Gå till innehåll

Enhetsmatris - FL på Prima och Crypto


enhetsmatris

Recommended Posts

Lirat en timme FL precis vilket gick bra. Tyckte jag spelade hyfsat stabilt hela sessionen om än lite väl tight preflop. Bara 18% VP$IP, men det beror delvis på lite sämre kortsnitt än normalt. Sedan kan man väl diskutera aggressionsfaktorn på turn också, måttliga 16 mot 2.2 respektive 2.3 på flop och river. Kanske lite överaggressivt turnspel. :-)

 

 

 

 

14/1:

Antal händer: 175

Resultat: $42

MPPs kvar till bonus: 55

-------------------------------------------------------------

 

 

Väldigt tunt värdebet på rivern, bättre med c/c? Fi är lite åt det löspassiva hållet, har sett honom syna ner en hand med action i med oträffad AJo på Q-hög bräda. Jag tror att han är kapabel att syna med Kx, och jag kan nog göra en ganska enkel läggning mot en raise. Även på turn är tanken bet/fold. Är jag ute och cyklar?

 

 

Cryptologic

Limit Holdem Ring game

Limit: $1/$2

6 players

Converter

 

Pre-flop: (6 players) Hero is SB with A:heart: 8:club:

UTG calls, 2 folds, Button calls, Hero calls, BB checks.

 

Flop: A:spade: Q:club: K:club: (4SB, 4 players)

Hero checks, BB checks, UTG checks, Button bets, Hero raises, 2 folds, Button calls.

 

Turn: 2:club: (4BB, 2 players)

Hero bets, Button calls.

 

River: Q:spade: (6BB, 2 players)

Hero bets, Button calls.

 

Results:

Final pot: 8BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 358
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Enhetsmatris goes video!

 

Har spelat in en liten session FLSH $1/2. 3 bord på Crypto, totalt 100 händer. Skulle uppskatta kommentarer på mitt spel, tycker det finns en hel del situationer där jag nog inte agerar helt rätt. Fire away.

 

Fungerar i senaste versionen av VLC, den codec jag har använt finns tillgänglig här (längst ner på sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har inte hunnit spela någonting på närmare två veckor nu, börjar bli riktigt sugen på att få sätta mig och grinda igen. Har haft sjukligt mycket att göra i skolan sedan läsperioden startade, och det ser inte ut att bli mycket bättre framöver heller. LTH verkar ha någon form av fetisch för onödiga rapporter, det ska jävlar i det skrivas rapporter på allt möjligt trams.

 

Har iaf fixat en ny server att lägga upp filmen på, så får vi hoppas att den får ligga kvar den här gången. www.shipit.se/poker är adressen. Ladda ner, titta på filmen och kommentera här!

 

 

 

Edit: I veckan gick jag och köpte ett Nike +iPod-kit, ett enkelt och sjukt häftigt sätt att logga sina löprundor. Kände dock inte för att lägga ut pengar på Nikes specialskor, så jag tog fram verktygslådan och började gräva i vänsterskon. Sjukt jobbigt, men resultatet blev helt ok till slut. Ska ut på jungfrufärd snart. Självklart dokumenterade jag arbetet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Abstinensen tog övertaget ikväll, så jag var tvungen att lägga ner skolböckerna och spela ett litet tag. Fick av någon anledning för mig att jag skulle upp och känna lite på $2/4. Ganska dumt när man inte har spelat på två veckor, men så blev det iaf. Spelade nervöstight poker och slutade +2BB efter drygt 100 händer. Cryptos $2/4 är _tight_ men spelarkvalitén är väl inte mycket bättre än på $1/2. Lite färre familjepotter och lite tightare kanske. Funderar på att köra åtminstone något $2/4-bord så länge jag kör på Crypto, bonusarna går mycket snabbare att spela in där. Blir nog så fram till nästa downswing iaf.

 

10k-händersmålet går åt helvete i januari. Får försöka klara det i februari istället.

