Gå till innehåll

CP tilt gång på gång


hampulito

Recommended Posts

Min diciplin är katastrof. Jag vet att jag är en ganska duktig pokerspelare, men det tjänar ju ingenting till när man får ryck och kastar bort pengarna som man vunnit, hela tiden. spelad en del på pacific förut, lyckades komma fyra i en 10k turnering, gav 600 dollar vilka jag lyckades spela upp till 2800 dollar på bara några dagar, (helt galet cash game på pacific by the way) lirade 1/2 i början men när jag hade ca 1500 dollar ville jag pröva 3/6 vilket jag också gjorde med stor framgång. Det var jäkligt roligt och gick riktigt bra, känndes typ som folk kastade sina pengar på mig. Men det var då det hände, först tänkte jag pröva en lite högr nivå bara, men som alla vet så är 3/6 det högsta som finns på pacific, när det gäller no limmit. att det är så verkar ju helt sjukt. jajaj i alla fall dum som man är så ger man sig på den högsta fixed limiten som finns på siten 50/100 ,,, Där tog det minnsan inte lång tid att bli av med pengarna, hahaah, det är sånt som händer. måste fan lära mig. ska pröva att hålla mig på 2/4 i fortsättningen det räcker ju gott och väl. men det är inte lätt när självförtroendet växer i takt med att rullen gör det. jaja vet inte riktigt varför jag skrev det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe jag vet hur det är, det är precis samma sak för mig. Fast jag går oftast inte upp i nivåer på grund av tilt utan för att nå de stora pengarna, vilket är rätt paradoxalt då risken att man förlorar allt är enorm.

 

Jag satte in 600 dollar på full tilt för några veckor sen, på typ 8 timmar hade jag spelat upp dom till 1900 dollar genom att grinda 0.25/0.50.

Jag såg sedan att Mike Matusow, John Juanda och David Grey satt på ett 25/50-bord.. jag satte mig ner med allt jag hade, det gick upp och ner, vann en pott på ett par hundra dollar av Juanda men slutade 50 dollar back, drog ifrån bordet och tänkte "Om jag bara går 50 dollar back på 25/50 med världens bästa spelare. Fatta vad jag kan tjäna pengar på 2/4 eller till och med 5/10" .. resten är historia, precis som min bankrulle. Haha, har spelat bort en hel del efter det och är nu helt gul.

 

Ska snart påbörja operation "bygga rulle" men vi får se hur det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För spel på 2/4 NL krävs en lite större rulle än $2800

 

Rullen som krävs för att spela fl 50/100 är också lite större än $2800. Helt galet att gå från nl till den högsta nivån fixed limit med en rulle på 28BB. Inte konstigt att pengarna försvann snabbt.

 

Disciplin är ordet, men det verkar du insett i teorin, gäller bara att få det att funka i praktiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte själv in pengar då och då som antagligen växte och då skotta man lite mer och antagligen så gula man de få buyin man hade på de nivåerna eller så plocka man ut.

 

Lirar nu NL50 med en mer stabil bankrulle (även om det blir lite tilt-skottning på NL100-NL400 ibland :oops:) så är Money Managment lika mycket som själva Pokerspelandet!

 

Börja grinda rulle på lagom nivå med lagom rulle med någon schysst SignUp-Bonus för att hitta spelet.

 

Låt läropengen inom poker bli billig, för du kommer troligtvis förlora en del innan du går plus! Lira Micro Limit! Potterna är inte lika stora och ej heller förlusterna! 8-)

 

 

"En man med pengar möter en man med erfarenhet, den med erfarenhet går hem med pengarna och han med pengarna går hem med ny erfarenhet!"

//Något som stog i Pokerhandboken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet du om jag är dålig på poker eller inte? och jag vet att 2800 är för lite för 2/4 men jag är villig att ta den risken, chansen att komma upp 8000 innan man gular. är ändå ganska stor. och jaja jag vet att inte 8000 är tillräckligt heller, enligt dig. Men jag annser att det är fullt rimligt med en br på 20*bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

. Men jag annser att det är fullt rimligt med en br på 20*bb.

 

Känns som om man lika gärna kan spela Roulette i så fall. Oavsett om det är NL eller FL så känns det sjukt lågt.

 

. och jag vet att 2800 är för lite för 2/4 men jag är villig att ta den risken,.

 

Varför skapar du i så fall en tråd här där du säger att din "diciplin är katastrof". Om du är villig att ta den risken så är det ju en del av ditt sätt att spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag menade givetvis 2000*bb och mitt spel på 50/100 vet jag var fullständigt idiotiskt. gjorde det mest för skojs skull. nu har jag i allafall prövat. kommer alldrig hända igen, om det sunda förnuftet får bestämma. Det krävs verkligen inte någon ofattbar streak för att göra 2800 till 8000 på 2/4. Eller gör det? Själv tycker jag inte att det känns så i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag menade givetvis 2000*bb och mitt spel på 50/100 vet jag var fullständigt idiotiskt. gjorde det mest för skojs skull. nu har jag i allafall prövat. kommer alldrig hända igen, om det sunda förnuftet får bestämma. Det krävs verkligen inte någon ofattbar streak för att göra 2800 till 8000 på 2/4. Eller gör det? Själv tycker jag inte att det känns så i alla fall.

 

Hur länge/mycket har du spelat?

 

Jag tippar: Inte så värst.

 

Men visst, att gå från 2,8k till 8k är en ökning på 1300BB, vilket inte borde ta mycket mer än 6500 händer (20BB/100) för en bra spelare....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va kul att spela mot Juanda och Matusow! Det hade jag också gjort. Snacka om att prova sina skills...

 

Ang. tilten så läste jag nånstans att det kan vara bra sluta spela när man har haft tre bad beats eller förlorat mer än sin maximala dagsvinst.

Sen kan en annan bra sak vara att aldrig köpa in mer än 10% av din totala rulle på ett bord, just för att ha råd med svängningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet du om jag är dålig på poker eller inte? och jag vet att 2800 är för lite för 2/4 men jag är villig att ta den risken, chansen att komma upp 8000 innan man gular. är ändå ganska stor. och jaja jag vet att inte 8000 är tillräckligt heller, enligt dig. Men jag annser att det är fullt rimligt med en br på 20*bb.

 

 

Verkar som om det gick riktigt bra för dig ett tag ju, ditt största problem verkar vara disciplinen, iaf enligt din beskrivning, ta ett djupt andetag, tänk till, ta det lugnt. Öka disciplinen.

Och.. det är ett stooort steg att hoppa från micro till medellimit som du gjorde, men det verkar du ha fattat snabbt :D .

Skit i nissarna som skriver att du är en dålig spelare, det vet de inget om, grinda på, bygg rulle, öka disciplinen, lycka till!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har väll spelat aktivt sedan juli förra sommaren. Jag har bäven läst ett antal poker böcker däribland doyl bronzons super system, och poker handboken, pokerhandboken tycker jag är full med massa blaj mest, inte särskilt mycket direkt poker teori, mest olika historier och anekdoter. Jag vet att jag har utvecklats välldigt mycket den sista tiden. från början hade jag noll koll. trodde jag var ganska bra, gick gladeligen all in pre flop. med k 10o, hehe. dom som säger att jag är dålig, spelar jag gärna mot så kan ni skriva här sedan. spelar för tillfället på everest och pokerstars. Nämn bara tid plats och nick. så får vi se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...