Gå till innehåll

Pokerkonto låst utan anledning?


garden_state

Recommended Posts

Tjena tjena, har ni någon gång varit med om detta?

Ja, som topic säger... Har ni fått erat account låst?

 

Det lustiga med detta är just det här: Jag kör igång helt enligt rutin med ett par bord 2/4 på Prima, efter att ha spelat kanske 4-5 timmar ( klockan börjar närma sig 05 ) så börjar datorn att lagga å jävlas, så jag bootar den för att få ett stop på allt laggande o härjande. När jag startar upp igen, slår igång msn / mirc etc och sen försöker loga in igen på mitt Account på Prima, så har dem låst det. Varför?

 

Ber om ursäkt för felstavningar och möjliga särskrivningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hänt mig en gång och blev minst sagt orolig och frustrerad,,men efter några snabba mail med purple-lounges support (prima) så visade det sig att det hade skett något misstag,,dom ändrade mitt lösenord och sedan funkade det :P Får väl hoppas att liknande hänt i ditt fall också :)

 

 

Tack så mkt, aa jag är också ganska orolig, specielt när supporten inte svarat på 3 timmar. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför?

Tja supporten borde väl vara de som svarar på den frågan, är ganska så omöjligt för andra att svara på.

Har hänt mig en gång och blev minst sagt orolig och frustrerad,,men efter några snabba mail med purple-lounges support (prima) så visade det sig att det hade skett något misstag,,dom ändrade mitt lösenord och sedan funkade det :P Får väl hoppas att liknande hänt i ditt fall också :)

Tack så mkt, aa jag är också ganska orolig, specielt när supporten inte svarat på 3 timmar. :(

Primas support är ett skämt. Inte för att vara dum, men du kommer att få kämpa hårt för att få igen dina pengar. Chansen att du lyckas är också ytterst liten. Mest troligt kommer supporten inte att lyssna på dig alls. Din epostadress spärras också, dom kommer inte ens att läsa dina protester. Du måste skicka ett mail från en annan adress. Har du tur får du ett svar i stil med: "Du har brutit mot våra regler, tack för kaffet." Du kommer inte få någon förklaring på vilken regel du brutit mot och ingen chans att förklara dig. Förresten finns det fler trådar där spelare på Prima berättat om samma sak.

Jag har flera vänner som råkat ut för samma sak, låsta konton. Vänner som blivit bestulna på $3.000 utan egentlig förklaring.

Jag ger dig 50% chans att få svar och 5% chans att få tillbaka pengarna. Good luck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt konto har blivit låst 3 ggr, en gång då jag inte ens hade spelat på drygt ett halvår eller nått sånt :D

 

 

1. Gången ingen aning om vad jag hade gjort, och supporten vägrade svra på vad jag hade gjort

 

2. Gången när jag inte spelat där på drygt ett halvår så får jag ett mail om det är låst, skrev bara ett argt hatmail om hur kassa dom var och jag inte ens spelat där , så var det iaf upplåst några månder efter när jag skulle spela en invite freeroll men då se 3:dje gågngen.

 

3. Skrev in fel lösenord för många gånger

 

Så en gång har det väl varit motiverat (3an) annars ett skämt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Humm. Prima sitter inte och okynneslåser folks accounts. Räkna med det.

 

Blir du låst så är det av en anledning. Mycket troligt en felaktig anledning, men likväl så har dom en orsak.

 

Förmodligen fastnade någonting du gjorde i deras filter. Någon datoriserad check som uppfattade att ditt spelmönster eller inloggningsmönster (eller de program du körde samtidigt) på något sätt innebar ett regelbrott. Eller så har du dynamiskt IP och de tyckte det var konstigt att två olika IP spelar på samma konto inom 3 min.

 

Förmodligen en harmlös förklaring, men likväl lär den finnas där.

 

Men som någon skrev: Inte lätt för OSS att säga. Maila support och vänta/hoppas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...