 

28/1:

Antal händer: 118

Resultat: $8

MPPs kvar till bonus: 2

 

 

OT: Nike+ fungerade hur bra som helst även om jag inte vet hur stor felmarginalen är när det gäller distansen. Får testa på löparbana någon dag och mäta. Nu är det roligt att springa igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skön inledning på $2/4 idag. Bland de 30 första händerna återfinns bland annat:

 

AA vs 55, -$28 (cappat preflop och 5(!) spelare till floppen)

JJ vs K9s, -$14

KK vs QQ, -$30

KK vs AQ, -$14

 

Inte mycket som satt där i början, dippade som mest drygt $100. Hittade en minirush på slutet och slutade bara -4BB. Kunde varit värre.

 

 

31/1:

Antal händer: 115

Resultat: $16

Bonus: $100

MPPs kvar till bonus: 451

 

 

-----------------------------------------------------------------------

Och så var det det där med spelarkvalitén på $2/4...

 

Cryptologic

Limit Holdem Ring game

Limit: $2/$4

6 players

Converter

 

Pre-flop: (6 players) Hero is SB with 9:diamond: 6:heart:

UTG calls, UTG+1 calls, CO calls, Button raises, Hero folds, BB calls, UTG calls, UTG+1 calls, CO calls.

 

Flop: 9:heart: 5:spade: 3:diamond: (10.5SB, 5 players)

BB checks, UTG checks, UTG+1 bets, CO folds, Button calls, BB calls, UTG folds.

 

Turn: 5:club: (6.75BB, 3 players)

BB checks, UTG+1 bets, Button folds, BB calls.

 

River: K:club: (8.75BB, 2 players)

BB checks, UTG+1 bets, BB calls.

 

Results:

Final pot: 10.75BB

UTG+1 shows Kh 6c

BB mucks 3c Ad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lillsession med två bord $2/4 och ett bord $1/2. Börjar fint med att få kungar spräckta av en hålstege, men hade sen lite flyt på 2/4-borden så lyckades faktiskt plussa till slut.

 

4/2:

Antal händer: 141

Resultat: $45

MPPs kvar till bonus: 414

 

 

 

Kan väl vara läge att sammanfatta januari också:

 

Januari:

Antal händer totalt: 4403

FL $0.5/1 - $2/4: $13 (1143 händer)

NL$20: $170 (3260 händer)

Bonus: $193

RB: runt $15, ej inne på kontot än

 

Totalt: ~$25

 

Februari får gå bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din film.

 

endast som underlag för diskussion....

 

a4s, 1 min in. Du har TP, det kan du inte vika när det är checkat på flop. när du betar ut är risken stor att du blir bluffraisad, det är ett standardspel. här måste vi till SD och om du ska hitta vik på vägen kan du inte beta ut tycker jag.

 

 

A4o 2,50 in.

det här är ingen sr som du verkar tro, du höjer för värde. bra flop för dig.

smal för honom att träffa och du flopar bara ett överkort. Jag betar turn här för värde typ.

 

7min, J7, jag betar oxå ut här. Kan gå för c/r för du är inte jätteorolig för överkort men du tappar värde. vet inte vad som är bäst men jag betar som sagt oxå ut här.

 

A7s,12in, tror inte jag höjer OOP där om jag inte kan få det HU med stor sannolikhet. sen peelar du inte med en GS, du peelar med en GS + A-outs.

 

15in, KT, jag raisar inte flop där så ofta, och aldrig för att hitta ett vik. för det

är väl det "veta var jag står" betyder?

Om jag raisar så är det för jag har en read. Typ att jag spelar mot aggro/SD-apa som ändå betalar av med en sämre hand. Annars är en bet per gata lagom att få in här IMO.

 

jag inbillar mig du behöver få upp din WentoSD, du verkar folda rätt mkt. Det är inte direkt ultimat i FL. Bra film, köp en mic.

