Gå till innehåll

Jag kan inte hålla i mina pengar!


Dannebragen

Recommended Posts

Jag har ett litet problem. Har spelat nätpoker några månader och kommit fram till detta: Jag vinner bara när jag nyss satt in pengar och håller hårt i dom, jag har placerat mig bra i några turneringar och vunnit endel, och tagit ut större delen för att inte förlora det...

 

Men när jag till exempel har spelat upp mitt inköp (150 kr, lägsta på unibet) till kanske 1000-1500 kr och tagit ut endel, tappar jag helt koll på att det är riktiga pengar som jag har kvar, utan spelar bort dom som om det vore funmoney. (typ slänga in hela inköpet på AA, trots att jag vet att jag möter 2 par eller bättre, vilket oftast händer...)

 

Samma problem har jag när jag spelar homegame med polarna... Döden för mig är att gå bra i början av kvällen, då slutar jag i de flesta fall på en bråkdel plus, eller +/- 0

 

Kan dock trösta mig med att jag har gått plus ca 2500 kr på nätpoker... än så länge.. :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilken nivå spelar du?

 

En stor del av att vara vinnande i poker är att kunna hantera sina pengar, dvs sköta sitt money management på ett sunt och riktigt sätt.

 

Som det verkar nu så hanterar du dina pengar olika i början jämfört med när du vunnit, det är inte bra. Se till att ha disciplin att fortsätta göra det du tidigare gjort bra och rätt, även när du vunnit.

 

Ett sätt för dig att ha lite koll på ditt spelande är att börja föra statistik över hur det går. För in varje session, med tiden spelad, osv. Då har du hela tiden en väldigt bra koll på hur du ligger till resultatmässigt.

Om du dessutom sätter upp lite regler kring vilken nivå du ska spela på, vad du ska spela, hur mycket du ska spela, när du ska spela, osv och håller hårt på det, så tror jag du kommer att märka skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren! Jag spelar oftast 1+0.1€ 0ch 3+0.25€ sng´s, lite 0.10/ 0.20 NL texas, men det mest inkomstbringande har varit 5€ turbo freezeout, där jag samanlagt har vunnit ca 4000 kr, kommit 1'a, 6'a och 9'a, på bara 10 - 15 ggr, (spelar den sällan för den går halv 2 på natten)

Jag är medveten om att man ska ha 100 inköp i bankrullen för att ställa up i en turnering... Men om jag skulle försöka bygga upp stacken skulle den försvinna på vägen...

 

(jag spelar i den ordningen allteftersom jag byggt upp rullen lite)

 

Men som sagt, jag är ju medveten om att jag inte respekterar pengarna när jag vunnit, så det är kanske bara att försöka skärpa sig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror iofs man måste tappa kollen på att det är riktiga pengar, bara man kan motivera sig ändå. Skulle jag tänka på hur mycket pengar det var jag tryckte in skulle jag nog bli mörkrädd.

 

Så bra att du inte tänker på det då! :D

 

När du (inte riktat till dig dlinder) spelar så är det inte pengar du har framför dig. Det är pokerchips. De är ett verktyg för att vinna fler chips. Det enda du jämför är hur många du har, och hur många de andra har, inte deras värde i pengar.

 

När du sen, efter sessionen, summerar hur det har gått, ja, då är det pengar igen.

 

Om man tänker på hur mycket de är värda medan man spelar så ska man nog sluta spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror iofs man måste tappa kollen på att det är riktiga pengar, bara man kan motivera sig ändå. Skulle jag tänka på hur mycket pengar det var jag tryckte in skulle jag nog bli mörkrädd.

 

Så bra att du inte tänker på det då! :D

 

När du (inte riktat till dig dlinder) spelar så är det inte pengar du har framför dig. Det är pokerchips. De är ett verktyg för att vinna fler chips. Det enda du jämför är hur många du har, och hur många de andra har, inte deras värde i pengar.

 

När du sen, efter sessionen, summerar hur det har gått, ja, då är det pengar igen.

 

Om man tänker på hur mycket de är värda medan man spelar så ska man nog sluta spela.

 

Ett vanligt tips är ju att försöka räkna allt som bb i stället för $. lite jobbigt att sitta och räkna på då klienten ofta påminner dig om hur stor potten är i $ istället för bb. Jag erkänner att jag suger på detta. Ofta sitter jag och räknar i förhållande till Inköpet. 1/2, 1/3, 1 inköp osv.. snabbare och enklare än antal bb.

Någon mer än jag och min pokerpolare som sumerar varje session i antal inköp vunna/förlorade?

 

EDIT: Jag räknar förståss bb för småsummor och sen går över till inköp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan dela med mig av hur jag gör.. Hade samma problem, försökte teppa igen luckan men det var meningslöst så jag hittade ett annat alternativ, jag har en sk. startbudget, typ ett inköp kanske på pokerkontot. sedan har jag allt jag vunnit på ett eget bankkonto som jag öppnat.. Så efter varje session om jag gått plus så kastar jag över plusset på bankkontot och om jag gått minus täpper jag minus hålet igen. På så sätt kan du även hålla koll på din pokerbudget via typ internetbank och liknande. På något sätt är det samma sak men endå inte. Vet inte varför det blev skillnad för mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett vanligt tips är ju att försöka räkna allt som bb i stället för $. lite jobbigt att sitta och räkna på då klienten ofta påminner dig om hur stor potten är i $ istället för bb. Jag erkänner att jag suger på detta. Ofta sitter jag och räknar i förhållande till Inköpet. 1/2, 1/3, 1 inköp osv.. snabbare och enklare än antal bb.

Någon mer än jag och min pokerpolare som sumerar varje session i antal inköp vunna/förlorade?

 

EDIT: Jag räknar förståss bb för småsummor och sen går över till inköp

 

Något som vore intressant är ju om man skulle kunna ställa in i pokerklienten att visa BB istället för $!

Det skulle verkligen vara bra om man har det här problemet med hur mycket pengar det är man skyfflar in i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätt in några tusen i månaden och spela ett kvalitetsspel hela tiden. Har du pengar sedan på ditt konto som du vill ta ut så gör det. Bankrulle snacket har inte med pokerspel att göra för en normalfungerande människa.

 

Nu pratar vi väldigt små insättningar... jag kör ju in 150 kr i taget....

 

Men det känns som det gått lite bättre nu... hade 260€ , tog ut 200€ nu har jag ca 70 kvar... inga stora förtjänster, men jag har kul på vägen:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...