Gå till innehåll

NLT - Trn, set mot ev färg


callen

Recommended Posts

Game # 015,539,454 - Texas Hold'em No Limit 75/150 - Table "Rebuy (1+1) 30195 5"

Game ended Wednesday 2004-Oct-27 10:38:32 PM GMT

 

Players:

Razzia (3,495.00 in seat 1)

perking (6,715.00 in seat 2)

sjoholm (3,080.00 in seat 3)

c197911 (4,317.00 in seat 4)

tkdk (2,410.00 in seat 5)

Frille (435.00 in seat 6)

And1 (2,235.00 in seat 7)

Hasani (8,570.00 in seat 8)

GeoAce (1,493.00 in seat 9)

 

Dealer: Frille

Small Blind: And1 (75.00)

Big Blind: Hasani (150.00)

 

c197911 was dealt: 7s - 7h

 

limpar med 77, det har varit få höjningar preflop vid bordet.

 

GeoAce Call (150.00)

Razzia Call (150.00)

perking Fold

sjoholm Fold

c197911 Call (150.00)

tkdk Fold

Frille Fold

And1 Call (75.00)

Hasani Check

 

(pot=750)

 

Flop 7c - Jc - 3c

 

Floppar setet men hur ska man spela det?? Mot en färg har jag väl cirka 35% att dra ut.

 

And1 Check

Hasani Check

GeoAce Bet (550.00)

Razzia Call (550.00)

c197911 Call (550.00)

And1 Fold

Hasani Fold

 

(pot=2400)

Turn 7c - Jc - 3c - Ts

 

Nere på 20% mot färgen. Razzia är ju inget dumhuvud och borde väl ha färgen för sitt bett, men vem vet, kanske JT med kl T, kanske AJ med kl A. Ska väl kanske folda här men det känns vekt med en stark hand med outs. Calla har jag väl inte odds för och kommer få problem på rivern om bordet inte parar sig.

 

GeoAce Check

Razzia Bet (1,500.00)

c197911 All-In (3,617.00)

GeoAce Fold

Razzia All-In (1,295.00)

c197911 Payback (822.00)

 

River 7c - Jc - 3c - Ts - Ad

 

Razzia shows: Tc - Ac (a flush, ace high)

c197911 shows: 7s - 7h (three of a kind, sevens)

 

Razzia wins: 7,990.00 (with a flush, ace high)

 

Hur ska jag spela? Kommer inte på något bättre än att calla på floppen och lägga ner på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kunde ju gjort ett lite större bet efter floppen, men tyvärr var det ju en 3:e person som bettade först så han hade antagligen bara följt med, men du hade fått en lite större värdemätning...men annars med den höjningen av Razzia efter turnen så är det ju bara lägga ned, såvida du inte har på känn att han bluffar.

 

Men det är hårt att lägga ned ett set ibland, men ej med en sån flop...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du menar raisa på floppen? Jo, tänkte på det men vad ska jag göra på en reraise? Då har jag en bra draghand och kanske odds att syna (beroende på hur mycket han reraisar) men jag förstör ju mina implied odds eftersom vi har mindre marker kvar. Och om han synar blir jag ju inte så mycket klokare, han kan lika gärna vara på draget som slowplaya nötfärgen. Om jag inte reraisar väldigt mycket vill säga, men då blir jag ju ändå tvungen att syna en all in eftersom potten blir så stor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja Callen!

För det första får man inte limpa.

För det andra spelar man inget under 1010... ;)

 

Nä, allvarligt. Som jag sa till dig, jag skulle vara skiträdd för den som callade betet efter flop. Speciellt när han sitter i mitten mellan betaren och en potentiell callare/raisare, dvs du. Hade han bara haft ässet som han drog med brukar han raisa lite för att få momentet på sin sida (ett hyfsat vanligt spel på den nivån enligt min mening, men absolut ingen tell).

 

Hade en kille betat och alla andra lagt sig kanske man ska ställa in, pga att hade betaren haft nötterna hade han troligen check-raisat eller bara slowspelat. (Om det inte var en spelare som spelat med dig väldigt mycket och vet hur du reagerar i liknande situationer och betar på nötterna för att "inte representera dom", men så var väl inte fallet här)

 

Men sen är det väldigt svårt att släppa setet, och allt beror på hur allting ter sig runtomkring. Glöm inte att lyssna på magkänslan ;)

 

Så varför skriver jag det här, eftersom jag redan diskuterat det här med dig? Nä, mest inget å göra och sen så har jag inte skrivit ett inlägg på ett tag och vill synas...

 

/PHIDivine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lutar åt syn på floppen och fold på turn. Syn på floppen eftersom det är två spelare som indikerar styrka, vilket rimligen innebär att ingen av dem har en sämre hand än TPTK eller nötfärgsdraget, och eftersom det är två av dem med så blir sannolikheten att du har bäst hand inte så bra. Samt att sannolikheten för hyffsad action de gånger du har bäst hand inte är så bra. Men synen har iallafall hyffsade implicita odds eftersom det torde vara i det närmaste omöjligt för någon färg att komma billigt undan om brädan parar och du dessutom har position handen igenom (vilket gör att du kan kontrollera hur mycket av din hand du vill visa).

 

På turn får man helt enkelt leva med att draget inte gick in och folda eftersom oddsen är otillräckliga, plus att man definitivt har tillräckligt med material för att spela vidare även om man lägger sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...