Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag tänkte höra era tankar på en grej jag ofta brukar göra när jag får tillfälle.

Jag spelar mycket SnGs och ibland kan det hända att någon drar och blir away, om vi då är vi bubblan och han är till vänster om mig(ska helst vara chipleader också) brukar jag ofta folda till honom för att få de andra två att chansa mindre och ge mig mer tillfällen att sno från dem.

Nu undrar jag vad ni tycker om detta tillvägagångsättet om det är helt ok eller helt fel i sk collution tankar?

Postad

och för övrigt måste du spela bisarrt många SnGs för att råka ut för detta ofta...och ska mycket till för att du ska tjäna mer på att folda för att kunna stjäla mer när du vet att han kommer lägga sig.

Postad

Har väll hänt 5-6 gånger så ofta kanske det inte är men tillräckligt för att göra en tråd av det iaf. Frågan är alltså är det oetiskt att hålla en inaktiv spelare vid liv för att kunna sno från de som är aktiva så att när det väll blir HU har jag typ 80% av markerna.

Postad

SVAR: NEJ det är inte collusion, NEJ det är inte FUSK, NEJ det händer inte ofta nog att en blir disconnect och de två andra som är kvar har en IQ mindre än 20 så att de inte skulle fatta vad du håller på med.

Men det var en bra tanke, tyvärr funkar det inte i verkigheten.

Lycka till med klonkandet.

Postad
Varför skulle det vara oetiskt? Collution????? :roll:

För att jag hjälper en inaktiv spelare till pengarna.

Jag vet inte om du är ett troll som driver med oss men fortsätt du med ditt spel utan att ha dåligt samvete. :)

Vill du ha ett råd så fungerar ofta inte den omvända psykologin som du använder dig av. Det kommer inte heller att ge dig någon edge som gör att du kan bli proffs ellet nåt.

• 3 weeks later...
Postad

Ursäkta mig om jag är enormt trött idag men borde det inte vara bättre att bara hämta den där gratisblinden än att ge bort?

Förklara på ett logiskt sätt vad syftet är att ge bort det till en inaktiv spelare? Då måste vi ju förutsätta att man själv slår ut dom andra två?

Jag hänger inte alls med.....

Postad

För det första så behövs det många premisser för att detta skall fungera.

1. du skall ha minst 50% av markerna som är kvar.

2.en inaktiv spelare ska sitta till din vänster.

3. de resterande spelarna ska inte vara de smartaste.

Logiken är som så att så länge det är fyra spelare kvar kan de som är kvar hamna utanför pengarna och kommer lägga sig mer än om det skulle vara 3 personer kvar. Du skall alltså ha kvar den inaktiva tills ni så gott som blindat bort nån av de aktiva och då enkelt sno bort honom och hamna HU med 80% av markerna.

Nu var frågan inte om det är ett bra spel eller inte utan om det på något sätt uppfattas som oetiskt eller få pokerspelare att anmäla det. Vet att det inte händer i någon stor utsträckning alls, men det händer i alla fall.

Nu när upplägget är lite bättre kanske ni kan svara på den riktiga frågan om detta är oetikst att göra? Då min tanke är helt egoistisk men kan väldigt lätt inte uppfattas så.

Tankar på detta?

Postad

Fortsätt bara om du vill. Det är inget oetiskt i det du gör. Du anpassar bara din strategi för att du ser att spelaren efter dig inte spelar. De övriga kan ju också se detta och anpassa sitt spel efter det.

Vem fan skulle anmäla dig för att du inte synar i SB och ger bort vad som torde vara ganska stora summor i detta skede av turneringen?

Du skriver också att de inte ska vara smarta för då fungerar det inte. Men om de inte är smarta nog för att inse vad du gör vad ska de då anmäla?

Postad

Nu när upplägget är lite bättre kanske ni kan svara på den riktiga frågan om detta är oetikst att göra? Då min tanke är helt egoistisk men kan väldigt lätt inte uppfattas så.

Tankar på detta?

Jag ser inte ens hur du kan få det hela till ett etiskt dilemma. Misstänker faktist att detta är en förtäckt brag post där du vill visa vilka sofistikerade bubble metoder du behäskar. "keep the bubble alive" ; standard S&G taktik, med andra ord en del av spelet.