Gå till innehåll

Arbetslös och poker, rent hypotetiskt?


pimz

Recommended Posts

Hmmm, jo nu vill jag flytta lite pengar mellan siter. I vanliga fall inga problem men jag vill helst undvika netellers växlingsavgifter. Ska flytta mellan två b2b-siter. Om jag plockar ut det till kreditkortet, kan ex. a-kassan börja strula om jag skulle vara arbetslös (rent hypotetiskt här asså :) ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A-kassan skiter fullständigt hur mycket pengar du drar in ifall du inte jobbar svart eller jobbar vitt.... Som någon sa, har du rätt till A-kassa så är det bara att stämpla och se glad ut sålänge du är arbetslös. Vinner du sen på trav eller lotto, det skiter dom fullständigt i. Bara du inte jobbar och drar in pengar. Och vad jag vet så räknas inte poker som ett jobb här i Sverige...... ;)

 

Går man på Soc, ja då ska man nog undvika att visa att man har cash på sina bankkonto då dom kräver utdrag därifrån.....

 

 

Japp, så ligger det till! :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokervinster är kapitalvinst/förlust och A-kassan har inget med det att göra. Är du berättigad till A-kassa så är du. Hade pokervinst varit inkomst av tjänst hade det varit en annan sak...

Soc däremot vill ha info om kapitalvinster?

 

Nåja, tråden handlar om hur man undanhåller fakta för myndigheterna, dvs syftet med frågan är att ta reda på hur man ska göra för att kunna bidragsfuska - vare sig det är nödvändigt i just detta fallet eller ej.

 

Vanligtvis lägger jag mig inte i andras affärer, men jag tycker inte att sånt där ska diskuteras på ett seriöst pokerforum. Vi gör inte direkt vårt bästa för att få Rosenbad på vår sida i speldebatten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amen herregud klyka vilka belopp tror du det rör sig om då killen vill utnyttja martinsbonusen.....

Har jag faktiskt inte funderat över. Men kan ju vara vilket belopp som helst ändå. Nåja. Är han hobbyspelare så förstår jag.

 

Jag har aldrig sett dig nämna något liknade i alla trådar angående skatteregler och dylikt.

Länka till en tråd där jag uppmuntrat till skattebrott e.dy. så ska jag gladeligen erkänna att jag varit inkonsekvent.

 

Det är en sak att fråga om hur man fuskar med bidrag, och en annan sak att kritisera systemet. Det är även en annan sak att diskutera var man helt lagligen kan spela skattefritt.

 

Så, vad menar du egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Obs - det jag sa var att pokerintäkter (som inte är skattefria, europa baserade företag dvs) skall tas upp som kapitalinkomst. Jag har inte uppmanat någon att fuska eller att inte ta upp sina inkomster. Tvärtom uppmanar jag var och en att deklarera sina inkomst som sig bör...

Nej, det var inte riktat mot dig Baller. Det jag riktar mig mot är den uppenbara fuskinställningen i tråden. Skattefusk kom jag in på då det verkar som psykologen hävdar att jag varit för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det var inte riktat mot dig Baller. Det jag riktar mig mot är den uppenbara fuskinställningen i tråden. Skattefusk kom jag in på då det verkar som psykologen hävdar att jag varit för det.

 

Hur vore det om vi lade de moraliska aspekterna åt sidan och svarade på trådskaparens fråga? Skapa en egen tråd om du känner att pokerspelare fuskar alldeles för mycket. OK?

 

Det är moderatorerna som avgör om en tråd ska leva. Gillar man inte det som diskuteras, är det bara att låta bli att läsa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...