Gå till innehåll

Bästa utbildning för en pokerspelare?

Kenan83

Recommended Posts

Tja!

Det är nämligen så att jag har spelat poker i ca. 2 år och försöljt mig på det i 4 månader nu. Efter att läst många trådar så blir man lite rädd för att tappa kontakten med verkligheten :) Sitter o grindar ca. 12 timmar varje dag, resten av tiden ligger jag i sängen o kollar på tv. Klart går man ut o festra ibland men inte så ofta.

Är intreserad av att börja plugga lite så att man har något att göra vid sidan om.

Vilken är den bästa utbildningen för en pokerspelare, allså så att man inte sitter på föroläsningar 8 timmar varje dag utan har mer frihet. Är intresserad av ekonomi, helst börsen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att du ökar dina kunskaper som är använd bara i ditt pokerspel bara för att du skulle börja studera ekonomi. Inte heller psykologi. Det bästa för att bli en bättre pokerspelare är att spela mycket och diskutera ens spel.

Sedan så är det alltid bra att studera och om du kan kombinera poker med studier så är det ypperligt! Om det du nu säger är sant - att du spelar poker 12h för att sedan "slötitta" på TV så bör du nog omvärdera ditt liv eller iallafall tänka på hur du utnyttjar din tid.

EDIT: Huuuöööpps! Läste fel. Trodde du var ute efter något som boostade dina pokerskills. Om du är intreserad utav börsen så kan du väl gå någon kurs om aktier?

Länk till kommentar

Öhh, fattar ni vad han frågar efter? Han vill ha nåt att göra vid sida av pokern, inte för att bli bättre utan för att mixa upp sitt liv.

Om du vill ha liten schemabunden tid så föreslår jag nån utbildning på fil.fak då tek.fak och med.fak har mycket mer schemabunden undervisning. Några fristående kurser i företags- eller nationalekonomi kanske?

Länk till kommentar

Öhh, fattar ni vad han frågar efter? Han vill ha nåt att göra vid sida av pokern, inte för att bli bättre utan för att mixa upp sitt liv.

Om du vill ha liten schemabunden tid så föreslår jag nån utbildning på fil.fak då tek.fak och med.fak har mycket mer schemabunden undervisning. Några fristående kurser i företags- eller nationalekonomi kanske?

hehe japp de é rätt, vill inte bli en bättre spelare (det kommer med tiden) utan vill ha något annat att göra vid sidan om. Jag är ganska ung (22 år) och har bara gymnaise utbildning, hade planer på att studera till ingenjör eller civilekonom, men då kom poker i vägen. Det jag undrar nu är ifall det finns några ekonomi utblidningar där man har föroläsning nån gång i vecka (1-2) timmar så att man har något att falla tillbaka på om det skulle skita sig me pokern :)

Ska gå till högskolan och boka möte med kuratorn på måndag, tänkte kolla bara om någon av er har bra förslag på utbildningar, som sagt, aktier är ganska roliga och sen har man en bra ställa att läga sin BR på :P

Länk till kommentar

Tja!

Det är nämligen så att jag har spelat poker i ca. 2 år och försöljt mig på det i 4 månader nu. Efter att läst många trådar så blir man lite rädd för att tappa kontakten med verkligheten :) Sitter o grindar ca. 12 timmar varje dag, resten av tiden ligger jag i sängen o kollar på tv. Klart går man ut o festra ibland men inte så ofta.

Är intreserad av att börja plugga lite så att man har något att göra vid sidan om.

Vilken är den bästa utbildningen för en pokerspelare, allså så att man inte sitter på föroläsningar 8 timmar varje dag utan har mer frihet. Är intresserad av ekonomi, helst börsen :)

´

Läs humaniora. Filosofi, idéhistoria.... Sånt. En totalt intellektuell brytning med pokern - vilket jag tror är bra - samtidigt som du håller huvet i trim. Och lär dig en jävla massa om livet.

Länk till kommentar

aktier är f.ö inte så bra att lägga rullen på då de flesta kan tjäna bra mkt mer på poker om de använder BR till poker istället för aktier

Ja, apsolut, men kommer inte lägga hela rullen på det, utan halva typ. Sen kan man alltid fylla på om pengarna försvinner från sajten :P Nu ligger de ju o samlad damm under sängen :)

Hehe jag va mer hos kuratorn än hos studievägledaren när jag gick i skolan i alla fall :P

No har fellings till den lille krullhårige grabben med brillor i klassen.

Länk till kommentar

Kuratorn?

Är de inte så de jävlarna man pratar me om framtiden o så heter :?

Vill du prata med nån om framtiden så är det nog en astrolog du skall gå till! Studievägledaren är det du skall gå till. Kurator är nån som hjälper till om man mår lite kass psykiskt, dom kan slussa en vidare liksom. Inte helt lätt med alla konstiga titlar! Som jag skrev i ett tidigare inlägg, bra idé att plugga!

Länk till kommentar

Jag läser till civilingenjör på Chalmers och visst, vi har en hel del föreläsningar, men de är inte obligatoriska. Som regel är föreläsningar bara oeffektiv studietid så låt inte antalet föreläsningar hindra dig, utan kolla upp antalet obligatoriska föreläsningar. Till skolan går man för att träffa folk, inte för att gå på föreläsningar...

Länk till kommentar