Gå till innehåll

Hjälp! Börjar bli för feg!


Apelsinjuice

Recommended Posts

Märker i mitt spel att jag börjar bli mycket fegare när det gäller att spela.

Ì stället för att raisa med KQo í sen position så brukar jag nu mera istället överväga att syna eller lägga mig, framför allt lägga mig! Vänj mig av vid detta! Snälla! Någon som har något tips?

 

Har bara spelat frirullar senaste 2 veckorna och i morgon börjar jag med pengar igen! Vänj mig av vid detta fegspel! Och vad kan det bero på? För många missade floppar eller rädslan att någon ska ställa in så jag antingen åker ut eller dubblar upp? Känns ganska desperat att bli av med detta eumed att jag vet att det är fel! BAHUUU! Hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du rädd att förlora pengarna spelar du nog på för hög nivå. Spela på en nivå där det inte är så jävla plågsamt att förlora några inköp. Då tror jag att rädslan försvinner. För inte blir du skraj under frirullarna?

 

Edit: Blir du skraj verkar det förresten inget kul med poker. Ta en paus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du rädd att förlora pengarna spelar du nog på för hög nivå. Spela på en nivå där det inte är så jävla plågsamt att förlora några inköp. Då tror jag att rädslan försvinner. För inte blir du skraj under frirullarna?

 

Edit: Blir du skraj verkar det förresten inget kul med poker. Ta en paus.

 

Paus?!!! HAHAH! Glöm det! Dock så är det inte så mycket som man förlorar nä, kanske ska sluta tänka på markerna som pengar, utan mer som ett vapen till för att vinna över dom andra... :) Har hört att det ska vara bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta har hänt mig ganska nyligen. I mitt fall berodde det på många förluster (spelar bara HU Sit & Go). Självförtroendet sänkte mig något fruktansvärt och man blir rädd för att bli re-raisad och sedan förlora ytterligare en match.

 

Det gäller att försöka spela sitt eget spel så gott det går för det är ju det som (förhoppningsvis ;) ) gör dig till en vinnande spelare, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du rädd att förlora pengarna spelar du nog på för hög nivå. Spela på en nivå där det inte är så jävla plågsamt att förlora några inköp. Då tror jag att rädslan försvinner. För inte blir du skraj under frirullarna?

 

Håller med, om man inte vågar lite sitt spel så spelar man för högt. Gå ner någon nivå så tror jag det kommer lösa sig. Jag har själv märkt att jag lirar mycket bättre när jag lirar på någon lägre nivå där jag har en liten bättre bankroll för. Dock ska man nog inte heller lira för lågt, då chansen är stor att man blir för vårdslös :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...