 

peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din film.

...kommentarer...

Värdefulla kommentarer, tack! Har tyvärr inte tid att kolla på de specifika händerna för tillfället, men ska försöka reflektera lite över det närmsta veckan. WTSD bör nog upp en aning som du säger och framförallt så måste aggrofaktorn ner, tokaggressiv för tillfället. Utifrån videon, skulle du säga att mitt spel är vinnande på säg $2/4 eler $3/6 mot den här typen av motstånd? Själv osäker på om jag överhuvudtaget är vinnande på shorthanded FL. Genomärliga svar uppskattas. :-)

 

I övrigt så ligger spelet på is, ska till Danmark och spela en handbollsturnering hela helgen. Ganska otippat att det blev så med tanke på att jag inte rört en handboll på drygt fem år. :-) Ska bli intressant. På tal om idrott så fick jag avbryta dagens löpträning efter ett par kilometer pga symptom som tyder på benhinneinflammation. Tilt.

 

Edit: Anna Nicole Smith är död. Galet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värdefulla kommentarer, tack! Har tyvärr inte tid att kolla på de specifika händerna för tillfället, men ska försöka reflektera lite över det närmsta veckan. WTSD bör nog upp en aning som du säger och framförallt så måste aggrofaktorn ner, tokaggressiv för tillfället. Utifrån videon, skulle du säga att mitt spel är vinnande på säg $2/4 eler $3/6 mot den här typen av motstånd? Själv osäker på om jag överhuvudtaget är vinnande på shorthanded FL. Genomärliga svar uppskattas. :-)

 

I övrigt så ligger spelet på is, ska till Danmark och spela en handbollsturnering hela helgen. Ganska otippat att det blev så med tanke på att jag inte rört en handboll på drygt fem år. :-) Ska bli intressant. På tal om idrott så fick jag avbryta dagens löpträning efter ett par kilometer pga symptom som tyder på benhinneinflammation. Tilt.

 

Edit: Anna Nicole Smith är död. Galet.

 

ah där ser man, hoppas de går bra med handbollen :-) Team..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska kolla på den imorgon.

 

Du är välkommen till 1/2£ borden =) (där jag är)

Perfekt, du hittar säkert en del som är värt att diskutera. £-borden vet jag inte om jag vågar mig på igen, varje gång jag testat så har jag tokbackat rakt ut. :-)

 

ah där ser man, hoppas de går bra med handbollen :-) Team..?

Tackar tackar. Handbollsspelare själv kanske? När jag spelade så var det i H43 som högersexa. I Danmark blir det Team Tetra Pak. :-) Har en polare som jobbar där och de brukar spela någon årlig företagsturnering i Danmark, och tydligen var de en man kort i år. Ska rapportera hur det gick när jag kommer hem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok.

 

A7: 8 min in.

 

Det känns inte så stabilt att du ska raisa på knappen med den handen när du har 3 limpare efter dig. Och du träffar visserligen A på floppen, men det möjliggör också en massa outs till FI 1,2 och 3. För det var 2 hjärter och och möjlig stege + drag. Du kommer förlora dessa potter 8/10 om du inte har bra read på ditt bord och image.

 

77: 8 min in.

 

Tycker du ska raisa hela vägen. Mycket tyder på att han sitter på överpar när floppen kommer 5510. Jag själv skulle tryckt in en C/R på turn för extra värde. Skulle du bli re-raisad på turn så skulle du calla ner handen. Folk gillar att överspela sina ak-aj på just $-borden verkar det som.

A7: 12 min in.

 

Du är i BB med A7s och du har 2 limpare före dig. Du gör rätt att höja här. Floppen kommer 345 med 2 hjärter. Felet här är att du inte bettar, du checkar och du låter semi-weaka spelaren som du kallar honom, betta ut dig. Du ska raisa honom alla dar i veckan här. OChs en har du inte gut-shot som du säger. Du har en open-ended stegdrag. en 2:a eller 6:a ger dig stegen, och du leder förmodligen om du träffar esset. 11 outs. Sen kanske du skulle kunna bluffa ut honom när K kommer på turn. Du representerade en stark han iom din höjning.

