Gå till innehåll

Snazk's väg längre ner i träsket


Snazk

Recommended Posts

Tjo. Heter Jimmy Olsson är 25 år och bor i trellehola nere i söder. Har spelat poker från och till i 2 år. Men det är inte förrän nu när man blivit arbetslös som man tagit upp spelandet på mer stadig basis. Under de 2 åren gick jag back ca 1000$. Förlorat 100$ där och 200$ där. Inget som kändes speciellt märkvärdigt.

 

Startade sen upp igen för 2 månader sedan. Satte då in 100$ eller 200$, kommer inte i håg riktigt men torska det rätt snabbt. Tog ett beslut att sätta in mina bilfonds pengar och spelandet satte i gång på allvar. Det gick hur bra som helst. gjorde runt 5000$ - 6000$ fram till för en vecka sedan. Lirade då allt från NL50 till NL 400 där jag slog bra på NL100. NL200 och NL400 va mindre bra, men drog jämt upp på de skottningarna till slut ändå.

 

En mörk fredags kväll så gick allting riktigt bra. Allting flöt på, man satte alla drag och dylikt. Så varför inte testa BJ nu när allt går så bra. Mitt största misstag. Ni kan själva räkna ut vad som hände. 0$ på kontot. Tur är att man då tagit ut en fin summa innan. Så jag sätter in 1000$ igen och allt går bra igen. Men BJ fisk som man är så ska man på det igen och torskar naturligtvis. Nu har jag åtminstone fattat att jag inte ska röra den knappen längre. Det är ett av syftena till att jag startar denna dagboken. Man kan ju inte skämma ut sig genom att vara en BJ fisk på ett pokerforum? eller? :D

 

Gjorde iofs precis det men ni fattar :D

 

För er som undrar så är bilfonds pengarna säkrade och där va lite kvar av vinsten med.

 

Har inga direkta mål just nu. Det har haft förut då jag skulle fixa 100000 SEK innan påsk. Men det målet finns inte längre. Nu spelar jag bara för att det är skoj och för utveckling.

 

Själva syftet med denna dagboken är väl att jag ska kunna hålla på disciplinen och låta BJ knappen vara. Samt att inte vara fixerad av siffror allt för mycket, som te x jag kan inte sluta spela då jag ligger på 983$ utan måste över 1000$ innan jag slutar. Det är en väldigt farlig tendens som jag förhoppningsvis inte kommer känna av, då jag ska köra enbart SnG's till att börja med.

 

Kommer börja med en BR på 330$ det är 10 inköp på 30+3$ SnG som jag kört en del förut och tror jag kommer ha stor chans att slå bra på. Kommer börja att lira 100st. Är resultaten tillräckligt bra kommer jag gå upp till 50+5$ där jag kommer starta med samma förutsättningar som nu. Alltså 550$ och 10 inköp. Kommer då att ta ut allt ut över dem 550$. Är inte resultaten tillräckligt bra kommer jag köra 100 till på 30+3$.

 

Kommer under tiden att posta händer som jag är osäker på hur jag ska spela. En och annan gång kommer där väl slinka in en perfekt hand med :)

 

Kommer även uppdatera mina resultat frekvent. Antingen efter avslutad sektion eller var 10:e turnering.

 

Önska mig lycka till :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är medveten om att den går att ta bort. Men sen dem uppgradera klienten så kan du inte ta bort den helt för den finns inte i party mapen. Alltså vet jag att den finns där. Så även om den är borta så plockar jag fram den.

 

Har mycket att göra med.

 

Samt att inte vara fixerad av siffror allt för mycket, som te x jag kan inte sluta spela då jag ligger på 983$ utan måste över 1000$ innan jag slutar. Det är en väldigt farlig tendens

 

Innan dem uppgradera klienten så kunde man plocka bort BJ ur klienten. Men det går inte längre eller? Då hade jag inga problem alls med BJ.

 

Dem gjorde verkligen ett klipp på att uppgradera klienten. Verkligen + EV mot mig :roll:

 

Nu till spelandet. Kört 5 SnG's idag med dåliga resultat. Bara blivit en 3:e plats, vilket jag inte är nöjd med. Blivit mycket utdragningar och bad beats. Dem måste ju komma någon gång men hade ju inte behövt komma nu direkt. Kommer fortsätta i morgon efter en god natts sömn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat 3 till och fick en 3:e plats igen som bäst. Gillar inte detta alls. Allt går fel som ska gå fel.

 

Sist jag körde på denna nivån så hade jag 4 vinster, 1 andra plats samt en tredje plats på dem 10 första försöken.

 

Ett exempel. Det är 4 st kvar jag är UTG och får AJs är vid detta laget chipleader, har dubbla stacken gemfört med 2:an som jag får omslag av till all in jag synar han visar upp AK. Va det fel att syna där? ser inget direkt fel när det är fight om blinds som låg på 400 / 800. Dem hade ungefärliga stackar alla dem andra som va kvar.

