Gå till innehåll

Mys vs. Poker - Har det gått för långt nu?


freni126

Recommended Posts

Satt i soffan med min flickvän och kollade på tv. Hon vet att jag spelar mkt poker, vilket hon inte har nåt emot, så när vi zappa förbi WPT i femman så sa hon att det var ok att kolla på det en stund. Jag skämdes lite eftersom jag kunde ladda ner det på 10min och se det när jag vill annars, men tänkte.. en liten stund skadar väl inte.. =)

 

Den där "stunden" hon sa var ok var inte speciellt lång. efter högst 20 sek började hon busa med mig och kittlas och allt hon kunde komma på för att distrahera mig.. =) Givetvis hade hon övertygat mig ganska snart. Vi la oss i soffan och tänkte ha det lite trevligt... Det är här jag gör mitt misstag! Jag tar fjärrkontrollen och tänker först byta över till MTV eller nån annan musik-kanal. Av någon anledning trycker inte tummen på "byt kanal" utan den drar sig motvilligt mot "mute". Jag ska alltså försöka få det bästa av två världar är tanken... min flicka och poker.. SAMTIDIGT!

 

Givetvis håller det inte så länge utan jag tvingas välja.. Vad tror ni jag valde? =)

 

Ok! Till frågan! Är jag sjuk? =)

 

* Pill, pill - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis håller det inte så länge utan jag tvingas välja.. Vad tror ni jag valde? =)

 

Ok! Till frågan! Är jag sjuk? =)

 

Om du valde pokern så är du lite rubbad ja ;)

Speciellt om du kan få tag på programmen och titta på dem vid annat tillfälle.

Passa på och ligg när du får chansen :D

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du känner det svårt att välja mellan flickvän och ett skräpigt avsnitt av wpt som du senare kan ladda hem samt att du förmodligen missar enbart fem minuter av avsnittet.. är det så nödvändigt att se det så fixa det under reklamen eller ngt... ;)

 

Hehe, ok.. kanske ska klargöra att jag inte valde pokern. =)

Hmm, 5 minuter. Hallå vem tror du att jag är? Här snackar vi 1 min.. högst! =) haha!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hallå!

 

Flickvännen får du väl i värsta fall dras med resten av livet! WPT på femman är ju bara en gång i veckan (eller två om man räknar in reprisen då). Jag lovar att du kommer till en punkt i livet då du kommer undra hur faan du kunde välja så galet! :lol::lol::lol:

 

Där har du ju en poäng! Ångrar att jag inte insett det igår, då hade ju valet varit ett halt annat. =)

Hade väl kanske iofs fått kolla på WPT-resten av livet ensam sen, men det hade det ju varit värt!

 

Undrade var mitt inlägg tagit vägen, men såg sen att det bytt namn... bra ändring!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite ot:

varför ska dom alltid på och pilla så fort det är fotboll, cykel eller poker (eller nåt annat man finner intressant) på tv?

 

medans man själv nästan blir yxmördad om man fixar lite när det är gilmore girls, sex in the city eller nåt annat höjdarprogram.

 

jaja nu vet ni hur ja har det iaf ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ju en fördel med pokern:

 

Är du inte riktigt eggad kan du ju titta på Shana Hiatt istället... eller Vince van Patten om det nu är mer din stil

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

eller Mike Matusaw. Mums.

 

edit: Det är lättare att förklara när det är fotbolls VM eller dylikt på TV. Poker eller Snooker, ja, då är man inte så populär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ju en fördel med pokern:

Är du inte riktigt eggad kan du ju titta på Shana Hiatt istället...

 

Du vet inte hur rätt du har. Nämnde nåt väldigt oskyldigt om henne i stil med "Det finns ju mer att kolla på än bara korten.." Aj, aj vad jag inte skulle sagt det. Mer nypt än jag blev där är svårt att bli.. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

WPT, tja.. smaken är väl som baken antar jag. Jag är så trött på vissa av deras uttryck. Klyschor som används i varenda program etc. Men visst har det funnits ett par bra avsnitt. Om du tycker du ska prioritera nått framför ditt sexliv kan det väl åtminstone få vara lite poker du spelar själv i :)

 

offtopic: Gilmore girls är svinbra. Avnjuts med te, mackor, filtar och lika begaistrad flickvän. Jag vill bo i Starks hollow. :P

 

Dessutom, sedan jag fick en laptop kan jag lira lite under tiden ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...