Gå till innehåll

Bankrulle vid NL 0.25/0.50


bossbaver

Recommended Posts

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hejhej!

Tänkte bara slänga ut frågan vad en lämplig bankrulle vid Cash Game NL 0,25/0,50 kan tänkas vara?

 

jag har en på ca 150Euro... plockar löpande ut 50 när jag kommer upp i 200.. när jag är nere på under 100 kämpar jag lite extra ;)

 

respons?

 

Ta den rullen du har nu gånger 10-15 så har du en "lämplig"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår vad ovanstående person menar när han/hon ställer frågan om du skojar.

Dock ska jag försöka mig på ett något mer nyanserat och seriöst svar..

En bankrulle på 150 när du spelar 0.25/0.50 är i mitt (och de flesta andras) på tok får låg.

Jag har själv gjort som du att ta ut 50 när jag kommit över en viss summa, men till slut insett att det blir en dålig affär eftersom jag ganska ofta bränt hela internetrullen och måste då sätta in pengar igen för att sedan ta ut lite ibland och sen "gula" igen.

Numera spelar jag enbart fixed 0.50-1 och för att känna bekväm i det spelet behöver jag en rulle på ungefär 700.

Mitt råd är att du går ner till lägre nivåer alternativt har mycket mer pengar på kontot. På det viset kommer du mycket lättare kunna spela ditt spel och inte bli nervös att pengarna tar slut.

Men, alla är vi olika och du kanske spelar bättre om du har "kniven på strupen" lite grann.

Vet inte om det här inlägget hjälpte dig direkt men lycka till med ditt spel!

Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag 6000 bb i min BR för samma nivå. Undrar vem av oss som har störst risk att gula? ;)

 

Swings i storleksordningen av din BR är ju vardagsmat.

 

Men jag antar att det där inte är din BR, att du kommer att stoppa in mer pengar ifall du förlorar. I så fall så är din BR det totala belopp du är beredd att stoppa in.

 

Mitt tips är ändå att du bygger upp en lite större BR att ha på sajterna. Att ta ut och sätta in fram och tillbaka är ett bra recept på att spela bort mer än vad man har tänkt sig.

Det kan ju bli så att du vinner lite, tar ut, förlorar, och sätter sen in lite mer än vad du vunnit och tagit ut, och har således dålig koll på hur det egentligen går för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nicke spelar du 0.25/0.5 med 6000 bb? Känner du att du utvecklas som spelare? Kan ju inte vara kul att spela poker längre när en förlust eller vinst inte känns. Visst om man spelar på riktig höga nivåer som 5/10 och uppåt så kan man behöva en sådan bankrulle, men jag tycker det känns för mycket på så låga nivåer. Men allt är ju individuellt.

 

Bossbaver: Mellan 10-15 inköp räcker nog för en vanlig spelare på lägre nivåer. Känns som att bankrulle diskussionen har blivit alldeles för hypad och att man är en "dålig" spelare ifall man inte har minst 30 inköp som alla andra "forumproffs".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Respons på att spela 0.25/0.50 med en BR på €150: idioti :)

 

Själv bygger jag rulle på 0.10/0.20 och kommer gå upp på 0.25/0.50 när jag kommer upp i €1000, dvs. 5%. Det tycker jag är lagom.

 

Förstår inte varför du inte bygger rulle istället för att plocka ut €50 hela tiden. Bygga upp €1000 på 0.10/0.20 tar inte mer än en månad om man grindar lite varje dag och sen har du en stabil rulle för 0.25/0.50..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nicke spelar du 0.25/0.5 med 6000 bb? Känner du att du utvecklas som spelare? Kan ju inte vara kul att spela poker längre när en förlust eller vinst inte känns.

 

Jo, nog känner jag att jag utvecklas som spelare. Dels spelar jag lite olika spel, dels så lägger jag ner tid på att utveckla det sätt jag spelar mot viss typ av spelare, osv. Men självklart så är det en större utmaning på högre nivåer mot bättre spelare.

 

Anledningen till att jag stannar på nuvarande nivå är att jag tar ut allt över 6000 bb varje månad. Jag vinner rätt bra med pengar på den här nivån och är nöjd med att få den summan pengar rätt ner i fickan varje månad. Mitt mål är att kliva uppåt så småningom, men nu jag tar hem vinster som går till att betala av lite lån och andra tråkiga saker, köper lite fonder, sparar till resa med sambo, mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen INTE rekomenderat att spela med 3 inköp i "rullen". Om du blir utdragen i 3 raka stora potter? Vad gör du då?

 

lägger mig och självdör! =) har börjat hajja det här nu med bankrulle på sistone.. därför denna tråd. min tanke är att bygga med "hälfen av vinsten" och ta ut resten, ex nu som när jag börjar med 100, kommer jag upp i 200 tar jag ut 50, har då 150 kvar, sätter upp ett nytt mål typ 300, tar ut kanske 100, har 200. osv, men kanske inte är så bra ide, då jag de senaste dagrna gått back en del, (dock fortf över 100 sträcket) men känns ju såklart tryggare att ha fler inköp i min BR....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv bygger jag rulle på 0.10/0.20 och kommer gå upp på 0.25/0.50 när jag kommer upp i €1000, dvs. 5%. Det tycker jag är lagom.

 

tycker det är mer lätthanterligt att spela på 0,5-borden än 0,2 borden, så mycket köp-en-lott spel där.. "bättre spelare" på 0,5 borden, passar nog mig bättre då jag har lättare att läsa dem...

men funderar dock ändå på att gå ner i nivå igen, kansek multitabla 0,2 borden en månad för o testa och sen utvärdera hur det går? ja den somlever får se.. (om jag inte lagt mig och självdött efter 3 raka inköps-torsk) :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Respons på att spela 0.25/0.50 med en BR på €150: idioti :)

 

Själv bygger jag rulle på 0.10/0.20 och kommer gå upp på 0.25/0.50 när jag kommer upp i €1000, dvs. 5%. Det tycker jag är lagom.

