Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

$ 0.5/1 FL på Prima.

Är jävligt yrvaken, så inga som helst reads. Floppar alltså underfullen och blir grymt osäker på hur jag ska få värde för den. Håller en av fi en K kommer han aldrig att släppa, så att ge sig på att skydda handen är meningslöst. Träffar han sin kicker får man betala av. Jag är alltså bara intresserad av att få in så många bets som möjligt i mitten. V.g. bortse från att maxpok inte har tillräckligt i stacken för att cappa alla gator.

** Game ID 678157293 starting - 2006-02-08 10:25:39

** A Taste of Honey [Hold em] (0.50|1.00 Fixed Limit - Cash Game) Real Money

- HERO sitting in seat 1 with $31.00

- capaldi sitting in seat 2 with $50.12

- yemin sitting in seat 3 with $11.74

- maxpok sitting in seat 4 with $7.45

- Palantir sitting in seat 5 with $22.75

- Kylis sitting in seat 6 with $18.25 [Dealer]

HERO posted the small blind - $0.25

capaldi posted the big blind - $0.50

** Dealing card to LilTicket: 5 of Diamonds, 5 of Hearts

yemin called - $0.50

maxpok called - $0.50

Palantir folded

Kylis folded

HERO called - $0.50

capaldi checked

UTG och MP limpar in. Inte höja från SB här väl?

** Dealing the flop: King of Spades, King of Hearts, 5 of Clubs

HERO checked

capaldi checked

yemin bet - $0.50

maxpok called - $0.50

HERO called - $0.50

capaldi folded

Är lite inne på att beta ut här, få omslag av en K, syna och sen check-höja turn. Väljer att ligga jävligt låg på floppen och göra ett move på turn.

** Dealing the turn: 9 of Hearts

HERO checked

yemin bet - $1.00

maxpok raised - $2.00

HERO raised - $3.00

yemin folded

maxpok called - $3.00

Här har jag ju sedan tidigare bestämt mig att check-höja och gör det innan jag helt insett att maxpok raisat. Kan man här syna och hoppas på syn från yemin för att sen check-höja river istället, eller är det läge att sätta ner foten här? En stark K kan ju tänkas cappa och sen kan det kanske bli lite slask på river också?

** Dealing the river: Queen of Spades

HERO bet - $1.00

maxpok called - $1.00

All hjälp och kommentarer tas tacksamt emot. Får in 12,5 BB i potten om jag räknar rätt. Får jag fler, och i sådana fall, hur? Vi får efter turn förutsätta att maxpok sitter på en K.

Postad

Oj vad du trixar. Jag skulle inte lägga fokus på att få maximalt betalt av en kung, utan att se till att du får betalt alla de gånger motståndarna har något halvdant skräp eftersom det är så mycket vanligare. Således hade jag normalt sett betat ut här, och väntat mig minst en syn. Om de viker så har de troligen något i stil med 98s och då kommer du ändå aldrig få betalt, så då har du inte direkt missat något. På det sättet så ger du dig också möjlighet att få raisekrig mot en kung, om den mot förmodan finns där.

På turn så kan du ju gott fortsätta checkhöja, och det är klart att du ska smälla till med en trebet när siste killen höjer. Då kan du ju få cap samt checkhöja river.

Överlag så verkar det vara alldeles för mycket trixtänkande i den här handen. Det är i stort sett bara att beta på mot löspassiva motståndare, och om de verkar ha något så kanske det kan vara aktuellt med trixspel såsom checkhöjning.