Gå till innehåll

Arbeta i USA?


M_G

Recommended Posts

Tänkte höra om det är någon som varit över i USA och jobbat under en period?? Framför allt ni som åkt dit och hittat jobb för ett amerikanskt bolag och ej skickats från Sverige på affärsresa.

 

Funderar nämligen starkt på att åka över dit ett tag och kolla landet som man säger.

 

Ni som varit där, hur svårt har det varit och fixa greencard och grejer för att kunna jobba där?

 

Hur svårt var det att få jobb? :D

 

Vart rekommenderar ni att man ska dra?

 

Själv vill jag gärna till sol och värme, läs L.A / Miami.

 

Tackar till alla er som kommer med konkreta tips och idéer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mmm......hårt men sant. Satsa på det där de brukar köra, där de lottar ut green cards (vet inte om de fortfarande gör det), men vad jag vet så är det helt omöjligt att få jobb i USA. Du måste vara mycket eftertraktad spjutspetskompetens inom ditt område, och ha ett företag som inte kan hitta den kompetensen i USA för att få det...

 

mvh

Ant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror lite på vad du har för status.

Tex om du pluggar, finns det ett gäng sponsororganisationer som hjälper dig fixa visa givet att du har kontakt med ett företag.

 

Har för mig att dem heter bunac eller nåt sånt, finns iallafall ett gäng sådana.

 

Annars kan jag starkt rekomendera craigslist.com, hjälper kanske inte så mkt på visa-biten men alltid nåt.

 

cheers

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag väl i princip bestämt mig för att sticka iväg ett tag. Men det blir först om ett halvår kanske tidigare. Ska först åka dit ett par veckor och reka lite gå på lite intervjuer osv. sedan flytta dit ett tag.

 

Behöver verkligen förverkliga lite funderingar och tankar jag har om saker jag vill göra. Så varför inte nu när jag och min sambo separerat? Gäller bara och kolla så jag får jobba där ett tag. Är ju förmodligen inte för all evighet ändå. Tack för tipset om Craigslist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...