 

Samma läge fast jag var BB titta då ner på A9, SB höjde mig. Vi hade lika stora stackar ungefär och jag trycker, han callar och visar upp AT.

 

Sen en massa andra slask händer som gått fel. Marginalerna är ju inte på min sida. Kommer nog ta en paus då jag bara har 5 försök kvar och måste klonka in vinsten snarast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uppdatering

 

Har nu lirat 10 st SnG's

 

Resultat

 

1:a /

2:a /

3:a / 2

x / 8

 

Det har ju aldrig gått sämre kan jag säga. Antingen så spelar jag dåligt eller så är det bara rena jävla BAD BEATS. Tex om ni kollar ner på KK och en annan snubbe går all in som för övrigt gick all in några runder innan med 97s och fick en runner runner flush. Vad hade ni gjort? Jo man synar så klart. Snubben visar upp AA och faktumet att man åkte ut va ju sten klart.

 

Som det ser ut nu så har jag 3 lir kvar kommer fortsätta som vanligt gular jag så gular jag och då va denna dagboken till intetgjord. Kommer då lägga ner pokern någon vecka antagligen.

 

Men jag har vändt värre underläge förut. tex förvandlat 50$ på just denna nivån till 700$ på en dag. Men givetvis så åt BJ knappen upp den vinsten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nu uppe i 20st SnG's och det går lite bättre. inte helt nöjd då AQ fått stryk av AK 2 gånger när det är 4 spelare kvar.

 

Played: 20

 

Resultat

 

1:a - 150$ / 2

 

2:a - 90$ / 2

 

3:a - 60$ / 2

 

x: - 0$ / 14

 

Kommer fixa en fin tabell eller något sedan. Pallar inte just nu.

 

Kommer antagligen fortsätta ikväll om man inte ska ut vill säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan dem uppgradera klienten så kunde man plocka bort BJ ur klienten. Men det går inte längre eller? Då hade jag inga problem alls med BJ.

 

Dem gjorde verkligen ett klipp på att uppgradera klienten. Verkligen + EV mot mig :roll:

 

Game Rules & Options -> Hide Blackjack

 

 

Angående ditt SnG-spel tror jag du har spelat en aning för lite för att ha koll på dina resultat. Har du spelat seriöst ett tag vet du att 10 buy-ins kan man tappa visslande lätt utan att det är något att bråka om.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo BJ knappen går att gömma men den går lika lätt att ta fram igen. Men nu har jag inte rört den på 3 - 4 dagar så det går framåt.

 

Sen när det gäller erfarenhter i SnG's så vet jag inte var gränsen går för att va erkänd som en bra spelare. Tycker dock inte jag är det. Men har spelat runt 100 på den nivån jag kör på innan jag starta. Samt massor på 10+1$ och 20+2$ nivån. Har även kört en del på 50+5$ med bra resultat.

 

Låt oss säga att jag har spelat 400 SnG's och jag har då max haft en losing streak på 5 - 6 turneringar. Jag vet att det inte är samma sak som att losa 10 inköp, men jag har då aldrig gjort det.

 

Sen kommer jag uppdatera efter var 50 SnG i fortsättningen, så man slipper spamma ner dagboken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har man spelat 50 st 30+3$ SnG och resultaten följer nedan.

 

Played: 50

 

Ranked

 

1:a - 150$ / 7

 

2:a - 90$ / 6

 

3:a - 60$ / 4

 

x: - / 33

 

Inga imponerande resultat. Men där är sjukt många fjärde platser bland dem X. Borde kanske hålla reda på dem med, fast då kanske man blir deprimerad. Fortsätter iaf mala på.

 

Sen några saker som folket kanske kan hjälpa till med.

 

Hur vanligt är det att KK losar mot AA 4 gånger på 50 SnG's?

 

När man sitter med AK och vet att motståndaren sitter på PP under AK. Är det rätt att syna all in eller gå all in? Är inte så bra på statistik och % chanser. Men AK fick stryk av QQ 2 gånger.

 

Sen till ett av mina största misstag än så länge? Vad hade ni gjort i detta läget? Ni vet att Marci är en Tight spelare och precis slagit ut en annan spelare.

 

0/0 Tourney Texas Hold'em Game Table (NL) (Tournament 20477807) - Sat Feb 25 09:31:14 EST 2006

Table Speed 1136567 (Real Money) -- Seat 1 is the button

Total number of players : 3

Seat 1: Snazzk (8680)

Seat 4: MarciR1983 (7034)

Seat 8: nippon222 (4286)

MarciR1983 posts small blind (100)

nippon222 posts big blind (200)

** Dealing down cards **

Dealt to Snazzk [ Qs, Ac ]

Snazzk raises (600) to 600

MarciR1983 raises (6934) to 7034

MarciR1983 is all-In.

nippon222 folds.

