Gå till innehåll

Hur mäta framgång?


noname13

Recommended Posts

hur ska man mäta sin framgång eller utveckling vid pokerbordet ska man se hur inkomsterna eller hur timlönen ökar ?, händer/vinst i veckan? eller tid vid bordet/vinst varje vecka ?

 

hur ska man igentligen se om man blir bättre vid bordet ? Betyder mer vinst att man är bättre eller ligger i "the zone" och snart kommer tappa i sin fina rulle under en mörk period?

 

Börjar små tröttna på min nivå, enda som håller mig kvar är att jag vinner mycket mer pengar än förut men det inga pengar som kan betala hus o bil om man inte sitter 15 timmar om daagen 7 dar i veckan , vet inte vad som är bäst byta nivå eller ytterligare öka antalet bord man spelar på , fast för många bord blir tråkig poker bara stressigt och mekaniskt. MEn byta nivå kan bli dyrt men då är det ju bara att gå ner igen och grinda ...

hmmm...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart man kan mäta framgång i hur många BB man vinner och hur mycket pengar man vinner men man kan nog gissa sig till själv hur det går utan att ta hjälp av massa siffror och man känner väl oftast om man utvecklas och man spelar bättre. Oavsett siffrorna.. (på kort sikt dådå)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om du menar att framgång och utveckling är samma sak men...

 

Framgång (som i hur bra man lyckas med sin "karriär") bör väl bäst mätas i timlön, brudar, bilar eller WSOP-armband och dylikt.

 

Utveckling (som i hur mycket bättre man blir på att spela) bör väl bäst mätas både kvantitativt och kvalitativt. Kvantitativt är oftast bb/100händer det bästa måttet (på lång sikt, många tittar på kort sikt och tror att de är apgrymma när de egentligen bara haft råflyt). Kvalitativt så märker man ju att man utvecklas när man vet med sig att man tar rätt beslut, när man blir bättre på att läsa motståndare etc etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

framgång var fel formulering, vad jag menade var hur sitt spel utvecklas.

Att man tjänar mer kan ju beror på en period av flyt som du säger, men kvalitatift beror mycket på vilken tilt nivå jag är på, för ofta vet man att jag att jag är slagen men synar eller börjar betala dyrt för drag eller bluffar helt feltaimiat fast jag vet att det inte är läge skumt det där med psykoloigin i poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...