", den känslan kanske du inte fått eftersom du faktiskt försöker bli något riktigt i skolan, men ska jag vara ärlig så tror jag inte ditt original problem ligger hos dina polare, oftast är det hos en själv problemet ligger hos med sånnt här har jag märkt (kanske bara för mig?).

 

på en halvreleterad note så sprang jag på en gammal klasspolare på stan, så börja vi snacka, så visade de sig att båda spelar poker och det verkade gå bra för bägge, hehe pokern e så mkt mer utspritt än vad man tror när man sitter på sitt ASDL o spelar, kanske är det en bra sak, men man har ju fått en moralkaka eller två av trångsynta päron som ska pilla isönder allt.

 

det vanligaste argumentet mot poker är ju från folk som inte förstår sig på det, vad det handlar om. Det är inte roulette, det är inte ett chans spel i sig, även om det såklart hjälper med lite keno ibland ..kanske inte behöver förklara det för folket här, alla här är ju troende hoppas vi ivf.

Man kan jämföra pokern med att trada på börsen lr vad som helst, det är skicklighet som överkommer allt, även om bingon hjälper :)

och där även ett badbeat kan ruinera dig :D

 

 

fifan va jag babblar, har inte sovit på väldigt länge och dragit en redbull för mkt tror jag...........hiiihiiii vad gör man inte för att tillfredsställa pokergudarna?

 

kan ställa en spinoffråga då, när du berättat för de närmaste vännerna och de förstår, hur gör du när du träffar nytt folk?

vanligaste frågan i världen när man träffat nytt folk är ju "vad jobbar du med?"

 

"ah..jag får 2 hålkort och sen kommer det 3 på bordet, sen trycker jag in mina plastchips i mitten ,fast på internet så dom e bara som pixlar egentligen, så sen vinner jag massa pengar ...hee. ..vad varmt d blev här inne"

 

antigen drar jag den ovan som finns i många olika variationer, eller så använder man sitt jobb (jag har kvar mitt deltidsjobb faktiskt ..vet ej varför egentligen) som täckmantel tills man känner personen mer :)

 

 

synpunkter, flames , praise?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer ju lätt fra i fyllan faktiskt. Vanligtvis säger jag annars att jag enbart studerar, är det folk som vet att jag har hyfsat med pengar och de frågar så blir det oftast att jag säger att jag investerar. Låter lagom tråkigt vilket folk inte frågar mera om.

 

Skulle väl gå att säga att man gjort en bögfilm med tailänska pojkar, kanske mindre pinsamt än pokerpro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har väl talat om det ibland när någon nyfiken frågar. Det sprider sig som en löpeld och alla tror att jag kan sätta mig ner i 20 min på ett bord och vinna tvåhundra spänn lätt. Som tidigare nämnt missuppfattas alla svar man ger av dem som aldrig testat. Har också märkt att den äldre generationen (~50-talisterna) inte har någon som helst förståelse för det utan tror att et är som att spela på bingolotto. De verkar även ha idén om att pokervärdarna (sajterna) är de som tjänar "alla pengar". Knasbollar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De verkar även ha idén om att pokervärdarna (sajterna) är de som tjänar "alla pengar".

Vidare långt från sanningen är det väl inte (jämför hur mycket siterna tar från borden med hur mycket spelarna tar från borden), så knasbollskommentaren verkar lite obefogad.

 

För övrigt så försöker jag hålla mig till att tala om snitt när någon frågar mig. Det drar ned på dramatiken med $1000-vinster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det nu någon gång kommer upp att jag spelar poker och någon då frågar om jag gör pengar på det så brukar jag säga att jag inte har så bra koll men att vinsten i december har bekostat min nya mp3-spelare.

 

Sen att december är den första månaden med stadigt plus är en annan sak :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De verkar även ha idén om att pokervärdarna (sajterna) är de som tjänar "alla pengar".