Snazzk folds.

Creating Main Pot with $7834 with MarciR1983

** Summary **

Main Pot: 7834

Snazzk balance 8080, lost 600 (folded)

MarciR1983 balance 7834, bet 7034, collected 7834, net +800

 

Anledningen till att jag inte syna är att det är en tight spelare som jag sa ovan och varför ska jag riskera min chiplead på 50 /50 call? Sätt så sjuka grejer som bland annat hänt mig på sistone så alla kort kan vinna. Känns som det inte finns något rätt eller fel. Det är ju antingen en solklar Call eller fold. Jag valde fold. För jag kände att jag hade större chans att spela ut dem. Sluta givetvis att jag vann den turneringen så jag valde väl rätt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan, kul med en dagbok till som handlar om SnG. Alla PP är favorit mot AK om än bara litegrann, så om du vet att han sitter på PP kan du ju syna om du har lagt in BB som ger dig de rätta oddsen.

 

Handen är ju i stort sett helt readbaserad, vet du att han bara ställer med QQ+ och AQ+ så är det ju en lätt fold, men de flesta kan ställa med vad som helst när det är få kvar. Har märkt att folk gärna gör detta drag även med gnaska låga PP så det är en ganska stor chans att det blir en coinflip.

 

Angående inköp så är det fullt möjligt att klara sig med 10 inköp, det var vad jag började med på 10+1 SnGs. Har nu spelat ca 1500 mellan $10 och $25 och har haft downswings på 30-40 buyins 2ggr redan. Att ha så få buyins är inga problem om man är berödd på att ersätta pengarna om man råkar gula.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan, kul med en dagbok till som handlar om SnG. Alla PP är favorit mot AK om än bara litegrann, så om du vet att han sitter på PP kan du ju syna om du har lagt in BB som ger dig de rätta oddsen.

 

Handen är ju i stort sett helt readbaserad, vet du att han bara ställer med QQ+ och AQ+ så är det ju en lätt fold, men de flesta kan ställa med vad som helst när det är få kvar. Har märkt att folk gärna gör detta drag även med gnaska låga PP så det är en ganska stor chans att det blir en coinflip.

 

Angående inköp så är det fullt möjligt att klara sig med 10 inköp, det var vad jag började med på 10+1 SnGs. Har nu spelat ca 1500 mellan $10 och $25 och har haft downswings på 30-40 buyins 2ggr redan. Att ha så få buyins är inga problem om man är berödd på att ersätta pengarna om man råkar gula.

 

Tack för infon och trevligt att du hittat hit då jag läser din dagbok frekvent :)

 

Kommer nog ta ledigt resten av söndagen då allt fortfarande går fel. Tror jag torskat 8 raka turneringar och det har aldrig hänt förr. Samt losat lite i cash game så jag är nere i +-0 nu ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är jag uppe i 100 spelade SnG's

 

Resultat nedan sen kommentarer.

 

Spelat: 100 (4.54% ROI)

 

Rank

 

1:a - 150$ / 13

 

2:a - 90$ / 10

 

3:a - 60$ / 10

 

x: - / 67

 

Får nog nästan va nöjd med det dåliga resultatet då jag hade en losing streak på 20 - 25 turres nu inför slutet, vann en av dem och utdragen i resten. Har nog aldrig blivit så jävla förbannad på poker som under den sektionen. Hörlurarna flög i väggen och skrivbordet höll på att gå i sönder. Har glas skiva :D

 

Vet i fan vad man ska säga om partys SnG struktur. När det är 3 - 5 spelare kvar så är där en som blir favorit och träffar allt. Händer en själv med så det är inte det. Men det är helt jävla siness. Finns ingen logik i det.

 

Det enda man kan göra är väl att leta upp snubben med turen och hålla sig borta från honom så kanske man ökar sin ITM.

 

Oftast är det Chipleadern som har turen men inte alltid. ett ex som är vanligt. Du går all in preflop. Du ligger inne med TT får syn av J9 eller något. Vad kommer på rivern? jo en J. Behöver ju inte just va PP men konceptet i det hela slår aldrig fel.

 

0/0 Tourney Texas Hold'em Game Table (NL) (Tournament 20540607) - Mon Feb 27 09:50:34 EST 2006

Table Speed 1136339 (Real Money) -- Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: BIZARREONE (2555)

Seat 5: ac00007 (7380)

Seat 8: Vattex (8330)

Seat 9: lapakri (1300)

Seat 10: Snazzk (435)

Vattex posts small blind (300)

lapakri posts big blind (600)

** Dealing down cards **

Dealt to Snazzk [ Kd, Kh ]

Snazzk calls (435)

Snazzk is all-In.

