Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej. Jag har spelat ett tag på många olika b2b sidor och ville nu göra en cashout från martinspoker(Till mitt bankkonto).

Martinspoker avbröt mitt uttag och skrev att de inte kunde låta mig göra uttaget eftersom att stora delar av summan ja skulle ut hade jag skickat till martinspoker från mina andra b2b konton som de säger att jag har "unrefunded withdraws" på. De vill altså att jag ska skicka tillbaka ca 1000 Euro till dom accountsen och ta ut dem till neteller(som jag satte in pengarna med). Sen kan jag göra uttag till mitt bankkonto.

Hur fan ska jag gå tillväga för att få ut mina pengar?

Om man måste sätta tillbaka lika mycket till neteller som jag satt in betyder ju det att jag aldrig kommer kunna ta ut de 1000Euro som martinspoker kräver att jag ska sätta tillbaka till neteller?

Postad
Vad jag har förstått så kan jag inte ta ut pengar från neteller till mitt bankkonto. Är jag ute och cyklar?

Ska väl gå om du registrerar din bank hos neteller, dock så blir det ju massa extra avgifter...

Postad

Det är bara att regristrera sin bank på Neteller. Varje gång du skickar pengar från Neteller till ditt bankkonto så tas en avgift på $1 ut. Inte så farligt med andra ord.

Enda sega är att det tar mellan 3-5 arbetsdagar att ta ut. Men var gör det inte det?

Postad
Och anledningen till att sajterna vill att du sätter tillbaka till NETeller är att NETeller har höga avgifter för sajterna.

hur sjunker avgiften om de måste göra en överföring tillbaka till neteller?

en vanligare anledning är väl annars för att förhindra pengatvätt?

Postad

hur sjunker avgiften om de måste göra en överföring tillbaka till neteller?

en vanligare anledning är väl annars för att förhindra pengatvätt?

Avgiften i sig blir inte mindre, men man hindrar folk att utnyttja sajten för att få en gratis överföring från NETeller till bankkonto på sajtens bekostnad. Åtminstone tidigare gällde också att sajten fick tillbaka avgifter om pengarna som satts in inte omsatts på sajten.

Men att förhindra pengatvätt är säkert också en anledning.