96s: 19 min in.

 

Jag gillade ditt spel fram till turn. Du ska bomba på där. Du blir alldeles för passiv. Du träffar högsta paret + gutshot + färgdrag. Sen att du lirar mot tomten igen, så ger du honom alldeles för mycket respekt. Killen tror lägsta paret + runner runner färg är nöten, men du spelar efter hans melodi. Straffa såna där mer med en massa höjningar.

 

87s: 21 min.

 

Förstår inte varför du slänger den. Limpa in med den.

 

Du raisar alldeles för mycket. När du raisar så skriker det att du har höga kort. Börja limpa mer enligt mig. Det är inte fel att limpa in med AK, och sen köra upp en C/R på turn till exempel. Börja spela mer suited connectors. De är värda ganska så mycket.

 

Tycker du borde tighta in dig lite mer med höga kort, och bli lite mer agressiv. Agressive behöver inte menas att du raisar alla händer. limpa-raise-check-raise är väldigt agressivt också. Exprementera lite mer med ditt spel. Tycker du ska slå 1/2 innan du går upp till 2/4 =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du raisar alldeles för mycket. När du raisar så skriker det att du har höga kort. Börja limpa mer enligt mig. Det är inte fel att limpa in med AK, och sen köra upp en C/R på turn till exempel. Börja spela mer suited connectors. De är värda ganska så mycket.

 

Tycker du borde tighta in dig lite mer med höga kort, och bli lite mer agressiv. Agressive behöver inte menas att du raisar alla händer. limpa-raise-check-raise är väldigt agressivt också. Exprementera lite mer med ditt spel. Tycker du ska slå 1/2 innan du går upp till 2/4 =)

 

Jo, nu när du väl säger det så har du ju rätt. Men borde man egentligen inte kunna limpa alla händer eftersom det då blir totalt omöjligt för fi att veta vad man har plus att man kommer bliigt undan om man inte träffar. Genom att aldrig höja flopp utan vänta till turn så kommer de inte heller få någon information om vår hand. Detta spelet syns mycket till på de lite lägre nivåerna och det är därför de är så oerhört svårslagna, dock på Semi-high/high stakes som t.ex 0.5/1 - 1/2 så förekommer det fiskar som höjer, dels med bra, och hör och häpna, dåliga kort! På Ultramegajättesuperduperhighstakes så sägs det att man höjer med jätte många händer, låter konstigt för mig men det är vad jag har hört iallafall. Men man ska ju ta allt på internet med en nypa salt, för ofta är det ju väldigt många okunniga som skriver på internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nöt-rådet.

 

Det är inte fel :mrgreen:

 

Jo, nu när du väl säger det så har du ju rätt. Men borde man egentligen inte kunna limpa alla händer eftersom det då blir totalt omöjligt för fi att veta vad man har plus att man kommer bliigt undan om man inte träffar. Genom att aldrig höja flopp utan vänta till turn så kommer de inte heller få någon information om vår hand. Detta spelet syns mycket till på de lite lägre nivåerna och det är därför de är så oerhört svårslagna, dock på Semi-high/high stakes som t.ex 0.5/1 - 1/2 så förekommer det fiskar som höjer, dels med bra, och hör och häpna, dåliga kort! På Ultramegajättesuperduperhighstakes så sägs det att man höjer med jätte många händer, låter konstigt för mig men det är vad jag har hört iallafall. Men man ska ju ta allt på internet med en nypa salt, för ofta är det ju väldigt många okunniga som skriver på internet.

