Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena,

Sitter och klurar på hur jag ska kunna skicka över pengar till PartyPoker.

På Ladbrokes så knappa man in lite uppgifter om bankkontot, sedan vara det bara att gå till banken och göra en överföring och ange en referens, därefter dök pengarna upp på kontot efter ett tag. Vid uttag knappa man in beloppet och pokerkonto koden, pengarna omvanlades då till svenska kronor och överfördes till lönekontot inom fem dagar – kostnadsfritt vill jag minas. Jag tycker det var smidigt. Jag hittar inte något sådant alternativ på PartyPoker, har jag missat det alternativet ? Antar att jag blir tvungen att skaffa visa, e-kort, internetbank eller neteller. Vill ha ett smidig och säkert alternativ, skadar inte om man kan komma undan en eller annan transaktionskostnad.

Vad säger ni, vad rekommenderar ni ?

Kan nämnas att jag har ett maestro och bankkonto hos FSB.

Postad
Oki doki, vad för kostnader och avgifter är knutna till neteller ?

Hur står sig neteller mot övriga, tex visa, vad är fördelarna ?

Det här ska antagligen tas i en annan tråd, men eftersom jag är glad just nu så passar jag på att svara ändå.

NETeller är gratis att ha. Man sätter in gratis med VISA-kort (tror jag), men du kan även göra det via banken. Det tar inte NETeller några avgifter för. När du vill ha ut pengar från NETeller till ditt bankkonto kostar det dig lite jobb första gången, du måste skaffa lite IBAN och SWIFT och sånt, men det hjälper din bank dig med. Sen kostar varje uttag $1 oberoende av storlek.

Fördelarna med NETeller kommer sen när du ska sätta in på en pokersajt. Jag har fortfarande inte sett någon sajt som tar en avgift för insättning med NETeller, men vissa tar någon procent för kreditkortsinsättningar. Och när du ska ta ut pengar från pokersajten till NETeller går det oftast på några timmar istället för flera dagar som är fallet med kreditkort. Inte heller detta kostar nånting.

Det enda sm kan kosta är ifall du väljer att ha ditt NETellerkonto i US$ och ska sätta in pengar på en sajt med €, då tar de en växlingsavgift på 1,9% eller nåt på både in- och utvägen tror jag. Så se till att skapa ditt NETellerkonto i den valuta som de flesta sajter du ska spela på använder.

Om du bara har tänkt spela på en enda sajt så ser jag ingen större fördel med NETeller, men när du bestämmer dig för att testa en annan eller en tredje, eller som många med mig sin 25:e, så är NETeller värt mycket.

Lycka till!

Postad
Man sätter in gratis med VISA-kort (tror jag), men du kan även göra det via banken.

Man sätter inte in gratis med VISA, typ 5-10% avgift. Iaf så var det så för ett år sen (skulle göra det, men sen såg jag den hutlösa avgiften).