Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

$10+$1 SnG på Prima. EDIT: 6-manna-SnG.

Fi har under turneringen spelat relativt tight, inte utmärkt sig speciellt. Lite rädd för continue bets och rätt lättbluffad.

HU är han den klassiska weak-passiva spelaren, foldar BB mot höjningar och synar från SB. Jag har suttit och stealat från honom länge, men förlorat ett par all ins mot honom.

Synar väldigt sällan. Min spelstil aggressiv, jag har aldrig spelat från SB utan att höja.

Blinds 320/640

Jag sitter med ca 3200, han med ca 2800

Jag SB, han BB, potten 960. Tittar ned på AA och slänger in en limp.

Min tanke är att jag nästan garanterat inte får syn om jag höjer. Checkar han så gör det mig inte SÅ mkt, men förhoppningsvis tolkar han min limp som svag och höjer, då jag tidigare antingen höjt eller foldat.

Var det under de omständigheterna rätt att limpa, eller ska jag hålla mig till den heliga regeln?

Bör tilläggas att det nog var mitt livs första limp med AA, bara så ni inte får för er nåt :)

Postad

Jag tycker absolut att det kan vara rätt att limpa här, men ...

Synar väldigt sällan. Min spelstil aggressiv, jag har aldrig spelat från SB utan att höja.

... detta talar mot att limpa. Om du limpar för första gången (dessutom med höga blinds) efter att ha höjt 17 gånger verkar det misstänkt.

Postad
Jag tycker absolut att det kan vara rätt att limpa här, men ...

... detta talar mot att limpa. Om du limpar för första gången (dessutom med höga blinds) efter att ha höjt 17 gånger verkar det misstänkt.

Joo krävs en riktig donk för att inte se igenom det. Kan vara bättre att få in allt preflop, han borde syna med många händer (som han kanske kastar på floppen).

Postad
Joo krävs en riktig donk för att inte se igenom det. Kan vara bättre att få in allt preflop, han borde syna med många händer (som han kanske kastar på floppen).

Det var just det som var tanken, att få in allt pre flop. Ok, att limp kanske inte har den effekten om det är för genomskinligt, men ditt argument mot mitt tänkande är isf fel.

Tanken var att om jag höjer så blir det förmodligen bara en steal, vilket iofs har värde i sig. Förhoppningen dock att han skulle höja, och att jag på så sätt får in allt pre flop.