 

Förstår inte varför du inte bygger rulle istället för att plocka ut €50 hela tiden. Bygga upp €1000 på 0.10/0.20 tar inte mer än en månad om man grindar lite varje dag och sen har du en stabil rulle för 0.25/0.50..

 

Grinda lite varje dag för att vinna €1000 på en månad? Är inte särskilt många som klarar av det på den låga nivån om man inte grindar hela dagarna samt har lite tur....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Respons på att spela 0.25/0.50 med en BR på €150: idioti :)

 

Själv bygger jag rulle på 0.10/0.20 och kommer gå upp på 0.25/0.50 när jag kommer upp i €1000, dvs. 5%. Det tycker jag är lagom.

 

Förstår inte varför du inte bygger rulle istället för att plocka ut €50 hela tiden. Bygga upp €1000 på 0.10/0.20 tar inte mer än en månad om man grindar lite varje dag och sen har du en stabil rulle för 0.25/0.50..

 

Grinda lite varje dag för att vinna €1000 på en månad? Är inte särskilt många som klarar av det på den låga nivån om man inte grindar hela dagarna samt har lite tur....

 

Jag lovar att det går jag har gjort det enkelt. Byggde mina 10euro till 1000euro på 2veckor. På 0.10/0.20 borden. Dock skotta jag på högre nivåer och spela MTTs. Men som sagt det går, du behöver dock lite tur i början om du skall omvandla 10e till denna summan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räcker knappast med lite tur... Hur många timmar per dag spelade du då? Om man har ett snitt på plus 10-15 BB(big blind) per hundra händer skall man vara väldigt nöjd. Detta ger alltså ett par futtiga dollar per bord och timma. Givetvis kan man vinna betydligt fler BB per 100 än så, men inte utan bra med tur samt att man krossar allt motsånd......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså alla ni idioter med era 511ggr BB för att lira bara lägg ner! att spela 025-05 med en bankrulle på 150 är helt jävla ok! enda skälet till att ni snackar om era enorma bankrullar hit o dit för att spela på en viss nivå är ENDAST för att ni är dåliga pokerspelare!

och var det inte någon som sa att han skulle spela samma nivå när han jobbat upp den till 1000 det är ju helt absurt ABSURT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lägger mig och självdör! =) har börjat hajja det här nu med bankrulle på sistone.. därför denna tråd. min tanke är att bygga med "hälfen av vinsten" och ta ut resten, ex nu som när jag börjar med 100, kommer jag upp i 200 tar jag ut 50, har då 150 kvar, sätter upp ett nytt mål typ 300, tar ut kanske 100, har 200. osv, men kanske inte är så bra ide, då jag de senaste dagrna gått back en del, (dock fortf över 100 sträcket) men känns ju såklart tryggare att ha fler inköp i min BR....

Min tolkning av detta är att du är rädd att förlora pengar eftersom du bara vill spela med vunna pengar. Poker pengar bör man betrakta som just poker pengar, poäng, enheter el.dyl. det blir så mycket enklare att spela utan att oroa sig för pengarna. Själv spelar jag aldrig om pengar i verkliga livet men kan glatt förlora 1000kr på pokern utan att jag känner att jag förlorat just 1000kr.

 

Om du nu vill kunna ta ut pengar som du vinner skulle jag rekomendera att du tar ut en viss procent av vinsten varje månad. Din metod är mer eller mindre dömd att misslyckas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså alla ni idioter med era 511ggr BB för att lira bara lägg ner! att spela 025-05 med en bankrulle på 150 är helt jävla ok! enda skälet till att ni snackar om era enorma bankrullar hit o dit för att spela på en viss nivå är ENDAST för att ni är dåliga pokerspelare!

och var det inte någon som sa att han skulle spela samma nivå när han jobbat upp den till 1000 det är ju helt absurt ABSURT

 

dåliga pokerspelare..... Du kan vara världens bästa pokerspelare och ändå bli utdragen på tre inköp i rad utan problem. Poker har som alla vet ett visst mått av varians i sig, så att uttala sig som du gör är bara löjligt. Sen är det inte sagt att man måste följa 3000BB stenhårt på dessa låga nivåer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså alla ni idioter med era 511ggr BB för att lira bara lägg ner! att spela 025-05 med en bankrulle på 150 är helt jävla ok! enda skälet till att ni snackar om era enorma bankrullar hit o dit för att spela på en viss nivå är ENDAST för att ni är dåliga pokerspelare!

och var det inte någon som sa att han skulle spela samma nivå när han jobbat upp den till 1000 det är ju helt absurt ABSURT

Bankrulle kraven är ju matematsitk fördelaktiga mot en eventuell gulning men största anledningen till att man bör hålla sig till den är att det dels är en psykologisk trygghet att inte behöva känna att man spelat bort 70% av sin rulle efter två badbeats. Dels för att skapa moneymanagement vilket är av stor betydelse om man har för avsikt att tjäna pengar på pokern i det långa loppet.

 

Men visst kan man spela med tre inköp och lyckas bra ändå, men faktum kvarstår att den matematiska sannolikheten att man gular öker ju färre inköp man har.

 

Bankrulle propagandan är av välvilja inte illvilja. Spelar man för skoj skull eller har mer pengar att sätta in är det ju helt oväsentligt hur vida man gular sin lilla rulle eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...