Albert Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 NL50 pelopedal som i det här fallet är min opponent är en riktigt konstig spelare. Han satt tidigare med över €200 men han förlorade dem på många konstiga syner. Iaf tidigare så har han bluffat mig på ett nästan idientiskt bräde: QQ9 och jag hade T9o och fick ordentlig omslag och foldade och han visade upp T5o. Players: *SCHERMAN* (EUR 44,97 in seat 1) BondeBash (EUR 9,03 in seat 2) bebeth (EUR 10,77 in seat 3) KRXKZY (EUR 155,17 in seat 4) PokerStan (EUR 86,46 in seat 5) pelopedal (EUR 70,28 in seat 6) Dealer: pelopedal Small Blind: *SCHERMAN* (0,25) Big Blind: BondeBash (0,50) KRXKZY was dealt: Ad - 5d bebeth Fold KRXKZY Call (0,50) PokerStan Call (0,50) pelopedal Raise (3,00) *SCHERMAN* Fold BondeBash Fold KRXKZY Call (2,50) PokerStan Call (2,50) Flop Qc - Qh - 5s KRXKZY Check PokerStan Check pelopedal Bet (5,00) KRXKZY Call (5,00) PokerStan Fold Anledningar till att jag checkar: Jag vill att de ska fortsätta betta med en sämre hand på turn/river. Jag vill inte skrämma ort min opponent genom att höja. Nackdelen är juu att man inte får vet "var man står", men det löser sig oftast. Turn Qc - Qh - 5s - 4c KRXKZY Check pelopedal Check Har ju ingen vidare position på honom så det blir check. River Qc - Qh - 5s - 4c - 2c KRXKZY Bet (7,50) pelopedal All-In (62,28) KRXKZY ??? Tänket för river är: Han checkade turn så jag borde ha bästa handen. Då frågar du dig säkert: Varför checksynar du inte istället? Bra fråga! Kände mer för att betta men nu får man ordentligt omslag så vad gör man? Instafold? Som jag berättade i början så är den här handen identisk med en föregående hand så det är min enda read. Han är lös och bettar oftast pott på flopp efter att han raisat och då har han oftast något. Check på flopp efter att han raisat pre betyder missad flopp. Är ju ganska knasigt att blyffa med hela stacken i en tom pott. Kommentera gärna. Citera
kfluffie Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 Du skulle nog ha raisat på floppen för att visa hur stark din hand var jämtemot hans. Sen på Rivern är det nog fold. Visserligen är han lös men är du sugen på att stoppa in runt 55$ till i en 85$ pott med mittenpar med parad bräda? AA-66 slår dig, Qx, A3, 36 A3 är väl inte helt otänkbart om han är Maniac. Folda iställer och vänta ut nästa hand ... Instafold Citera
Albert Postad 15 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2006 Egentligen borde man väl foldat och väntat på bättre tillfälle, men eftersom att jag tyckte mig kunna "läsa"* honom någorlunda bra så hittade jag en syn ala Nohend. Det är inte direkt mot alla spelare man gör såna här syner, men just då kändes det ok. KRXKZY Bet (7,50) pelopedal All-In (62,28) KRXKZY Call (54,78) pelopedal shows: 6d - 7d (a pair of queens) KRXKZY shows: Ad - 5d (two pairs, queens and fives) KRXKZY wins: EUR 141,31 (with two pairs, queens and fives) Rake: EUR 3,00 Var lite "show of" på den handen men jag var så nöjd med den synen. Citera
Hjort Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 Varför checkade du inte rivern? Du skulle nog ha raisat på floppen för att visa hur stark din hand var jämtemot hans. Tror inte det är så där jättebra idé att ge en aggressiv, envis, bluffig spelare jättemycket action med bottenparet. Om man höjer och får action av en sämre hand så är det en höjning och då måste man lägga, om man höjer och får syn så är man nästan säkert slagen. Citera
Albert Postad 15 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2006 Varför checkade du inte rivern? Det har jag inte svar på. Om man nu kollar på handen utspelade sig med facit så hade en check från min sida lett till ett pottbett (tror inte han hade tryckt in sin stack då) och jag hade synat pottbettet. Som sagt så var det en read syn som var marginell. Citera
Recommended Posts