 

Nu grundar jag mina teorier just på nivåerna 1/2-3/6£ 6-manna borden som jag själv spelar. Om man limpar in alla händer så har man just ett mönster som FI kommer garanterat lägga märke till. I längden kommer du gå förlorande i ditt spel oavsätt vad du har för händer. Jag menar absolut inte att man ska inte raisa sina händer. Allting beror ju på kontexten av hur bordet är. Nu när enhetsmatrisen spelar så märker jag att han inte har en sån stor read på bordet. Det är ganska så svårt också iom han 3-tablar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte fel :mrgreen:

 

 

 

Nu grundar jag mina teorier just på nivåerna 1/2-3/6£ 6-manna borden som jag själv spelar. Om man limpar in alla händer så har man just ett mönster som FI kommer garanterat lägga märke till. I längden kommer du gå förlorande i ditt spel oavsätt vad du har för händer. Jag menar absolut inte att man ska inte raisa sina händer. Allting beror ju på kontexten av hur bordet är. Nu när enhetsmatrisen spelar så märker jag att han inte har en sån stor read på bordet. Det är ganska så svårt också iom han 3-tablar.

 

Jag tycker man ska alltid höja AK, speciellt på låga nivåer. Blir du för lättläst så är det väl bara att börja höja med lite sämmre händer, typ T8s och liknande. Men tror intet man blir lättläst på så låga nivåer, jättemånga spelare där som lirar sina kort och inget annat.

 

Känns osm ABC poker fungerar bäst och är mest EV på sånna nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker man ska alltid höja AK, speciellt på låga nivåer. Blir du för lättläst så är det väl bara att börja höja med lite sämmre händer, typ T8s och liknande. Men tror intet man blir lättläst på så låga nivåer, jättemånga spelare där som lirar sina kort och inget annat.

 

Känns som ABC poker fungerar bäst och är mest EV på sånna nivåer.

 

Kanske på $ borden. ABC fungerar inte speciellt bra på £ har jag märkt. Kanske en hit-and-run skulle fungera. Men i längden (ca: 700-1000 händer) på en session så blir man garanterad överkörd. Men det är inga djupa spel precis heller på den nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske på $ borden. ABC fungerar inte speciellt bra på £ har jag märkt. Kanske en hit-and-run skulle fungera. Men i längden (ca: 700-1000 händer) på en session så blir man garanterad överkörd. Men det är inga djupa spel precis heller på den nivån.

 

Oj, spelar inte på £ så har ingen aning, men det jag menade var att du tappar för mycket i värde om du börjar limpa AK, bättre att höja med sämre händer an att börja limpa AK om du vill variera ditt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte man ska limpa i SH öht, jag tycker man ska raisa AK. Med AK behöver du kanske inte cappa HU varje gång, där kan du variera om du vill. (är ni fler än 2 cappa för värde) SC kan du raisa först in från många positioner. Så spelar jag i alla fall.

 

Tycker det beror på vilken spelstil man har utvecklat. Har man bra read förmåga så kan man nog. Kan bara utgå från mig själv ;(

 

Oj, spelar inte på £ så har ingen aning, men det jag menade var att du tappar för mycket i värde om du börjar limpa AK, bättre att höja med sämre händer an att börja limpa AK om du vill variera ditt spel.

 

Jag har rätt så svårt att spela så eftersom det inte stämmer överens med den spelstil jag har utvecklat. Många Continue-betar sina pp fast det ligger överkort uppe, och de tror inte att man limpar in med t.ex. AK så man kan få saftigt betalt vid rätt tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck... Höj först in, i synnerhet med AK, och lägg ner alla retarderade FPS-skadade resonemang som du har snickrat ihop hemma på kammaren. Du har fel, och jag orkar inte förklara varför.

 

Och om AK-limp passar in i ditt övriga spel så är det ett argument för att förändra ditt spel, inte för att limpa med AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck... Höj först in, i synnerhet med AK, och lägg ner alla retarderade FPS-skadade resonemang som du har snickrat ihop hemma på kammaren. Du har fel, och jag orkar inte förklara varför.

