Gå till innehåll

Välja pengarna eller EPT Monte Carlo?


mickol

Recommended Posts

Jag har vunnit ett buyin till EPT-finalen och sitter nu i ett litet dilemma om jag ska försöka få det i pengar istället för att åka dit. 10000 euro är ju en hel massa pengar, plus att det lär ju kosta multum att bo i Monte Carlo en vecka.

 

Hela eliten är väl där, men jag anser inte att de är speciellt mycket bättre på poker än mig. Fast å andra sidan är de ju inte sämre heller. Chansen att klonka in sig till ITM för att minst få de 10k är ju inte så stor. Skulle ju lika gärna kunna köpa in mig till två "vanliga" EPT-tävlingar istället och ändå ha en fin liten vinst.

 

Vad skulle ni valt om ni hade valet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pengarna helt klart.

 

Man kan alltid satelita sig till nån annan tävling. och under tiden så har du ganska mycket deg att bygga rulle med..

 

Är stabil 3/6 spelare idag och planerar varken att gå uppåt eller nedåt så rulle har jag. Jag har inget skrikande behov efter pengar, men har väldigt svårt att övertyga mig själv att lägga 10k på en turnering. Men det vore ju jävligt kul om det skulle gå bra :)

 

Ingår inte resa och fickpengar?

 

Jag skulle tagit pengarna och köpt in i en annan turnering istället, resten är ju ett fint tillskott till bankrullen 8-)

 

1000 euro, men tror knappast det kommer täcka allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle ha åkt ner och tagit det hela som en lyxig semester. Det är kanske enda gången du får uppleva nått sånt, att få spela poker mot hela världseliten i monte carlo, verkar ju inte allt för sunkigt.

 

Om du dessutom inte har nått behov av pengar så fattar jag inte ens vad du tvekar på.

 

Dessutom har du ju alla möjligheter att sno åt dig en del av kakan (prispotten) vilket är lockande bara det.

 

Åk, carpediem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle ha åkt ner och tagit det hela som en lyxig semester. Det är kanske enda gången du får uppleva nått sånt, att få spela poker mot hela världseliten i monte carlo, verkar ju inte allt för sunkigt.

 

Om du dessutom inte har nått behov av pengar så fattar jag inte ens vad du tvekar på.

 

Håller helt med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle ha åkt ner och tagit det hela som en lyxig semester. Det är kanske enda gången du får uppleva nått sånt, att få spela poker mot hela världseliten i monte carlo, verkar ju inte allt för sunkigt.

 

Om du dessutom inte har nått behov av pengar så fattar jag inte ens vad du tvekar på.

 

Dessutom har du ju alla möjligheter att sno åt dig en del av kakan (prispotten) vilket är lockande bara det.

 

Åk, carpediem!

 

Jag håller med till fullo, skulle satt resan i första prioritet, du kan ju alltid åka dit med några vänner annars, ta det som en semester där EPT ingår som en bonus! Suport från vänner i publiken ser jag nog mest som en bonus, så du kan ju säga till vännerna:

-Vinner jag inte några pengar så köper ni mig en öl!

Se det som världens dyraste öl istället, inte en EPT tävling!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chansen att klonka in sig till ITM för att minst få de 10k är ju inte så stor. Skulle ju lika gärna kunna köpa in mig till två "vanliga" EPT-tävlingar istället och ändå ha en fin liten vinst.

 

Vad skulle ni valt om ni hade valet?

 

Med den inställningen, stanna hemma. Sluta spela helt och hållet. Eller tänk :roll:

"Winners make them self winners, loosers make them self loosers"

( sklansky´s ord inte mina)

Åk dit med insällningen, jag skall spela skiten ur dem. Kolla hur långt "steve dannermann´s"(lite osäker på namnet) inställning tog honom ;)

När får du chansen igen, får du den? Varför spelar du? är inte detta en bra belöning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...