BIZARREONE folds.

ac00007 raises (1200) to 1200

Vattex folds.

lapakri folds.

Creating Main Pot with $1605 with Snazzk

** Dealing Flop ** : [ 6c, 8s, 5d ]

** Dealing Turn ** : [ Qs ]

** Dealing River ** : [ As ]

** Summary **

Main Pot: 1605 | Side Pot 1: 930

Board: [ 6c 8s 5d Qs As ]

 

BIZARREONE balance 2555, didn't bet (folded)

ac00007 balance 8715, bet 1200, collected 2535, net +1335 [ 3d Ah ] [ a pair of aces -- Ah,As,Qs,8s,6c ]

Vattex balance 8030, lost 300 (folded)

lapakri balance 700, lost 600 (folded)

Snazzk balance 0, lost 435 [ Kd Kh ] [ a pair of kings -- As,Kd,Kh,Qs,8s ]

 

Innan den handen losa jag på ett liknande sett med TT. Läs ovan.

 

Inget mer att säga förutom att jag kommer fortsätta spela. Nästa uppdatering blir om 50 turneringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här med lägger jag ner SnG spelandet. varför?

 

Jo för det går fan inte att spela SnG's på party. Klienten är fan riggad till vissa spelares favör runt bordet.

 

Kan börja med att AK blev slagen av A4 3 gånger under en timme. Händerna va i stort sätt identiska. TT blir slagen av str8 under samma tid och händerna i stort sätt idenstiska där med. Har tyvärr inte sparat loggarna annars skulle ni fått se dem.

 

Det ska väl va slumpmässigt? Var väl det iofs, korten kom inte exakt på samma sätt. Men utgången va den samma.

 

Sen sitter man med favorit handen och är all in, men det enda man behöver göra är att vänta på turnen eller rivern ska fixa det till FI. Slår aldrig fel 4 av 5 gånger. Skriver fan redan innan rivern kommer att jag ska losa. Och visst gör man det. GALET.

 

Sen sådana här skit händer är jag riktigt trött på. Orkar inte diskutera reads i handen inte det som hör hemma här.

 

0/0 Tourney Texas Hold'em Game Table (NL) (Tournament 20567543) - Tue Feb 28 05:24:07 EST 2006

Table Speed 1136520 (Real Money) -- Seat 8 is the button

Total number of players : 8

Seat 1: PenisVein (955)

Seat 3: My_Intuition (2175)

Seat 4: noreast35 (5925)

Seat 5: TheDon_Trump (1390)

Seat 6: elikat (3670)

Seat 8: method30 (1985)

Seat 9: Snazzk (1690)

Seat 10: QuasiFiction (2210)

Snazzk posts small blind (100)

QuasiFiction posts big blind (200)

** Dealing down cards **

Dealt to Snazzk [ Ah, Td ]

PenisVein folds.

My_Intuition folds.

noreast35 raises (400) to 400

TheDon_Trump folds.

elikat folds.

method30 folds.

Snazzk raises (1590) to 1690

Snazzk is all-In.

QuasiFiction folds.

noreast35 calls (1290)

Creating Main Pot with $3580 with Snazzk

** Dealing Flop ** : [ Tc, 5s, Jc ]

** Dealing Turn ** : [ Ks ]

** Dealing River ** : [ Ac ]

** Summary **

Main Pot: 3580 |

Board: [ Tc 5s Jc Ks Ac ]

 

Vem är det man är uppe mot? Chipleadern. Även om han spelar galet. Läs ovanstående inlägg.

 

Börjar bli trött på poker. finns fan ingen logik i det för tillfället.

 

Kommer fortsätta med CG efter ett uppehåll, men får se om jag kommer använda Party poker som klient.

 

Kommer säkert få några på hopp men detta är vad jag upplevt under mina 139 SnG's. Kommer inte ens presentera resultaten för dem senaste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan, kul med en dagbok till som handlar om SnG. Alla PP är favorit mot AK om än bara litegrann, så om du vet att han sitter på PP kan du ju syna om du har lagt in BB som ger dig de rätta oddsen.

 

Handen är ju i stort sett helt readbaserad, vet du att han bara ställer med QQ+ och AQ+ så är det ju en lätt fold, men de flesta kan ställa med vad som helst när det är få kvar. Har märkt att folk gärna gör detta drag även med gnaska låga PP så det är en ganska stor chans att det blir en coinflip.

 

Angående inköp så är det fullt möjligt att klara sig med 10 inköp, det var vad jag började med på 10+1 SnGs. Har nu spelat ca 1500 mellan $10 och $25 och har haft downswings på 30-40 buyins 2ggr redan. Att ha så få buyins är inga problem om man är berödd på att ersätta pengarna om man råkar gula.

 

Detta stämmer väl inte riktigt?

AK suited vs 22 med andra färger är favorit före flopp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...