Gå till innehåll

NLT - SH, AA, motstånd på turn på parad låg bräda


Recommended Posts

GOBILLS23 är en lös och ganska aggro nisse. 65%vpip, 11% pfraise

raisen är lite mer än normalt, men va mer eller mindre standard på dehär bordet, gobills23 har oxå förlorat några potter mot mej så ja vet att han gärna sätter dit mej.

 

***** Hand History for Game 3603935101 *****

$50 NL Texas Hold'em - Wednesday, February 22, 18:20:59 ET 2006

Table Antara (No DP) (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: michaelsland ( $27.09 )

Seat 4: jmkcrash ( $22.75 )

Seat 5: GOBILLS23 ( $74.04 )

Seat 2: Qaz09 ( $74.75 )

Seat 3: Arzzt ( $44.25 )

Seat 6: slsim ( $60.80 )

GOBILLS23 posts small blind [$0.25].

slsim posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to Qaz09 [ Ah As ]

michaelsland folds.

Qaz09 raises [$3].

Arzzt folds.

jmkcrash calls [$3].

GOBILLS23 calls [$2.75].

slsim folds.

 

jmkcrash är ungefär lika lös som gobills23, han kan ha vilka 2 höga kort som helst eller ett par förståss

 

** Dealing Flop ** [ 3h, 4c, 3s ]

 

GOBILLS23 checks.

Qaz09 bets [$6].

 

helt ok flop. sålänge ingen sitter på 44 eller 33, och sitter någon med ett överpar kommer han säkert raisa mej. bettar därför ut lite halvförsiktigt.

 

jmkcrash folds.

GOBILLS23 calls [$6].

 

** Dealing Turn ** [ 2h ]

GOBILLS23 checks.

Qaz09 bets [$12.93].

 

helt ok kort, ja bettar på

GOBILLS23 raises [$29.59].

 

hoppla, där kom raisen, kan han ha 44 ändå? eller 22? färgdrag? eller tror han jag är tom å sitter med ett par? vad ska ja göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I det här läget är du lite sårbar eftersom motståndaren kan känna sig ganska säker på att du inte träffat ännu med din hand. Han kan mycket väl ha ,23s,34s 56s,A3s samt olika småpar som han träffat med om han är aggro. Han kan aldrig lägga någon av dessa händer eftersom han vet att de är nötternaEn del av hans skräphänder ska väl försvinna på floppen.Synar du nu så måste du nog ta en showdown med dina ess. Du måste folda här även om han är en notorisk bluffare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle aldrig kunna släppa essen där är jag rädd. Visst kan han ha dig slagen men han kan också ha vilket överpar som helst eller bara vara helt säker på att du bluffar två överkort.

 

Ruskigt svår sits :?

 

inte ja heller, ja sätter han på antingen drag eller ett överpar. och vill han vara med å leka kommer de kosta hela hans stack

 

Qaz09 is all-In.

GOBILLS23 folds.

Qaz09 does not show cards.

Qaz09 wins $113.84

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du har ju redan uteslutit ett par skrev du eftersom han inte höjde på floppen. Skulle han ha ett runner runner drag på floppen menar du?

 

inte uteslutit överpar, men trodde han förmodligen skulle reraisa med en sån hand för att få info. nu vart de inte så.

färgdrag känns ju lite otroligt men inte omöjligt, eller 55 fast då borde han iof kanske inte lagt sej.

tycker ändå hans raise känns vekt.

 

såhär tänkte jag

varför raisar han så mycke med färdig kåk? sätter han mej på högt par har ja bara 2-4 outs(2 med 44 och 4 med 22), en ensam trea tror ja inte han har alls, sätter han mej på färgdrag vill han ha mej kvar med sin kåk. enda ja kan tänka mej är ett överpar, han raisar oxå lagom så han ändå kan lägga sej vid omslag tycker jag.. eller så tror han jag tror han har ett öp och han tror ja sitter med AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog tänkt såhär:

Till att börja med är det ganska stor chans att fi har träffat antingen nötterna eller ett nötdrag på floppen, tänk på att det var en flervägspott på floppen.

Sedan när du tror att han skulle ha höjt med överpar borde du trott på din analys. Så på turn kan han antingen ha nötterna(från början eller så fick han in draget), Eller så kan han ha kvar A2s eller 78s om han drog på en hålstege eller 25s om han spelar sådana händer efter en höjning. eller 55(han har inte odds för att syna med någon av dessa händer efter all in). Du har nu bettat så mycket att han borde ha släppt andra händer vid det här laget.

(Turnbetten kanske i och för sig kan motsätta sig nötterna till viss del, men det är igentligen enligt mig det enda som kan tala imot att har nötterna, eller om han har märkt att du spelat weaktight poker i så fall kan ju detta vara ett bra tillfälle att sätta ned foten ). Så därför hade jag lagt handen på turn

Det är kanske lite för weaktight resonerat att lägga raketerna, trevligt om någon har några ytterligare synpunkter på handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo ja måste ju säga att ja inte blivit alldeles förvånad om han blixtsynat och slängt upp en kåk eller stege. hade nog lite flyt där. fast just då kändes de inte som han hade nått.

 

ahh svårt. känns ändå som de är stor chans att han inte sitter på nått alls och vill representera ett överpar. ahh ja vet inte längre :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Summlan

Jag har som vanligt analyserat fel. Jag tror du har rätt att han bluffar.

Det är förmodligen elementärt.

När floppen kommer upp säg att det rör sig om ca 10% att någon har träffat nötterna(eller 56s). Han är lose aggro. Han kan typ tänka "ha han missade flopp" så han checkar och väntar in din CO-bet och fi 2 foldar, nu är han isolerad med dig, jag synar Hero lär ju inte träffa någon kåk och träffar han ett överkort så har han bara två par. Jag försöker bluffa till mig potten på turn" Det som är viktigt här är att han bara behöver tänka så 1/10 för att chansen att han bluffar sedan ska bli 50%.

Därför tror jag i och för sig att man sedan ska syna(med risk för att han säter ett ev drag), Med all in släpper han ju handen. Om du synar så kanske han fortsätter att bluffa på river, desutom kan det ju vara så att du inte blir av med hela stacken om han får för sig att värdebeta ev nötter). Ytterligare argument för att inte folda är ju att trotts allt kan ha ett par som han värdespelar,

Det vore juste om någon duktig spelare kan kommentera/analysera vidare handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med din read på honom som lös aggro var det helt rätt spelat

 

Kan inte slänga raketerna med en raise från en sån kille

 

Han trodde säkert att du betade på en missad AK, speciellt eftersom du tyckte själv att du betade ut lite försiktigt på flop och turn

 

Sedan är det kanske ett svårt val att syna och ta et bet på rivern men bra att få ett avslut utan att han drar in ett två par eller nått

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Sedan är det kanske ett svårt val att syna och ta et bet på rivern men bra att få ett avslut utan att han drar in ett två par eller nått"

Hero behöver inte vara rädd för att fi drar in ett tvåpar eftersom han själv redan hade topptvåparet på floppen men det ändrar kanske inte din syn på spelet i alla fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...