 

Och om AK-limp passar in i ditt övriga spel så är det ett argument för att förändra ditt spel, inte för att limpa med AK.

 

Och det kommer från en som spelar No limit i synnerhet. Din argument är ju verkligen starka om du inte orkar förklara. Vem f*n bryr sig om dina åsikter om du inte stödjer dem med något?

 

Och nej, jag är nöjd med mitt spel, eftersom det drar in 40BB per dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det kommer från en som spelar No limit i synnerhet.

 

Vilket spel jag spelar mest i nuläget är relevant därför att...??

 

Din argument är ju verkligen starka om du inte orkar förklara.Vem f*n bryr sig om dina åsikter om du inte stödjer dem med något?

 

Jag har inte ens lagt fram några argument. Jag bara säger som det är. Anledningen till att jag inte orkar förklara är för att det redan finns rättså glasklara resonemang om detta i flera trådar här på forumet, på 2+2 och i diverse artiklar och böcker. Ingen FL-auktoritet rekommenderar att spela som du föreslår, utan snarare det motsatta. Det är inget jag själv har hittat på. Skilj på åsikt och fakta, och lägg framförallt inte fram dina egna åsikter som om de vore fakta. Ignorance is not an opinion liksom.

 

Och nej, jag är nöjd med mitt spel, eftersom det drar in 40BB per dag.

 

Hur mycket du vinner är bara ett mått på hur mycket bättre än dina motståndare du spelar, inte ett mått på huruvida du spelar perfekt poker eller inte. Om du är nöjd med att inte maximera EV så be my guest, jag ska inte hindra dig.

 

 

Sorry för spam i dagboken enhetsmatris, GL med liret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket spel jag spelar mest i nuläget är relevant därför att...??

 

Fixed och No limit är som natt och dag.

 

 

 

Jag har inte ens lagt fram några argument. Jag bara säger som det är. Anledningen till att jag inte orkar förklara är för att det redan finns rättså glasklara resonemang om detta i flera trådar här på forumet, på 2+2 och i diverse artiklar och böcker. Ingen FL-auktoritet rekommenderar att spela som du föreslår, utan snarare det motsatta. Det är inget jag själv har hittat på. Skilj på åsikt och fakta, och lägg framförallt inte fram dina egna åsikter som om de vore fakta. Ignorance is not an opinion liksom.

 

Jag pratar själv om 1.5 års erfarenhet av att spela Fixed i nivåerna 1/2-3/6. Om du bara spelar korten så är det statistikt lagt att det är ev+ att höja varenda gång med AK. Men nu är det människor vi spelar mot, och inte kort. Vilken som helst ser ett mönster om man bara höjer med höga kort hela tiden. Jag har aldirg påstått att man ska BARA limpa in med AK. Jag påstår att man ska variera sitt spel även med såna kort.

 

Fakta och åsikt? Haha, spelar du bara statistiskt så är det fakta du kan lägga fram. Spelar du mest på psykologi så är det fakta-MY-ASS! Inga böcker/forum/statistik kan hjälpa alla att få ett vinnande spel. Men det kan utveckla ens personlgia spelstil. Det är en j*vla skillnad.

 

 

 

Hur mycket du vinner är bara ett mått på hur mycket bättre än dina motståndare du spelar, inte ett mått på huruvida du spelar perfekt poker eller inte. Om du är nöjd med att inte maximera EV så be my guest, jag ska inte hindra dig.

 

Det existerar inte perfekt poker. Jag maximerar mina vinster i längden med mitt spel. Som sagt, jag spelar personerna och inte korten. Och med det så varrierar det vad jag gör med AK beroende på kontexten jag är i.

 

 

Sorry för spam i dagboken enhetsmatris, GL med liret.

 

Annars kan vi kalla det diskussion som han kan ta del av. Och inte vara mr-know-it-all hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...