Vidare långt från sanningen är det väl inte (jämför hur mycket siterna tar från borden med hur mycket spelarna tar från borden), så knasbollskommentaren verkar lite obefogad.

 

För övrigt så försöker jag hålla mig till att tala om snitt när någon frågar mig. Det drar ned på dramatiken med $1000-vinster.

 

Tycker den är befogad. Om man jämför spel för spel.

Triss: Svenska spel delar väl ut 49% av det du betalar i vinster.

Poker: Sajten delar faktiskt ut 95%, resten är upp till dig.

 

Men visst fasen tar de mycket betalt, den stora skillnaden är ju att man själv kan påverka vinsten. Med min hjärnas logik gör detta omvärlden till knasbollar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lustigt det där sambandet mellan förlust-vinst-infoläckage.

Jag lovade mig själv att inte berätta för någon att jag börjat spela poker. Den första tiden var jag ett Säpo-ämne. Inte en käft visste nåt.

Sen började jag gå med vinst. Senast igår sa en arbetskamrat till mig att han skulle krossa näsan på mig om jag inte slutade att prata om min senaste session...

 

 

 

 

 

:twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Triss: Svenska spel delar väl ut 49% av det du betalar i vinster.

Poker: Sajten delar faktiskt ut 95%, resten är upp till dig.

 

Att spela på Triss och liknande är en garanterad förlustaffär i det stora hela, medan vissa kan försörja sig på att spela poker. Jag skulle vilja se den som kan försörja sig på att köpa Triss.... :?

 

Fördelen med Triss är att du kan ha tur att vinna massor av pengar på den första Trisslotten du köper och behöver då inte köpa fler, medan den som spelar poker för första gången inte har någon större chans att dra in en monstervinst det första han/hon gör.

 

Jag tror många(som inte spelar poker) tittar lite snett på oss som spelar poker, och är väl kanske oroliga att man spelar bort hus och hem. Tyvärr är väl det sånt som händer vissa, något som inte borde hända lika lätt ifall man köper Trisslotter.

 

Hmm, vad jag babblar, jag har för mig att jag skulle säga något vettig, men det har försvunnit helt... ja, ja...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Brukar säga att jag lever på poker, när dom frågar hur mycket jag tjänar kör jag alltid standardsvaret : "Tillräckligt för att inte behöva söka jobb". Försöker aldrig kaxa om det och om nån börjar låta avundsjuk i en djupare diskussion säger jag bara "du kan också göra det, bara sätta in pengar och komma igång"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart att mina kompisar vet att jag tjänar bra på pokern, men jag tror inte dom inser att det är mellan 50 - 200 000kr/månad som jag tjänar.

 

Är det inte du som skrev i en annan tråd att du köpt en M3 och en Evo 6...Jag tror nog dina vänner har sina misstankar när du kommer glidande med någon av dom.!! hehe :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart att mina kompisar vet att jag tjänar bra på pokern, men jag tror inte dom inser att det är mellan 50 - 200 000kr/månad som jag tjänar.

 

Är det inte du som skrev i en annan tråd att du köpt en M3 och en Evo 6...Jag tror nog dina vänner har sina misstankar när du kommer glidande med någon av dom.!! hehe :lol:

 

jag tror att det är något i dem summorna du säger sonofsam! =)

 

dina vänner vet säkert att du tjänar något i dem summorna, 30 000 - 40 000 kr i månaden...

 

och om nu M3:an och Evo 6:an nu finns så bör dem nog förstå att det inte är lördagsgodis pengar du kammar in :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte du som skrev i en annan tråd att du köpt en M3 och en Evo 6...Jag tror nog dina vänner har sina misstankar när du kommer glidande med någon av dom.!! hehe :lol:

 

Och så sa han i en tredje tråd att han alltid limpade med AA och JJ.

Han gav där även vääääldigt mysko tips, så jag står fundersam till hela kalaset.

 

 

Själv så berättar jag knappt för nån vad jag tjänar, trots det sprider sig ordet som... tja, jag vet inte vad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...