Gå till innehåll

Vilken nivå bör jag spela på?


YTWTM

Recommended Posts

Om jag säger såhär:

 

Det jag har upplevt hittils under min tid som sng-spelare, är att man har otroligt stora swings ibland. Betydligt värre än i cashgame. Iaf för min egen del. Någon här som känner likadant?

 

Hur många inköp kör ni med, (det kanske var bättre formulerat) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag har upplevt hittils under min tid som sng-spelare, är att man har otroligt stora swings ibland. Betydligt värre än i cashgame. Iaf för min egen del. Någon här som känner likadant?

SnG är pokerformen med minst varians av i stort sett alla pokerformer.

 

Vad du ska spela på för nivå beror ju på om/hur stort övertag och vad förluster innebär för dig. Säg att du får räkna med att torska 8-10 inköp i rad ganska snart, vad har det för konsekvenser för dig?

 

Det finns ingen magisk regel om vilken nivå man bör spela på i förhållande till sina tillgångar, man får helt enkelt försöka uppskatta hur mycket det kan svänga nedåt och vad man i så fall gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm vilken svår fråga, du måset ju testa dig fram mellan 5 och 10 $ nivån med en så liten bankrulle. Där du känner att du bygger snabbast/timme skall du fortsätta. När du känner att du regerar som 90% av alla på pf.nu tycker sig göra skall du gå upp i nivå om du tycker det är viktigt att dra in pengar till hyra,semester etc, känner du att det är ok att bara dra in småflis så kan du tugga på en nivå och casha ut pengar med jämna mellanrum, bara du ser till att ha rulle som täcker swingsen, men ffa se till att ha förbannat jäkla kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...